Det SKA ta cirka 10 m inuter att somna in både för barn och vuxna. Tar det 60 min så har man insomningsproblem och tar det 1 minut är man övertrött. Tycker det låter alldeles utmärkt att det tar mellan 5-15 minuter.Det tar allt mellan 5- 15 min för han att somna... men jag antar att det tar sin tid eller hur?
=D>Vi är ju helt överlyckliga att han sover hela natten (han vaknar någon eller några gånger ibland men somnar om själv) fram till oftast 6 men målet är ju 7.30-7.30 och vi slutar inte förän vi är där
Jag tycker inte att det är meningen att barn (eller vuxna) ska äta tills de får kväljningar. Då är man för mätt eller har ätit för snabbt eller tycker illa om maten. Jag skulle själv inte vilja äta tills jag kräks och skulle således inte göra det mot ett barn heller. Spädbarn är ju lite annorlunda men nu pratar vi om ett barn.Min enda fråga idag är gällande maten. Jag ger han ca 1 stor mat burk(hemmalagad mat dock) och ca en halv frukt burk som jag ger samtidigt som maten då han inte gillar det jätte mycket utan. Men man får liksom liksom distrahera honom med leksaker, lek prat, ja allt möjligt. Han gnäller mycket och får rysningar ibland men han får i sig hela burken och jag burkar sluta när han får kväljningar.
Äter han själv? annars brukar det vara så att när man måste ta fram leksaker för att distrahera då är de helt enkelt sugna på att få äta själva. Mamma och pappa kan gärna hjälpa till men barnet behöver få lära sig att äta själv (med fingrar eller sked).
Om du inte redan har det så köp en heltäckande hakklapp, finns billiga på IKEA och COOP.
Skriv gärna in alla tider du ger mat och vad du ger varje gång så är det enklare att få överblick exakt hur mycket mat du får i honom.
Jag tänker också så här, sover han gott hela natten är han antagligen mätt och således har ni inte direkt ett problem
Lycka till