Kotte påväg

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ja, kattklon, vi saknade dig igår! Det var supertrevligt med en massa barnaboksfolk, stora och små, här i huset. Vi var två nyblivna tvåbarnsmorsor som pumpade Elle på hennes expertkunskaper:
"Hur gör man? Hur lägger man schemat? Och när? MÅSTE det vara 4 timmar mellan målen när de små är ett par månader? Den här smekmånaden, hur länge ska den få pågå? När får man sova hela nätternaaaaa???"
Elle Tålamod svarade fint på allt och nu vet jag att livet hemma med två små kommer att gå alldeles finfint. Fast jag kände mig lite darrig i tisdags, som var sista dagen Henrik var hemma. Igår tog jag dock i ordentligt, hade forumistas här på förmiddagen och på eftermiddagen (när jag skulle vila :roll: ) svischade en kompis från Göteborg förbi på ett spontanbesök på väg mellan ett möte och Arlanda. Jag kände mig som Bree van der Kamp i Desperate Housewives när jag hivade fram lite av svärmors gamla banankaka ur frysen att doppa i kaffet. Faktiskt gott med frusen banakaka :lol:
Rapportera om ultraljudet nu, vi håller ju på att spricka här fattaru väl?!

KRAM!
Elle

Inlägg av Elle »

:heart: :heart:
Nya mamman skrev: Jag kände mig som Bree van der Kamp i Desperate Housewives när jag hivade fram lite av svärmors gamla banankaka ur frysen att doppa i kaffet.
:lol: :lol: TACK för skrattet till morgonkaffet!

Är såååå nyfiken på kotten nu...

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jepp, huvud ned! :D
Aha, så då ska jag ringa BM tycker du Elle och be om hinnsvepning?
Du förstår, jag tycker inte alls hon verkar lika snäll mot mig som mot dig! Hehe.
I går pratade hon bara om det här numret jag skulle ringa om det blir 41+3 och ingenting om att vi skulle ses igen!
Sååå... jag är ju inte öppen lika fint som du heller.
:twisted:

Tja och mer? Dom frågade om jag ville veta kön med jag avböjde. Så nära ändå tänker jag. Tror ju benhårt kille men man kan ju ha fel eller hur Elle?

Jag vill oxå komma och fika! Men gärna utan mage. Nu börjar det bli tungt!

ja det fick jag ju veta oxå, att kotten är stor. Det säger ju alla nu. Tippad vikt 4,6. Hej och hå. Tur att man är sån urmoder.
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Jag förstår att det börjar kännas tungt för dig, hoppas det snart börjar hända något!! Själv har jag 19 dagar till bf och det känns som att magen kommer att explodera om jag måste gå tiden ut...Ligger ändå precis på kurvan och är inte jättestor men det är en utbrytarkung jag har i magen! Bara det att han försöker hitta ut genom naveln (är oxå helt inne på att vi får en kille!) Var till bm i går och barnet ligger nedåt, har sjunkit ned ordentligt men är ändå rörligt... Lite trådkapning här va??

Lycka till med tryckningar och färdknäppande så hoppas vi på att det händer grejjer!!!!!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

En bebbe med hull, kanon ju \:D/ :!:

Följer dig med spänning! Jag träffade Ingrid på Södra BB i måndags, hon var schyst. Vem är det du har som BM?

Håller tummarna för snar ankomst!
/Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Marika heter hon.
Jag vill ju sååå gärna föda där.

Det kommer du också vilja!
Elle

Inlägg av Elle »

kattklo skrev:Jepp, huvud ned! :D
Aha, så då ska jag ringa BM tycker du Elle och be om hinnsvepning?
Du förstår, jag tycker inte alls hon verkar lika snäll mot mig som mot dig! Hehe.
I går pratade hon bara om det här numret jag skulle ringa om det blir 41+3 och ingenting om att vi skulle ses igen!
Sååå... jag är ju inte öppen lika fint som du heller.
:twisted:
Skönt med huvudet nedåt! :oops: Jag blev nog extra omhuldad eftersom sambon min känner henne privat. MEN jag hade ju å andra sidan gått över BF längre än dig innan hon gjorde hinnsvepningen. Du kan ju alltid ringa och höra om det går att göra något för att påskynda det hela... Lite snyggt så där... Jag förstår att du verkligen vill föda där, men försök tänka positivt, när som helst kan det faktiskt dra igång på allvar \:D/ Ett annat alternativ är ju att föda på SöS och sedan få eftervården på Södra BB.
kattklo skrev:Tror ju benhårt kille men man kan ju ha fel eller hur Elle?
Jo, tack! Jag blev såååå snopen :^o när det kom en tjej, var SÅ säker på en pojk!

