Hej,
Tack Ida för samtalet!
Det gav mig lite energi och hopp åter! Men tyvärr måste jag säga att det är ungefär likadant. Han hade två nätter som han sov efter den sista natten jag skrev om här. Jag har gjort så att jag ignorerat honom så mycket som möjligt fram till vargtimmen då jag pangramsar och spelar musik. Ena natten klarade han uppvaken själv och somnade om direkt igen tills kl. fem då jag pangramsade, han somnade om. Vaknade igen 5.30, pangramsade, han somnade om. sov till 7.30! Det var ju jättebra! Nästa natt sov han till 6.30 av sig själv

och vaknade glad men fick honom inte att somna om efter det. Tredje natten efter dom två var det tillbaka till samma mönster igen. Förutom en natt förra veckan, då sov han också ända till 6.30. Trodde att han börjat fatta galoppen men inte, övriga nätter är fortfarande mycket uppvak.
Senaste fyra nätterna har han börjat bajsa nån gång mellan ett och fyra så jag varit tvungen att gå in, var alltså tvungen att bryta mitt "göra ingenting". Hör att han inte kommer till ro och klagar allt mer och högre, har alltså bytt på honom och sedan buffat/solfjädrat och ut med ramsan. Känns dock som någon förändring håller på att ske, tycker inte att han ligger vaken lika länge längre innan han somnar om igen. Inatt efter jag hade bytt så låg han faktiskt stilla så fort jag lagt till rätta så jag behövde inte buffa länge alls, kunde faktiskt lägga händerna i en solfjäder över han srygg och konstaterade snabbt att det kändes som jag kunde gå ut. Det gjorde jag och han förblev tyst och somnade om. Jag blev jätte förvånad, har kanske fått något för de gånger jag gått in nu och buffat och fått honom att ligga stilla tillslut, han har kanske börjat fatta??
Hur som helst så blir jag inte klok på honom, alla nätter är olika och jag tror att det bästa är att börja om från början helt och kura om. Går det?
eller kan jag förstöra det vi ändå hittills åstadkommit? Jag menar, han fixar ju ändå de första uppvaken själv utan någon ramsa överhuvudtaget. Samtidigt tycker jag de senaste nätterna att ramsan inte tar alls längre...
Jag har några frågor:
Tycker ni att jag ska kura om?
Om jag gör det, ska jag då gå in första natten vid minsta pip (som man ju ska göra enl. boken) eller ska jag avvakta för att se om han grejar det själv eftersom jag ju redan har kurat... Jag blir så förvirrad här, eller ska jag köra på som om jag aldrig har kurat honom förut?
Den andra natten ska man ju buffa så kort som möjligt och sedan gå ut och låta ramsan ta över mer och mer. Men här blir jag också lite kluven när det gäller min lilla pojke. Han har ju haft så svårt att fatta det där med att ligga still och så har jag ju läst här på forumet flera gånger nu att om man bestämmer sig för att gå in så ska man vara kvar tills barnet blir alldeles sovtungt innan man går ut. Det var ju det rådet jag fick utav Anna W också, att solfjädra tills han i princip somnar så han ska förstå.
Ska jag kanske köra kurnatt ett, två nätter i rad innan jag börjar backa för att förtydliga för honom eller blir det bara knasigt då. Kanske han vänjer sig för mycket vid buffandet/solfjädrandet så det blir svårare att backa sen.
Vill ju bara att han ska fatta galoppen denna gång så att man kan få börja sova på nätterna, fortsätta med sitt liv och hitta lite balans i tillvaron igen. Är så fruktansvärt trött på att ha det så här nu! Vet inte vad jag ska ta mig till annars ](*,)
Har tagit en brejk ifrån hela grejen veckan som varit men är redo att ta nya tag nu, min sambo är hemma i veckan så han är med oss denna gång fast han måste dock läsa på!! [-X
Kom gärna med förslag/ råd tack!