Natt vid 19 eller 22???

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Lillen sov hela natten utan ett pip :heart: =D>!!!!!

Att han ätit mindre KANSKE kan bero på en dålig liten mage :roll: :cry:. Idag har han varit JÄTTEHÅRD i magen och gråtit en del vid matning. Var glad innan han somnade för natten i alla fall.

Vi kör på!

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kristin skrev:Lillen sov hela natten utan ett pip :heart: =D>!!!!!
Vad skönt! Nu har han greppat att "på natten händer ingenting", inte ens i vargtimman :D .

Vad gäller hårda magar, så kan du ju konsultera Mat, mage, barnakropp-forumet, om du tycker att det är problem.

Kram!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Go Lillen! :lol: och mamma så klart! =D>

/Fjällmor
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Jag känner mig lite bekymrad över att lillen (dryga 3 månader) fortfarande inte sover HELT lugna nätter trots att det var drygt en månad sedan vi tog bort 04-målet. Idag får han en flaska i sömnen omkring 21.30/22 och sedan ingenting på hela natten (morgon=06.30).

Jag kan se i mina anteckningar att jag bestämde mig den 21 nov för att inte vagna om natten om det inte är superkris och lillen har klarat "uppvaken" mycket bra. Tyvärr "ballade det ur" en del då vi förra veckan var utomlands och praktiskt taget bodde alla i samma rum :evil: :evil:. Av hänsyn till grannar (bakom lövtunna väggar :evil: ) och storebror hoppade jag ju upp och vagnade vid minsta pip :oops:. Storebror vaknade ju förstås!!

Vi kom hem i lördags (jag med MASSVIS av attityd!) och jag har inte ingripit någon gång förutom imorse då lillen var "hysterisk" i ca en halvtimme (jag vagnade-han slutade-jag slutade-han började skrika). Jag försökte hinna ta upp honom i en lugn sekund (han vaknade 05.45), men han hann ju börja skrika innan jag fått i honom flaskan.

Tar det inte lite väl lång tid för lillen att fixa nätterna (läs:tidiga mornar)??? :roll: :roll:

Vad gör man när han börjar skrika nästan sekunden efter man slutat vagna?

Kan tillägga att dagarna fungerar MYCKET bra :D!

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"