TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av Sarisparis »

Bra jobbat, tjejer =D> Både med träning och sockerdisciplin, men är det 4årskalas så är det :lol:

GulligaA, hoppas att du snart får komma tillbaka till dina rutiner och att allt läker ihop snabbt.

Själv har jag haft en lugn och skön Sverigesemester med semlor, fika och mammas mat. Ingen egentlig träning, men utelek varje dag, skidåkning, pulkbacke, spark och promenader i snön på isen. Härligt!

Rapporterar något mer konkret (hoppas jag 8) ) om en vecka!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tors Mamma : tack för skället... Jag var värd det... :oops:
54 kg?? :shock: Hjälp så lite du väger tös. :shock: Det är alltså karate man ska hålla på med?? 8)
Tror inte jag vägt 54 kg sedan jag var ung tonåring...

SarisParis, låter som en härlig vecka!!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

haha.... Anna! Jag väger LITE! Har alltid gjort. Men ja, de som tränar Karate i vår klubb är inga tjockisar eller bulkisar, eller jo ibland när de börjar, men sakta men säkert rinner det av dem! Sen är vi ju alla byggda olika! :P

Jag ser "gravid" ut vid 60 kg! Men skulle mer än gärna väga 60 med MASSA muskler så klart. :D

Så, skäll skäll skäll!! Upp på hästen igen och kör! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Hej på er kära träningskompanjoner! Jag kommer inte rapportera varje vecka längre. Gör mina övningar, typ yoga, pilates och lite gummiband, ett par ggr/v, men det känns inte som träningspass och är inget jag räknar. Jag tänker fortsätta med detta och försöka hålla mig till lchf, med mkt grönsaker och nån frukt ibland men utan mjöl och socker så gott jag kan. Så kikar in ibland och hejar på er ibland och återkommer i höst när bebisen är ute och det är dags att komma tillbaka igen.

Ni är bäst!
Kram
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Nämen Frida... :(
Nej, du kan väl titta in här och rapportera det du gör ändå [-o<
Vi är ju så extremt få här i tråden och det skulle vara tråkigt utan dig! :heart:
Vi vill ju veta hur du mår och hur du växer och sånt om inte annat!

Körde en vecka med 6 pass igen.
Vi ska åka bort några dagar vid påsk och då vet jag inte hur det blir tränat, så det kan vara bra med en liten buffert kanske.

Mån: Cirkelpass + 35 min TUNG snöskottning.
Ons: Crosstrainer intervall
Tors: styrkepass
Fre:crosstrainer intervall
Lör Powerwalk 50 min
Sön: Hoppade på ett grupp-pass som hette Bodypump. 60 min med skivstång med vikter i alla de tänkbara positioner.
Sjukt mycket armträning. Så jobbigt så det inte ens var lite roligt. :shock:
En övning klarade jag inte rent praktiskt! Man skulle ha skivstången bakom skulderbladen. Jag klarar inte att få kroppen/armarna dit! :shock: Stången hamnade istället i nacken på mig i en ytterst konstig vinkel. Det slutade med att jag fick ha stången framför mig i stället.
Vanskapt :?:
Det var faktiskt en övning på styrkepassen vi gjorde i PT-gruppen som var liknande. De försökte och försökte med mig, men till slut gav de upp och gav mig en annan övning. :o

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Anna gå utanför din comfortzone!!! :D

Frida, kan bara hålla med Anna. PLIIIIZ häng kvar. Jag är ju lite som du, kör same same same....

Så Sön, Tis och Ons karate/kobudo 4,5-5 tim.

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Haha, förutom att du då kör ett paaaar timmar mer än jag TorsMamma ;) Men det är klart jag inte kan sluta när ni ber så snällt :D

Och grymt jobbat båda två!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Nu är jag också tillbaka i same, same, same :D yoga + 2 ggr intensiv utelek. Men får nog lugna mig lite med de allra snabbaste utelekarna, känner av bäckenet och är rädd att göra illa mig på riktigt.

