Kurkurs i Gastsjön 2010 - Kackel

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lua

Inlägg av Lua »

miar70 skrev:Ett nytt liv väntar de här fyra små busarna, och för deras föräldrar med såklart. Så mycket kärlek, glädje och värme som finns här i Gastis under de här dagarna skulle räcka till att värma upp hela kalla Sverige under vintermånanderna.
Detta är stort. På riktigt. Jag har ju haft den äran att bevittna metamorfosen och värmen hela tre gånger och det känns så ledsamt att jag inte kunde den här gången.

Med all min värme och kärlek
/Lua. :heart:
Lindsey

Inlägg av Lindsey »

Kära ni!
Jag är lilla Ms S mamma och här ska vi sitta och lyssna på tystnanden i natten (citerat från Mr. R mamma som sitter och stickar blöjbyxor och ger oss alla andra dåligt samvete :wink: )

Jag kan inte nog berätta hur glad jag är över att jag är här och hur tacksam jag är att SusanneG berättade om att möjligheten fanns och att hon upplyst mig om magiska SHN. Det är så skönt att få superhjälp och stöttning av alla dessa erfarna mammor med översyn av Annas fullkomliga säkerhet som verkligen inspirerat alla här. Min lilla tjej verkar vara så tacksam över att mamma äntligen fattat att det är så här man ska ta hand om mig och hon har utvecklats enormt på så kort tid. Hon äter massor och älskar det, hon kluckar förnöjt på tutten i 10 min istället för 40 (då hon alltid somnade av utmattning p g a amningsnappen som gjorde henne helt slutkörd). Hon somnar på 1 minut om dagarna och jag har fått väcka henne varje morgon och dagspass. Hon är så jäkla skärpt! Och jag är så stolt över henne. Nu har hon fått roser på kinderna, leker på mage och håller låda.

Det är så jäkla skönt att få rutiner, att klocka alla målen och dagslurarna. Det är så självklart och vanligt sunt förnuft men inte alls lätt att hitta på själv. Och faktiskt helt onödigt. Eftersom detta fungerar och alla här vet det! Det är skönt att vara här och kura och slippa alla kritiska och skeptiska röster. Det är en ynnest. Jag önskar att alla som ska kura skulle kunna få samma underbara stöd som vi.

Nu tänkte jag bli människa igen. Inte natta 4 timmar per natt, inte stanna uppe till 1, inte amma om natten, inte amma i 1 1/2 timme åt gången, inte vara i pyjamas till halv tre, inte vara sur och trött (inte så mycket i alla fall :twisted: ) Och nu kan jag vara med min 7-åring om kvällen när lill-syrran somnat. Jag ser fram emot vårt nya liv!

Tack och god natt, god natt och sov så gott!
Massor av kärlek till Mia, Tina, Anna och alla andra här! :heart:

Ps. Jag längtar hem till Knuten SusanneG och räknar med din fulla support. :heart: :heart: :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Underbar läsning! Och Tusen tack Mia för listan!! Och vad KUL med alla presentationer!! :D
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Kära Lindsey! :D :heart:

Jag sa att du skulle få vara med om något unikt även om jag aldrig varit där uppe själv. Den känsla man känner med shn när ens barn börjar sova är inget annat än magiskt. Jag är så glad för din och Stellas skull att du gjorde detta.

Jag och Betty väntar på våra kompanjoner att slappa med i gräset. Idag åt betty lite jord för första gången. Det var nog lite gott. :lol:

Vi ses snart. Många kramar. :heart:
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Lindsey :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Tack själv! Det är en ära att få vara med och ta del av och se er resa. När man själv varit i samma sits är det en sån underbar kännsla att få se andra uppleva samma mirakel som shn är!

