När storken sviker

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Nancy skrev:.
a) Svar: mitt barn sover perfekt, jag önskade nästan att mitt barn sov sämre :!: (sorry *frieda* för liknelsen, vet att du inte menade nåt illa :heart: )
Ojdå, det var ju nu inte riktigt meningen :oops: :? ... Din tråd gjorde mig bara pinsamt medveten om hur otacksam jag är över min fertilitet. Som, fördetmesta, enligt min mening är mig ett hinder. Jag kan tycka att det känns onödigt att jag, som egentligen gladeligen hade väntat med barn fram till jag var en si sådär 30-35 år, skulle kunna hinna sätta hur många ungar till världen som helst (om nu inget alvarligt skulle inträffa). Allt medan det finns människor med tillvaron ordnad och med ett etablerat förhållande till den man delar säng med som längtar sig fördärvade efter en unge, men ingen får :!:

Jag har ju aldrig längtat mig fördärvad efter en unge om man så säger, även ifall jag älskar den (präktige och harmoniska) unge jag har och bryr mig om den unge som är på väg. Men just nu springer jag nog mest omkring och gnäller över graviditetskomplikationer och alldeles inåt skogen för taskig ekonomi. Samt att jag har hotat sambon med att jag inte tänker sätta fler ungar till världen efter den här (och den stackarn som vill ha fem ungar :shock: :roll: )

Jag som dessutom är så fertil som jag är, och alltså inte behöver det, vill gärna adoptera ett par stackars ungar någonstans ifrån alternativt skaffa fosterbarn. Är inte det lite pardoxalt så säg :?:
Nancy

Inlägg av Nancy »

*frieda*: No hard feelings hoppas jag :heart: :D Förstod att det var så du menade :!:

Kram från Nancy
ps. kanske smittade din fertilitet av sig ändå... :wink: ds.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nancy skrev: kanske smittade din fertilitet av sig ändå... :wink: ds.
Que :shock: :?: Är det vad jag hoppas.... :?:
Säg att det är så [-o<
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Det ÄR ju så som jag hoppades :D
Storken svek inte, Nancy, han var bara lite vilse :wink:
Ett hopp till alla som jobbar på :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

miar70 skrev: Storken svek inte, Nancy, han var bara lite vilse :wink:
:heart: :heart: :heart:
/Fjällmor
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ja men det var väl trevligt om jag lyckades smitta av mig... Så här på distans och allt :shock: :lol: Jag har redan graulerat på tråden "Leia ska bli storasyster", men gratulationer vid sådana här tillställningar kan man ju inte få för mycket av. Så Grattis igen :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack miar70, Fjällmor och *frieda* :D :heart:

Ja han var nog bara vilse, precis som Päivi skrev om "Dumbo" i andra tråden :wink: :lol:

Tack ännu en gång alla som engagerat sig så i vår strävan efter att bli gravida :D

Skrev mitt första inlägg redan innan den ägglossning som var så jag hann med att följa en hel rad av era råd :!: :D

Jag instämmer i det du skrev miar70 och hoppas att även andra kan hitta tips, inspiration och hopp :heart: "Life finds a way" (ur "filmeposet" :wink: "Jurassic Park" 8) )

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:Jag instämmer i det du skrev miar70 och hoppas att även andra kan hitta tips, inspiration och hopp :heart: "Life finds a way" (ur "filmeposet" :wink: "Jurassic Park" 8) )
:roll: Jaha, nu är det jag själv som behöver tips, inspiration och hopp. Eftersom det finns massor i denna tråd återgår jag till den :wink: Varför starta ny när man redan har en egen "stork-tråd" som fullkomligen osar av trix för hur man skall få storken att hitta just till ens egen adress :?:

:arrow: Fråga om Rosenrot: när skall man äta det :?: Fram till ägglossning :?:

:heart: Tack från Nancy
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Förutom att jag vill hjälpa till med att puffa för tråden, vilket jag tycker är särskilt behjärtansvärt :heart: efter det som Nancy gått igenom samt därför att jag har förstått att det är flera där ute med låg storkmottagning. :? :cry: Så tänkte jag förvissa mig om:

Du (Nancy) vet att du ska ha ett intag om minst 400 mikrogram Folsyra/ dag inte bara under graviditet utan även innan planerad graviditet, för att minska risken för missbildningar :?: Missbildningar hos barnet leder ofta hos en frisk kvinna till spontana aborter, d.v.s. missfall. Kroppen gör sig av med en felkalkylering, det vet du redan, jag är bara övertydlig för säkerhetsskull :wink: Hör dig för på hälsokosten :!:

Rosenrot vet jag ingenting om tyvärr... Men hoppas att någon annan har koll :?: :!:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack *frieda* :D Äter Folsyra från Apoteket :D

Hoppas att någon har koll på det där med Rosenrot :D

Nancy
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hur är det egentligen med Bisolvon? När jag höll på att försöka bli gravid så tipsades det om denna hostmedicin, som löser slem både här och där :wink:
Kanske värt att kollas upp? Fast vi vill ju inte att du proppar i dig för mycket konstigheter :D . Hoppas att det löser sig för er riktigt snart!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
nina80

Inlägg av nina80 »

Nancy skrev:Tack *frieda* :D Äter Folsyra från Apoteket :D

Hoppas att någon har koll på det där med Rosenrot :D

Nancy
ta gärna lite extra folsyra också :) Man kan aldrig få för mycket av det utan man kissar ut överskottet. (Jag åt 5000 mikrogram innan min graviditet med Emmy och under de första 12 veckorna pga att jag tidigare fått barn med den typen av missbildning som folsyra kan minimera (fick avbryta den graviditeten i v. 18))
Det med rosenrot har jag hört både positivt och negativt om. Eventuellt skulle den kunna öka riskerna för fostret efter att man lyckats bli gravid. Hittar du inget om du googlar?
Mamma till Emmy f?dd 2005-10-07
(Och till Elin f?dd 2004-11-23 som tyv?rr inte fick stanna kvar hos oss p? jorden)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Det är tydligen inte bara Folsyra som är viktigt att få i sig före och under graviditeten utan även B12. Hittade info när jag letade på nätet efter just Folsyra.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex: Bisolvon åt jag några omgångar innan Leia blev till men hade slutat i god tid innan dess :wink: Drog slutsatsen att det i mitt fall var ok som det var. Tack ändå för tipset :!:

nina80: jag är så innerligt ledwen för det som händer dig Nina :( Tack för att du delar med dig. Skall öka dosen folsyra lite, bra att veta att man riskfritt kan göra det. Frågade om just Rosenrot här eftersom det var många som skrev om det. Min tanke var att man kunde äta det fram till ägglossning men sen pausa.

SusanD: kollade mitt intag av B12 och det var ok :!:

Tack alla rara för inlägg och råd :!: :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Nancy!

Jag var en av dom som tipsade om rosenrot, men har ingen aning om hur man ska planera sitt rosenrotsätande. Jag trodde att man helt enkelt knaprade tills man blev gravid, och då slutade. FÖr säkerhets skull. Men jag hoppas någon annan vet bättre!

Kram från solen!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"