vet inte vad jag ska ta mig till...

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
ElinN

Inlägg av ElinN »

Jag har ställt skålen på golvet bredvid vagnen/sängen.

"Hostmedicinen" ska drickas! Munnen alltså! :D Endast vid hosta.
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

tack! ska försöka få tag på ingredienserna.
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

hej :D kan medela att det går bättre här:D
jag har märkt att det är bra att läsa andras trådar för där kan man få lite gratis och behöver inte fråga hela tiden själv. finns ju massor matnyttigt här :lol:

Vi kämpar vidare och har fått sambon att vilja detta med, vilket känns skönt :lol:
jag antar att jag trodde att det skulle gå som på dans direkt och att det aldrig skulle bli några baksteg, men efter att ha läst lite här på sidan så förstår jag att det är så och att man då får ta i med lite mer attityd och "veta" att man gör rätt liksom, för vad har man att gå tillbaka till :?: :!:

Så tack för all hjälp och jag återkommer med frågor, om jag inte hittat svaren här redan :)

ps. man kan sova riktigt gott fast man är förkyld, bara man har en mamma som är envis och har attityd:D
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

ps. man kan sova riktigt gott fast man är förkyld, bara man har en mamma som är envis och har attityd:D
-Ja det kan man!
Intygar Klimp och Smulan unisont.

Klimps första förkylning kom under hans uppföljningsvecka på SHN. Han har sovit sig igenom det mesta faktiskt.
Smulan har ju SM'ats och sovit sig igenom samtliga förkylningar, utan överdrift, samt en tandsprickning inte av denna värld där 5 ( :shock: ) tänder sprack igenom samtidigt.

//Klimp, Smulan, Kalaskakan

:heart:
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

oj! ja då ska väl inte en förkylning sätta stopp för sovandet! :D
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

ville bara ge exempel på vad jag läst till mig här! ; det sista sovpasset nu innan kvällen hade max jättesvårt att komma till ro och jag fick vagna flera gånger, när jag var nära att ge upp kom jag på det jag läst om Marie och samuel och att hon var nära att ge upp men tänkte på att hon inte ville gå tillbaka till hur det var innan och fortsatte därför:D
skönt att ta stöd i andra :D
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: O:) :heart: :lol:

:thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

:heart:
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

nu är jag tillbaka igen. har tänkt att inte skriva här förän jag verkligen har nått attt skriva om.
Jag tycker det går bra över lag, jag behöver inte dra vagnen särskillt mycket på nått av passen förutom sista passet på kvällen då han har jättesvårt att komma till ro..han sover ca 1 timma, sen får jag vagna till och från hela tiden. Över huvud taget så vaknar han ofta efter en timme dom flesta passen...Är det hans preferenser jag ser :?:

Jag försöker få till att han ska lägga sig kl 19 på kvällen och upp klockan 7. Kan jag göra ett schema redan nu? han är väldigt trött på morgonen, fast han vaknar å har svårt att somna om efter klockan tre så jag vet inte om det är därför eller att han är morgontrött :?:

Jag kämpar på för att hålla mig lugn...vi var hos ett par vänner för ett tag sen och då sa sambon "hoppas han inte skriker massor nu" och då sa jag (och kände en säkerhet i mig själv) att han kommer inte skrika! och det gjorde han inte heller, han låg en bra stund på deras matta och kikade på lite uppställda leksaker, medans vi drack kaffe :D
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

puffar det jag skrev

tyvär gick inte denna natt alls bra, vet inte hur många gånger han vaknade och tillslut var jag tvungen att göra morgon...då var han både jättetrött och hungrig. klockan var då sex ungefär och då hade vi matat och vagnat i flera timmar. vi är inne på femte dagen nu och jag fattar inte vad vi gör för fel :?:
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

marialoranga skrev:klockan var då sex ungefär och då hade vi matat och vagnat i flera timmar. vi är inne på femte dagen nu
:D Jag hoppas du skrev fel :?: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

haha ja alltså jag menar ju femte dagen sen vi verkligen tog tag i 2-2 :wink:

Det blir alltså så att jag aldrig får ta upp honom för morgon för han somnar aldrig ordentligt efter klockan tre...han sover bara korta stunder och tillslut tar jag upp honom. :cry:
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Aha :wink: :lol:
marialoranga skrev: ...han sover bara korta stunder och tillslut tar jag upp honom. :cry:
Receptet är och förblir mat, mycket mat, mera mat och ännu mera mat - vid varje mål hela dygnet, inte alls bara till kvällen :wink:

Och så lite hjälp att sova när han "ska". På mätt mage blir inte den hjälpen särskilt omfattande \:D/
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

tack för ditt svar:D jag tycker verkligen att han får i sig mycket mat..ca 160 per måltid, men framför allt så har jag svårt att få honom att sova sista passet på kvällen. Dom andra lyckas jag vagna honom ganska lätt...Nån förklaring :?:
ska jag göra schema och ett kortare pass på kvällen :?:
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
marialoranga
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 22 mar 2005, 12:39

Inlägg av marialoranga »

en sak till....på natten, ska jag väcka 22, 01 och 04? och bara ge mat då. sen ta upp honom 7 eller halv 7 och ge mat igen?

igår kväll la vi honom 19 sen vaknade han 20 och då sövde vi om honom, sen vaknade han 23 och då fick han mat, var det rätt eller ska vi väcka 22? tror jag måste få ordning på nätterna så jag får till en ordentlig morgon :!:
mamma till L född 030112
och till M född 091208 :D
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"