Det är inte utan sorg i hjärtat som man sitter här sista natten och vet att det är hemfärd imorgon men samtidigt så skall det bli ljuvligt att komma hem och pussa på sina egna små mirakel :heart:
Men vad mycket kunskap man har med sig hem!
(Nu suckar omgivningen hemma i Götet :roll: :wink: och tar sig för pannan inför hemkomsten av en återigen "nyfrälst" Tina :mrgreen: )

Till alla kurmammor: Trevlig resa hem & all lycka i er nya tillvaro. Kom ihåg att detta är en process och tro på er själva. Ha målet för ögonen och underhåll attityden ni utvecklade i Gastsjön :thumbsup:

Till alla kurledare & kurkursare & Bibban: Tack för all erfarenhet & kunskap ni spridit och för ert underbara sällskap! Tänk att man får vara del av detta [-o< :thumbsup:

Anna: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Det finns inte ord. Oändlig tacksamhet!

Jag kommer att sakna er alla!
STORA KRAMAR
en (återigen) nyfrälst :wink: Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Oj det här är verkligen underbart att få vara med om! Man lär sig så otroligt mycket och nu har man ju fått ett jättevackert diplom också! :D :heart:

Men jag måste ju säga att jag inte är den bästa att hålla mig vaken... :roll:

Vad jag är glad att jag fick åka hit och uppleva allt det här som man bara har läst om.

Tack Anna för allt! :heart: Tack alla duktiga kurledare för det arbete ni gör! :heart: Tack alla duktiga med-kurkursare för det arbete ni gör! :heart: Tack alla modiga mammor som åker hit och får era barn kurade, och nu ramsar ni som proffs själva! :heart: Tack alla! :D

Nu är det snart hemfärd och jag ska soooooovaaaaa :sleep: och pussa pussa pussa på mitt älskade Barnaboksbarn när jag kommer hem. Och lite på mannen också. :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

strömming skrev:Är så stolt över Mr. R som lär sig så fort hur skönt det är att sova.
Han har gjort sådana framsteg sedan vi kom hit, somnar själv i vagnen, lyssnar på ramsan, sover gott, äter som en häst och kan nu med lite hjälp kravla sig fram på golvet. Min goa unge!
Mr. R är ju bara för go, vilken liten charmör! Tänk så nöjd han blev när han äntligen fick lov att sova inne, den lille filuren :wink: :heart:
Lindsey skrev:Min lilla tjej verkar vara så tacksam över att mamma äntligen fattat att det är så här man ska ta hand om mig och hon har utvecklats enormt på så kort tid. Hon äter massor och älskar det, hon kluckar förnöjt på tutten i 10 min istället för 40 (då hon alltid somnade av utmattning p g a amningsnappen som gjorde henne helt slutkörd). Hon somnar på 1 minut om dagarna och jag har fått väcka henne varje morgon och dagspass. Hon är så jäkla skärpt! Och jag är så stolt över henne. Nu har hon fått roser på kinderna, leker på mage och håller låda.
Miss. S resa har varit alldeles fantastisk att få ta del av - vilken enorm utveckling hon (och mamma!) gjorde under de här dagar och nätterna. Det är verkligen inget annat än fantastiskt!

Tänk vad många glädjetårar och glädjeskratt det blev under de här dagarna, jag hoppas alla ni fyra mammor ger era härliga ungar en stor puss från mig, och jag hoppas resan hem för er alla går bra! Kanske mr L och mr M:s mammor skriver lite i tråden och berättar om sista natten, jag är SÅ nyfiken :wink: :oops: :lol: .

Nu är jag hemma med mina egna (lite större) ungar och de har nyfiket frågat vad jag gjort hela dagarna. Vi har tittat på kort och de tycker jag fått ta hand om sååå söta bebisar, och så får jag berätta igen och igen :D .

Jag har en liten blogg och tänkte göra ett fotoalbum där från Gastsjön, om det är nån som inte vill vara med där så kan ni bara pm:a mig så slipper ni :wink: .

Och GRATTIS till alla nyblivna kurare, nu får ni också fina, fina diplom att hänga på väggen!

Tack till er alla för underbara och minnesvärda dagar :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Anna09

Inlägg av Anna09 »

OJ, vad mycket jag skulle vilja skriva.