Kotten, ho ho, vi vill veta vad du är för en filur! KOM UT NU!!!

Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Angående det där med att skynda på det hela...
Jag hade ju turen att ha en BM som var lika otålig som jag. Hon gjorde glatt hinnsvepning 11 dagar före BF 8)
Men så hade hon själv blivit igångsatt och hinnsvept före BF med minst två av sina barn.
Med fingrarna i någonstans i pärleporten (håller med Jannika, det är hög humor här...) sa hon: "Oj. Vill du föda barn? Nu i natt? Okej, då kör vi!" Och så svepte hon sitt magiska finger över hinnan. Nu blev det ju inte så mycket action, men värkarna kom igång, innan jag fick bihåleinflammation och allt ebbade ut. Men ändå. Det var häftigt.
Du kan få hennes namn. :wink:
Men inte här i offentligheten.
Men får jag fråga: Hur otålig är du? Egentligen tycker jag mest att du verkar lite nyfiken och längtansfull, inte sådär explosionsartat krypa-ur-skinnet-crazy. Än. Eller?

Kram
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nä jag är inte galen än. Inte på långa vägar faktiskt.
Jag har ju haft en sån kort uppladdning den här gången att en dag extra eller två inte gör mig så mycket.
Men jag vill föda på Södra. Det är väl ungefär det.

Min barnmorska försökte känna Kottens huvid innervägen i går. Through the Pärleport. Det kändes ju jävligt skumt måste jag säga. Ilade som att vara hos tandläkaren. Och så hennes min när hon försökte göra sina fingrar så långa som möjligt upp i mitt heliga. :lol:

Nu undrar jag om glidslem klumpar ihop sig och blir snoraktigt. Eller om det tas upp av slidan/ forts vara vattnigt i konsistensen. För om det inte blir till snor kanske slemproppen håller på att ge med sig iallafall.
Ungefär såna här viktiga vetenskapliga funderingar fördriver jag min tid med.

Och nej, vi orkade inte färdknäppa i går. :D Om nu någon skulle.... :shock:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag är ganska jättebombis på att det är proppen som släpper. Du vet, när de har röjt lite i hålet där proppen sitter, så blir den ju lite uppretad. Jag hade själv en jättelustig upplevense med min propp några timmar efter petandet i pärleporten :lol: :lol:
Så vänta du bara... :wink:
Mmm... jag längar efter att vara väldigt nära förlossning nu igen. Redan. Sjukt. Höll ju på att krypa ur skinnet alldeles nyss.
blomman

Inlägg av blomman »

Shit, vad spännande! :lol:
Det är nästan roligare när andra föder barn..

Promenad i djupsnö funkade för mig.. men det kräver en rätt lång resa för dig om du ska kunna använda dig av det som igångsättning!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Håller med blomman - det här är ju oliiidligt spännande ju :D :!:
Tror också att det är slemmisen som gått, nu är det säkert på G!
Kramar och lycka till :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jag vet!
Såna här nedräkningstrådar är ljuvliga. Miar70s, Jannikas, Nya mammans mfl- jag har följt er alla. Oberoende av vad jag har varit upptagen med så har det alltid funnits tid för att kolla status. :)

Jag har ju provat cyklandet och det var ju skönt och gav träningsvärk, färdknäpp, lite tryckande, lite bakande, lite gående, lite bröstvårtor, lite dans lite naket...

BF+3
Over and out.
Elle

Inlägg av Elle »

Å vad spännande!! Jag kollar in tråden mest hela tiden :D för att få en "uppdatering" av läget. Håller med Nya mamman, jag blir också sugen igen... :wink:

Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Satsar du kanske på en skottårskotte???
Tänk vad härligt att fylla 10 på sin 40-årsdag, till exempel... :lol:

Kram
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"