Sista dagluren svår

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Det är enklare att köra en regelrätt kur än att famla i mörker som du gör nu - tro mig! Det är så lätt att göra det enkla svårt - om du förstår hur jag menar :wink: . Skala av lull-lullet och spika schema och kör. Det kommer att ge dig den rätta attityden oavsett om maken är med på noterna eller inte. DU KAN :thumbsup: !!!!

:idea: Du stör mindre med en osäker ramsa (som blir säker på vägen) än med osäkerheten du ger med det förmyckna verktygandet! Lovar!

:D Tack för fina ord och lyckönskningar! Du vet var du når mig om jag kan hjälpa till!
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Hej!

Kanske lägga honom i spjälsäng då också?
Då kan du inte vagna :wink: .

Lycka till!

/ Mamman till sönerna :D
Renee

Inlägg av Renee »

:?: Lull-lull?

:!: Schema har vi redan sedan ett bra tag tillbaka, men du menar kanske 12-timmarsnatt? Tänkte ta det snart i samband med spjälisövergång och "riktig" kur. Förslag på schema med natt 19-7? Nuvarande ser ut så här:

6-8 vaken
8-10 sova
10-12 vaken
12-14 sova
14-16.15
16.15-17
17-20 vaken
20-06 sova natt
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:!: Lull-lull = allt "onödigt" verktygande :lol:

:D Du kan gott bjuda på 11-12 timmar natt nu och byt till spjälsäng för att undvika vagningsträsket :wink: .
pia-lotta

Inlägg av pia-lotta »

Ledsen att mitt svar har dröjt - jag har varit bortrest från sambo och barn i 6 dagar! Snacka om hemlängtan! :D :D

Jag tror precis som ovan att det är dags för mamma Renée att köra en ordentlig kur med målet fastspänt för ögonen och stirra FRAMÅT och inte bakåt. Just nu får lillkillen så många olika besked från en natt till en annan att han inte vet varken ut eller in.

Kan inte din man ta över ansvaret några nätter så kanske han förstår varför det är viktigt att få rättsida på nätterna båda för din och sonens skull? 8) :shock: Det är superviktigt med stöd från sin partner för att orka. Har du SHN-boken? Det kanske är lättare för honom att läsa igenom den än hela BB?

Jo, framåt går det men sakta sakta .... : :roll: .
Ca 3-4 ggr/veckan vaknar hon ågon gång mellan 6-7.
Vi ramsar på men får sällan till ett omsomnande innan det är dags för familjen att gå upp. Jag har läst igenom massor av inlägg ang detta och vet dessutom hur länge vi kämpade med stortjejens mornar innan det satt sig. Vill gärna att hon sover bra innan vi lägger henne ihop med storasyster.
Sambon sover just nu i vardagsrummet för att inte störa eftersom han går upp tidigar 8) . Jag funderar på att lägga mig där med eftersom jag misstänker att jag stör lika mycket jag 8) . Vi har tyvärr inte fler rum än så.

Jag slutade amma i och med att jag reste bort. Nu äter hon så här:
7.00 Ersättning
8.30 Gröt
11.00 100ml ersättning+liten burk mat+1/2 burk frukt
14.00 Ersättning
17.00 100ml ersättning+liten burk mat+1/2 burk frukt
18.30 Ersättning

Jag har lagt till gröten och senarelagt lunchen eftersom jag försöker ha samma tider på hela familjen. Jag märkte att annars så handlade 10-12 bara om mat och man hann knappt vara ute på fm. Först skulle lilltjejen äta och sen skulle resten av familjen äta..... :?

Hon kräks mycket mindre nu och då endast efter jag har trugat för mycket :oops: . Min granne som också haft samma problem hade fått förklarat av sin läkare att det finns två ( :?: ) magmunnar. Är den ena av dem (minns ej vilken) omogen kaskadkräks man jämt och då brukar man operera. Den andra är omogen nästan på alla barn och det brukar försvinna när de sitter mer upprätt och äter vanlig mat......
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
pia-lotta

Inlägg av pia-lotta »

Ledsen att mitt svar har dröjt - jag har varit bortrest från sambo och barn i 6 dagar! Snacka om hemlängtan! :D :D

Jag tror precis som ovan att det är dags för mamma Renée att köra en ordentlig kur med målet fastspänt för ögonen och stirra FRAMÅT och inte bakåt. Just nu får lillkillen så många olika besked från en natt till en annan att han inte vet varken ut eller in.