TACK för alla trevliga och fantastiska rapporter från Gastsjön!!! :heart: :heart: :heart:

Det har varit en ynnest att få ta del av och i tanken försöka uppleva vad ni går och gått igenom.

Mia, jag skall absolut gå in på din blogg och titta på korten.

Jag blir alldeles varm i kroppen av alla stordåd ni åstadkommer, och alla som börjar leva SHN. Den välsignelse och inre frid SHN innebär räddar många familjers sammanhållning, många små barns hälsa. Härligt!

Nästa gång är jag DÄR, MED och DELAKTIG! 8) :wink: :lol:

Här på andra sidan skärmen har jag haft extra koll på kurforum under helgen.

Kärlek till er alla, trots att vi aldrig mötts känner jag en stor värme för er alla!
:heart: :heart: :heart:

Och Tina, här är en som också är helfrälst i Götet... hihi... 8) :wink:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Trött och lite korkad - jag missade ju att ni åkte allihop.
Hur kunde jag det???

Hej då alla vänner. Varma kramar!
Särskilt till Lena och Bluna, som teamat ihop med mig och Hönsmamma!
Och till mammorna med barnen, som lär oss så mycket!

Bibban som bara finns och är! Tack!

Och såklart Anna - för att du är den du är och att vi får ta del av det du gör!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Anna09 skrev:Mia, jag skall absolut gå in på din blogg och titta på korten.
Jag väntar en dag eller två innan jag lägger in dem så att de se vill kan säga ifrån först, berättar här när det är fixat :D :!:

/LO, jag antar att det känns lite märkligt med ett halvöde Gastsjön?

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
strömming

Inlägg av strömming »

Stolt mamma till en kille som för första gången sovit 12 timmar natt. Nu har han somnat på dagens första lur - efter 3 minuter! <3 i stillastående vagn med en ramsa! HÄRLIGT!
STort tavk ige till alla härliga och kloka mammor här i Gastsjön! Och till Anna!
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

strömming skrev:Stolt mamma till en kille som för första gången sovit 12 timmar natt. Nu har han somnat på dagens första lur - efter 3 minuter! <3 i stillastående vagn med en ramsa! HÄRLIGT!
Snyft! Sicken kille :heart:
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Härliga tider! Jag blir rent av rörd när jag läser kurmammornas rapporter.

Jag åkte ju igår eftermiddag och är så klart avundsjuk över att jag inte fick vara med sista natten. Jag får trösta mig med alla skratten (så tårarna sprutat) och fantastiska diskussionerna som jag fått vara med om under de här nätterna och dagarna. Snacka om att jag är energifylld! Tack till er alla!
Och jag är så stolt över min och LO:s kurkursare Lena och Bea - så duktiga! Det var knappt så att vi behövde ens vara där :shock: . De var som värsta proffsen! :heart: :heart:

Återigen ett stort tack till dig Anna som öppnar ditt hem och ditt hjärta för oss alla! :heart:

Många kramar till alla! :heart:
Från en något mosig HÖNSMAMMA

PS. Min käre man konstaterade snabbt att " det hörs att du har varit uppe hos Anna igen". :D
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sussi skrev:
/LO skrev:Snart är det tipspromenad! Synd för de andra att jag är med. ;)
ja, Mia och jag är ju inte med, så du borde ha en chans ;) (vi kom iofs inte etta, men vi fick i alla fall pris :))
Ja, hur GICK det egentligen??? Den var svår i år Sussi, jag och hönsmamma kämpade på runt en egen tipsrunda (två frågor, ett varv runt huset :wink: ), jag vet inte hur många rätt vi skrapade ihop 8) men anar att det inte räckte till någon högre placering :lol: .
strömming

Inlägg av strömming »

En mist lika snabb insomning vid lunch nu för herr R! I vagn inne med ramsa, 2 minuter ungefär innan det var helt tyst! :shock:
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"