"Hostmedicinen" ska drickas! Munnen alltså!
vet inte vad jag ska ta mig till...
-
ElinN
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
hej
kan medela att det går bättre här:D
jag har märkt att det är bra att läsa andras trådar för där kan man få lite gratis och behöver inte fråga hela tiden själv. finns ju massor matnyttigt här
Vi kämpar vidare och har fått sambon att vilja detta med, vilket känns skönt
jag antar att jag trodde att det skulle gå som på dans direkt och att det aldrig skulle bli några baksteg, men efter att ha läst lite här på sidan så förstår jag att det är så och att man då får ta i med lite mer attityd och "veta" att man gör rätt liksom, för vad har man att gå tillbaka till
Så tack för all hjälp och jag återkommer med frågor, om jag inte hittat svaren här redan
ps. man kan sova riktigt gott fast man är förkyld, bara man har en mamma som är envis och har attityd:D
jag har märkt att det är bra att läsa andras trådar för där kan man få lite gratis och behöver inte fråga hela tiden själv. finns ju massor matnyttigt här
Vi kämpar vidare och har fått sambon att vilja detta med, vilket känns skönt
jag antar att jag trodde att det skulle gå som på dans direkt och att det aldrig skulle bli några baksteg, men efter att ha läst lite här på sidan så förstår jag att det är så och att man då får ta i med lite mer attityd och "veta" att man gör rätt liksom, för vad har man att gå tillbaka till
Så tack för all hjälp och jag återkommer med frågor, om jag inte hittat svaren här redan
ps. man kan sova riktigt gott fast man är förkyld, bara man har en mamma som är envis och har attityd:D
mamma till L född 030112
och till M född 091208
och till M född 091208
-
Kalaskakan
-Ja det kan man!ps. man kan sova riktigt gott fast man är förkyld, bara man har en mamma som är envis och har attityd:D
Intygar Klimp och Smulan unisont.
Klimps första förkylning kom under hans uppföljningsvecka på SHN. Han har sovit sig igenom det mesta faktiskt.
Smulan har ju SM'ats och sovit sig igenom samtliga förkylningar, utan överdrift, samt en tandsprickning inte av denna värld där 5 (
//Klimp, Smulan, Kalaskakan
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
ville bara ge exempel på vad jag läst till mig här! ; det sista sovpasset nu innan kvällen hade max jättesvårt att komma till ro och jag fick vagna flera gånger, när jag var nära att ge upp kom jag på det jag läst om Marie och samuel och att hon var nära att ge upp men tänkte på att hon inte ville gå tillbaka till hur det var innan och fortsatte därför:D
skönt att ta stöd i andra
skönt att ta stöd i andra
mamma till L född 030112
och till M född 091208
och till M född 091208
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
nu är jag tillbaka igen. har tänkt att inte skriva här förän jag verkligen har nått attt skriva om.
Jag tycker det går bra över lag, jag behöver inte dra vagnen särskillt mycket på nått av passen förutom sista passet på kvällen då han har jättesvårt att komma till ro..han sover ca 1 timma, sen får jag vagna till och från hela tiden. Över huvud taget så vaknar han ofta efter en timme dom flesta passen...Är det hans preferenser jag ser
Jag försöker få till att han ska lägga sig kl 19 på kvällen och upp klockan 7. Kan jag göra ett schema redan nu? han är väldigt trött på morgonen, fast han vaknar å har svårt att somna om efter klockan tre så jag vet inte om det är därför eller att han är morgontrött
Jag kämpar på för att hålla mig lugn...vi var hos ett par vänner för ett tag sen och då sa sambon "hoppas han inte skriker massor nu" och då sa jag (och kände en säkerhet i mig själv) att han kommer inte skrika! och det gjorde han inte heller, han låg en bra stund på deras matta och kikade på lite uppställda leksaker, medans vi drack kaffe
Jag tycker det går bra över lag, jag behöver inte dra vagnen särskillt mycket på nått av passen förutom sista passet på kvällen då han har jättesvårt att komma till ro..han sover ca 1 timma, sen får jag vagna till och från hela tiden. Över huvud taget så vaknar han ofta efter en timme dom flesta passen...Är det hans preferenser jag ser
Jag försöker få till att han ska lägga sig kl 19 på kvällen och upp klockan 7. Kan jag göra ett schema redan nu? han är väldigt trött på morgonen, fast han vaknar å har svårt att somna om efter klockan tre så jag vet inte om det är därför eller att han är morgontrött
Jag kämpar på för att hålla mig lugn...vi var hos ett par vänner för ett tag sen och då sa sambon "hoppas han inte skriker massor nu" och då sa jag (och kände en säkerhet i mig själv) att han kommer inte skrika! och det gjorde han inte heller, han låg en bra stund på deras matta och kikade på lite uppställda leksaker, medans vi drack kaffe
mamma till L född 030112
och till M född 091208
och till M född 091208
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
puffar det jag skrev
tyvär gick inte denna natt alls bra, vet inte hur många gånger han vaknade och tillslut var jag tvungen att göra morgon...då var han både jättetrött och hungrig. klockan var då sex ungefär och då hade vi matat och vagnat i flera timmar. vi är inne på femte dagen nu och jag fattar inte vad vi gör för fel
tyvär gick inte denna natt alls bra, vet inte hur många gånger han vaknade och tillslut var jag tvungen att göra morgon...då var han både jättetrött och hungrig. klockan var då sex ungefär och då hade vi matat och vagnat i flera timmar. vi är inne på femte dagen nu och jag fattar inte vad vi gör för fel
mamma till L född 030112
och till M född 091208
och till M född 091208
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
Receptet är och förblir mat, mycket mat, mera mat och ännu mera mat - vid varje mål hela dygnet, inte alls bara till kvällenmarialoranga skrev: ...han sover bara korta stunder och tillslut tar jag upp honom.
Och så lite hjälp att sova när han "ska". På mätt mage blir inte den hjälpen särskilt omfattande \:D/
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
tack för ditt svar:D jag tycker verkligen att han får i sig mycket mat..ca 160 per måltid, men framför allt så har jag svårt att få honom att sova sista passet på kvällen. Dom andra lyckas jag vagna honom ganska lätt...Nån förklaring
ska jag göra schema och ett kortare pass på kvällen
ska jag göra schema och ett kortare pass på kvällen
mamma till L född 030112
och till M född 091208
och till M född 091208
-
marialoranga
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39
en sak till....på natten, ska jag väcka 22, 01 och 04? och bara ge mat då. sen ta upp honom 7 eller halv 7 och ge mat igen?
igår kväll la vi honom 19 sen vaknade han 20 och då sövde vi om honom, sen vaknade han 23 och då fick han mat, var det rätt eller ska vi väcka 22? tror jag måste få ordning på nätterna så jag får till en ordentlig morgon
igår kväll la vi honom 19 sen vaknade han 20 och då sövde vi om honom, sen vaknade han 23 och då fick han mat, var det rätt eller ska vi väcka 22? tror jag måste få ordning på nätterna så jag får till en ordentlig morgon
mamma till L född 030112
och till M född 091208
och till M född 091208