TorsMamma, hur ser 4-5timmars passen ut rent konkret? Låter ju för långt för att orka hålla ork och koncentration på plats?

Anna, ursäkta om jag missat något du skrivit, men jag trodde att du mest tränade hemmavid? Har du bytt till klubb nu eller mixar du?

Hörs nästa vecka, ALLA :mrgreen:

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

Bra jobbat Tors mamma!! :D

Det var roligt att du fortsätter kika in här Frida! :D

SarisParis: Jo, i september var jag med i PT smallgroup. Vi var en liten grupp på 7 pers som inte kände varandra sedan innan.
I 8 veckor följdes vi åt. 2 gemensamma pass/vecka, och 4 individuella pass. Vi hade 2 personliga tränare som drev på oss i ett extremt tempo, och vi fick träna så galet intensivt att jag aldrig i mitt liv hade trott att man KUNDE förmå sin kropp till allt detta!! :shock: :D
Efter det fick vi individuella träningsupplägg i 8 veckor till. Jag fick fortsätta med 6 pass/vecka i ytterligare 1 st. 8-veckorsperiod.
Nu är vi på egna ben med lite tips och råd i bagaget och jag har nu 5 pass/vecka. Allihop på gym!! Japp, jag ver VERKLIGEN en hemma-tränare innan, men har vänt om helt med både vad jag tränar och hur.
Intressant har det varit denna resa!

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Heja Anna, Heja Frida, Heja Sarisparis, och alla andra som kan tänkas titta in ibland! :D
Sarisparis skrev: TorsMamma, hur ser 4-5timmars passen ut rent konkret? Låter ju för långt för att orka hålla ork och koncentration på plats?
Ja, jag har ju skrivit om detta innan, men redovisar gärna hur jag gör för det mesta. :wink:

Så:
Tis är 1 tim Karate
Ons är 1,20 tim Karate och dryga 1 tim Kobudo (karaten är jättetuff och Kobudo är vapenträning som är allt från jobbig till tuff) :D
Sön är 1,20 tim Karate på fm eller så kör jag 30 min Kobudo och 1 Tim junor Karate och sen 30 min Vuxen på det. (ett kort tag körde jag båda dessa...) :roll:

Sen försöker jag deltaga på MINST 1 - 2 läger/termin där vi kör ca 5 tim Karate på en hel lördag utöver det ovan.

Sen har jag ju numera ett rörligt och ibland ansträngande jobb så jag började träna för att orka med det....

Galen? Jag? Ja, alltså ni vet ju att vara "normal" är inte riktigt min grej. :P

KRAM! :heart:
Tor 2006

lgh140

Inlägg av lgh140 »

Goda nyheter och mindre goda nyheter:
Era fina hejarop fick mig faktiskt att ta tag lite extra i träningen och under veckan har jag varit på ett pilates- och ett cykelpass. Kändes SÅ skönt! Dock har jag blivit sjuk IGEN :( Graviditet = dåligt immunförsvar för min del och jag är så trött på det! Hoppas det går över snabbt. Har iaf varit på ultraljud och sett en till synes frisk liten lillasyster till barnen som växer därinne. Det är ju verkligen ett mirakel det där att vi kvinnor kan bära runt på ett litet liv under tillväxt :heart:
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Tack Anna och TorsMamma för att ni tar er tid att svara en nyfikenstrut :D

Vad härligt med en träningsgrupp, Anna, förstår att det blir roligare att träna. Lättare att pusha sig lite extra när man har sällskap också!

Aha, TorsMamma, jag hade inte fattat att det var 4-5 timmar utspritt över veckan. Men det låter ju rätt intensivt ändå :shock: Härligt att du ser det som en balans till ditt jobb.

