I väntan på oktober

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Bäst att jag bryter tystnaden nu då. :lol: Nej då, ingen Älva ännu. :( Men det har varit fullt upp i helgen. Måste ju ta mig för med saker så tiden går. Kan väl inte påstå att jag mått särskilt bra heller, illamående och lite yrsel. Borde väl vila men jag är så rastlös.

Vi har haft operation röjning och rensning i helgen, jag har väl mest pekat och dirigerat men man blir ändå rätt slut. I söndags var det kanonväder och vi var ute nästan hela dagen, för bostadsrättsföreningen hade gårdsstädning här. Så ungarna hjälpte till att bära ris och kvistar och själv försökte jag bara vara ett så trevligt sällskap som möjligt. :lol: :lol:

Men som sagt vi väntar fortfarande.

Kram Mari :heart: :heart:
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Men nu då??? För nu har du varit tyst sedan i måndags!

Själv har jag precis beställt profylax-dvdn. Lite knasigt att köpa den när man har sådan total nerförsbacke, men jag har missat för mycket i mitt vattengympapass och känner att jag vill ägna mig mer åt avslappning och andning, så jag köpte den ändå. Den kommer väl i början på nästa vecka, då då blir det hårdträning de sista veckorna! :D

Hur mår du, min vän?
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ja, nu är det ju oktober med råge :wink: så kanske har lilla Älvan kommit nu [-o< ...
Ett tydligt bevis att det är på gång är just att man vill börja städa och dona, och en förrådsrensning är ett tydligt tecken om ni frågar mig :lol: :!:

Spännande, spännande :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Nä, inte nu heller. Är fortfarande kvar och det är sååå seeegt. Inte ett tecken, ingenting. Känner på mig att jag får vänta till efter v 42 och sedan blir det igångsättning, precis som förra gången. :( Uppenbarligen så trivs Älvan alldeles för bra därinne, tänk om det ändå fanns ett sätt att tala om för henne/honom hur mysigt vi ska ha när h*n kommer ut. :D

För övrigt så mår jag väl ganska bra, förutom att illamåendet är tillbaka. Men jag har inte direkt ont av foglossningen längre och det är ju skönt.

Bara att fortsätta vänta...

Kram Mari :heart: :heart:
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Uppdatering:

Idag har jag varit hos BM på en sista kontroll. Allt är bara bra med mej och bebisen. Den 24/10 har jag en tid på förlossningen för ställningstagande om igångsättning. Tänker verkligen försöka se till att det blir gjort så fort som möjligt. Så en vecka till får jag vänta inna jag får ett slutdatum. Håll tummarna för mej nu att det blir av då.

Fast man kan ju alltid hoppas på att det startar av sig själv innan dess. :wink:

Kram Mari
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

håller alla tummar jag har!

:D :heart:

snaaart får du snusa bebis... :D

/Fjällmor
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hur går det...?

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Ingenting händer. Väntar med spänning till fredag morgon och hoppas att jag blir igångsatt då. Har RIKTIGT ont i bäckenet nu, det är så uppluckrat det kan bli. Det kommer att gå fort när det väl sätter fart.

Kram / Mari
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ohh, så spännande :o :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Men hallå!!! Jag har inte varit i närheten av en dator på ett tag, så jag var helt övertygad om att Älvan skulle ha tittat ut vid det här laget! Fick liksom snulle...

Men då får man jobba på det där med tålamodet och helt enkelt ha lite is i magen. Ut kommer den ju alltid! :D

Kramar och alla lycka på vägen! / Åsa
Elle

Inlägg av Elle »

Vad spännande! Nu är det bara dagar kvar innan du får snusa på juvelen :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Kramar och lyckönskningar inför kommande äventyret :heart:

Hoppas att du inte behöver vänta länge till :!:

Nancy
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Nu är det väldigt tyst igen... :shock:

Hur som helst är det ju verklig nedräkning nu. Antingen är den lilla Älvan redan här (eller i full gång på att göra entré i vår lilla värld) eller så blir det imorgon. Jösses, det är så spännande att jag nästan kissar på mig! :D

Många tankar, lyckönskningar och kramar!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Inne på lånad dator för att kolla till Älvan ...

ujuj...

Det är nästan så jag vill igen! :shock: :heart:

/Fjällmor
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Ingen Älva än. Kanske inte i morgon heller, vi får se vad dom på förlossningen säger. Men jag hoppas hoppas att jag kan övertyga dem om att sätta igång det då.

Det är iaf livat värre i magen så bebis mår kanon, bättre än sin mamma. För nu gör ALLT ont, känner mig sprickfärdig. Varje liten rörelse därinne är en pina för mitt stackars bäcken. Puh! Tycker verkligen det är nog nu. Jag har packat ner det allra sista i BB-väskan för den ska med i morgon utifall att.

Hoppas på att nästa gång jag skriver här betyder glada nyheter om att en ny familjemedlem har gjort sin entré. :D

Kram på er alla och tack för all uppmuntran. :heart: :heart: :heart: Återkommer när jag vet mer.

Mari
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"