Hej hopp!
Förra natten gick oxå rätt bra. Han somnade efter 15 minuters stök och sov fram tills 05 (några skrik på natten, men han var inte vaken). 05 var det hopplöst, vaken 1 timme nästan. Sen somnade han och sov kanske 30 minuter för att vakna igen och vara vaken 15 minuter igen och somnade 06:45-07.
Nu har jag ju inte boken (har nu beställt en alldeles egen) så jag ska kolla med er lite funderingar jag har. Ibland får jag för mig att jag ramsar för lite, jag brukar låta honom reagera länge och ramsar sparsamt. Svårt att beskriva såklart, men vill ju inte fastna i ramsträsket. Ibland får jag för mig att ramsan inte tar eftersom han bara oftast eskalerar då jag ramsar. Ramsar 4 ggr, men oftast blir det 6 eller 8 eftersom han sjunger rätt bra. Svår fråga men "borde" ramsan ta bättre nu? Om ni förstår vad jag menar

Eftersom det är svårt att veta när han somnar så brukar jag så fort det blir tyst och är tyst några sekunder ge bekräftelsen, oftast kommer bara ett litet ääääh men ibland sjunger han ju upp mer. Och då väntar jag tills han är tyst och kör igen...
En annan fråga är: När vi lägger honom så lägger vi honom tillrätta, bufffar lite som markering, solfjädrar och fortast möjligt ut! Det innebär att när man släpper händerna och går så börjar han trycka sig upp och börjar stöka medan man ramsar ut. Borde vi stanna kvar och solfjädra så länge tills han ligger still och inte trycker sig upp? Han har somnat efter ungefär 15-20 minuters gröl/skrik de senaste dagarna. Det lustiga är att när man sedan går in och tittar till honom kan han ha snurrat åt alla håll och kanter men en sak är säker och det är att han ligger i ställningen, bena ut, armarna upp och vuvudet åt vänster (eftersom sängen bara går att möblera så så har vi haft vuvudet åt vänster). Trodde först att det var ett sammanträffande men nu har det inträffat 3 nätter i rad oavsett hur han har knöat sig så ligger han så, baklänges, på tvären, alla håll och kanter, men just i den ställningen, coolt