Frida, hoppas du snart får känna dig frisk! Vilken lycka med en liten bebis på tillväxt, ta hand om dig ordentligt :heart:

Och vet ni vad, jag har sprungit i helgen! En kompis drog med mig ut och ingen av oss hade sprungit sen i höstas. Men någon sorts kondis var ändå kvar, vi sprang knappa 7 km i kuperad terräng och kunde faktiskt prata samtidigt. Hade inte med mig telefonen så jag vet inte exakt med fart och så, men det kändes väldigt bra i kroppen. Och nya löpartröjan var kanon :mrgreen:
Och så yoga och utepass på skolan, så i min värld en väldigt bra vecka får jag väl säga.

Hörs :D
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Woho tjejer!!

Frida :heart: bebis!!! :heart:

Sarisparis, heja heja heja!!!

Jag kört som vanligt! Sön, tis och ons. :D
Tor 2006

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Frida - härligt att vi fick dig att stanna kvar (OCH komma loss med lite extra träning)! Vi är ju så få...Det skulle bli tomt utan dig :)
Är dubbel dos Probion-tabletter ett tag så ska du se att immunförsvaret rättar sig till! TRIST att du är sjuk igen :(
Ja, visst är det fantastiskt med att vi bär de små liven i oss!

SarisParis - bra jobbat!
Jag stack också ut i löpspåret i förra veckan!

TorsMamma - bra jobbat!

Jag fick till 6 pass även förra veckan. För att med gott samvete kunna hoppa över träning tors-fre-lör då vi åker bort denna vecka.
Jag tar med min träningskläderna så får vi se... Men det blir en viss irritation i denna familjen när jag tränar när vi är ute på vift... :?

Mån: Nytt cirkelpass lika grymt jobbigt, men på ett annat sätt! Nu är vi 4 pers på varje station. Styrka 1 minut/puls 30 sek. Raskt vidare till nästa station. 5 stationer 2 varv. Kort paus, sedan samma igen. Svetten skvätter och i en övning (snabba jämfotahopp med höga knän)...ja, där blir det lite läckage... :oops: Det var det där med knipövningar ja... :oops:
Tis: crosstrainerintervall
Tors: Styrkepass
Fre: crosstrainerintervall
Lör: Gav mig ut och joggade 45 min. Många månader sedan, men jag var genuint nyfiken på om all PT-träning gjort något för konditionen. Det hade det nog! :D Klarade 45 min utan paus även om tempot inte var så högt. Det var verkligen SKÖNT att komma ut lite utomhus!
Pratade med min PT i morse om att jag gjort det, och då sa hon att jag ju kan göra om något av mina intervallpass till löpintervaller.
Bra tips, ska testa det nu framåt våren! Intervallerna på crosstrainern är ju att man kör 5 min, lågt tempo 1 minut, kör 4 min, 3,2,1(maxtempo på 1 minutaren) och så går man upp igen 2,3,4,5. Det funkar ju på löpning också!
Sön: styrkepass

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Jaha, då var man hemma efter 4 dagar i Helsingborg/Köpenhamn med en hel del utsvävningar vad det gäller mat, dryck och godsaker...

Jag smet mig till ett "You are your own gym"-pass i fredags, annars höll jag mig (för familjefridens skull) lugn dessa dagar...
Fast vi har promenerat en VÄLDIG massa förstås.

I vilket fall - fick ihop 5 pass trots allt denna vecka, men det blev alltså lite tillbakagång till You are your own gym-appen både dagen innan resan, 1 dag på resan, och idag när vi kom hem.

Veckan såg ut så här:
Mån: cirkelpass
Tis: crosstrainer
Ons: Yayog core 36 min
Fre: Yayog ben 16 min
sön: Yayog core 30 min

Märker ju helt klart att jag utför yayog-passen annorlunda nu mot när jag körde dem innan.
Jag har ju lärt mig mycket med PT:n om hur man tränar, att ta i ordentligt, svettas osv. Tror nog jag fuskade en del när jag körde själv...

Nu ska jag återgå till den vanliga träningen igen.

Kram Anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"