Kan inte din man ta över ansvaret några nätter så kanske han förstår varför det är viktigt att få rättsida på nätterna båda för din och sonens skull? 8) :shock: Det är superviktigt med stöd från sin partner för att orka. Har du SHN-boken? Det kanske är lättare för honom att läsa igenom den än hela BB?

Jo, framåt går det men sakta sakta .... : :roll: .
Ca 3-4 ggr/veckan vaknar hon ågon gång mellan 6-7.
Vi ramsar på men får sällan till ett omsomnande innan det är dags för familjen att gå upp. Jag har läst igenom massor av inlägg ang detta och vet dessutom hur länge vi kämpade med stortjejens mornar innan det satt sig. Vill gärna att hon sover bra innan vi lägger henne ihop med storasyster.
Sambon sover just nu i vardagsrummet för att inte störa eftersom han går upp tidigar 8) . Jag funderar på att lägga mig där med eftersom jag misstänker att jag stör lika mycket jag 8) . Vi har tyvärr inte fler rum än så.

Jag slutade amma i och med att jag reste bort. Nu äter hon så här:
7.00 Ersättning
8.30 Gröt
11.00 100ml ersättning+liten burk mat+1/2 burk frukt
14.00 Ersättning
17.00 100ml ersättning+liten burk mat+1/2 burk frukt
18.30 Ersättning

Jag har lagt till gröten och senarelagt lunchen eftersom jag försöker ha samma tider på hela familjen. Jag märkte att annars så handlade 10-12 bara om mat och man hann knappt vara ute på fm. Först skulle lilltjejen äta och sen skulle resten av familjen äta..... :?

Hon kräks mycket mindre nu och då endast efter jag har trugat för mycket :oops: . Min granne som också haft samma problem hade fått förklarat av sin läkare att det finns två ( :?: ) magmunnar. Är den ena av dem (minns ej vilken) omogen kaskadkräks man jämt och då brukar man operera. Den andra är omogen nästan på alla barn och det brukar försvinna när de sitter mer upprätt och äter vanlig mat......
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, pia-lotta :wink: :D Tack, alla :lol:

Renee - förlåt om jag låter som en gammal snipig morsa, men vad har tagit åt dig :?: :!: Lille Frans är ju ändå ditt andra barn och du borde veta bättre :shock: dvs ha vett att lämna honom i fred :!:

:arrow: Hör du inte hur de andra sjutton bebisarna skriker som galningar i rummet intill - vad tänker du göra åt det :?: :!:

:arrow: Har käre barnafadern alldeles missat favören att få vara ensam dag och natt med barnen (särskilt med Frans) nu när du reser bort i tre dagar (och nätter) :?: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Renee

Inlägg av Renee »

Tack alla som störtade till undsättning här på slutet! Mammut Maria har coachat och förklarat, förklarat, förklarat (ja, jag ÄR trög!!! :oops: ) och tack vare det kuras det härmed och det ska nog bli en Säker Sovare nu snart ska ni se :thumbsup: . Nytt schema har vi också med sedvanligt vargtimmesstrul 8)

Pia-Lotta:
Sex dygn utan något av barnen! Oj! Skönt och abstinens på en gång kanske? Skönt att lillans kräkningar inte berodde på nåt annat än trugning ;-)

Anna:
Tjena morsan :wink: . Visst... andra barnet är det, men inte mkt klokare är jag för det :shock: . Otto blev varken standardmodellad eller kurad utan fick sin sköna sömn som 1,5-åring med hjälp av eget rum, schema, skrattet-till-godnattet och en mamma som åminstone försökte ha attityd (mao allt utom vagning, buffning och ramsning) - det hjälpte! Har man längtat i 1,5 år efter att få sova gott utan att den ömma modern klistrar sig på en när man ska somna så protesterar man inte så mkt :lol: . Den "kurningen" gick mao lekandes lätt.

Men skulle jag mot förmodan få en liten gullunge till - DÅ vet jag preciiiiiis hur jag ska göra! :wink:
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"