7 månaders som fastnat i gnällträsket

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

Jag fortsätter min monolog här 8) - bra för det egna minnet! Minns redan inte hur det var för tre veckor sedan :shock: ... Minns inte hur vi trappade ner på nattmaten :? - men här är vi nu! So far ingen mer hel natt, men hon grejar det mesta själv.

Min största behållning just nu är att känna att det var ok att tvivla och kliva fram med ramsningen tills den satt, och att det fortfarande är ok med tvivel som kan lösas med konkreta åtgärder! Kanske lätt kan tros att allt går som på räls från dag 1 men så är det nog för få (kanske läser ngn denna tråd för inspiration :wink: ).
Calle 050814
Nellie 070613
duggan

Inlägg av duggan »

En bra tumregel är "en gång-ingen gång, två gånger-en dålig vana" och då vet man att ett misstag är ok, sen lär man sig nått av det :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är bra tänkt, Goåglad! Jag måste säga att jag lärde mig massor av min genomklappning i julas. Att göra fel är ibland ett bra sätt att lära sig göra rätt, och inte minst för att komma på hur man INTE vill ha det.

Bra jobbat! :D

Tinis
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

God underbar morgon!

Idag är jag trött! Nellie har börjat någon slags varannan-natts strul...inatt låg hon vid 03 och gnällde - fick sköta det själv tills dess jag kollade till henne - då låg täcket som en korv och hon kunde inte vända sig på mage...jag fixade det och hon somnade som en stock...sen var det dags igen vid 06 - tyckte hon var en lämplig tid att gå upp - not.

Den här 8-månadersfasen - vad göra/tänka? Bara köra på?

Imorgon kommer elddopet - då ska båda barnen sova borta! Spännande...måste skriva instruktioner 8)
Calle 050814
Nellie 070613
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Goåglad!

Jag kan bara skriva under på att sömnen blev strulig och orolig ett tag just vid 8-månadersåldern. Ett par veckor var det just lite varannan dag sådär. Jag tycker ni gör helt rätt. Visst kan man bjuda på en vändning någon gång när det varit vaket länge, men annars gäller ju som vanligt att gör så lite som möjligt och inte börja förvirra.

Vad spännande med bortasov! Vi håller tummarna!

Tinis
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"