Jag inser att jag inte har skrivit här ännu och det måste jag genast göra. Jag genomförde kuren på min son Hugo i början på jan -07, då 3mån och 3 veckor gammal. Nätterna hade ju fungerat ganska bra från början nattmål 2-4ggr per natt, men vid julen hände nånting och gossen började vakna varje timme och han nöjde sig inte riktigt med bröstet utan låg och pep och gnällde. Vad är detta?
Jag kommer ihåg att jag läst i någon månad gammal föräldratidning om en familj som Anna hade kurat och det var många bilder och jag kommer ihåg att jag sa till sambon att tänk om någon hade kunnat komma till oss och fixa nätterna bara sådär!
Nåja efter en riktig jobbig natt, så tog jag och satte mig framför datorn och gick in på familjelivs sida och hittade en tråd om anna och länkade till hennes hemsida. Jag satt och läste och läste hela dagen, mannen fick sköta sonen jag var helt uppslukad. Jag ska börja ikväll sa jag, jaha vad är det vi ska göra frågade sambon? Jag berättade i korthet och han tyckte att det lät bra. Vi körde kuren redan den kvällen. Jag önskar att jag läst på lite mer före och övat ramsa mer osv. Nåja kuren gick över förväntan och natt 4 sov han 12h i ett och har således fortsatt med detta.
Men anledningen varför jag önskar jag läst på lite mer är dagslurarna.. Jag tror inte att jag riktigt förstod hur viktigt det faktiskt var att verkligen hålla tiderna första tiden så vi har tjorvat med dagslurar länge.
Men tillslut har jag snirklat runt länge och väl men hittar tillslut rätt väg och det goda dagssömnen kom som på beställning!
Nu sover min gosse som en gris både dag- och nattetid!
Allt detta har jag/vi bara Anna att tacka för och jag blir alldeles tårögd jag bara tänker på henne och allt runt henne. Så underbar! Jag önskar att på något sätt någon gång ska kunna tacka henne för allt detta!
"Barn är till för att njutas, och ska njuta själva"
- Anna, jag ska njuta vareviga dag av mina barn och hoppas att fler väljer din väg, barnens väg!