Kotte påväg

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
kattklo

Inlägg av kattklo »

BF+1.
Molvärk i magen.
En lugn natt. :sleep:

Ganska pigg, tack vare natten kanske. Håller på att bädda insatsen som kotten ska sova i första månaderna. Karla provligger.
Vad ska jag ha som täcke? Det är ju ett ganska kallt hus det här, helst på nätterna. Men ett rejält täcke känns liksom farligt bylsigt. Många små filtar? Vetevärmare i insatsen före sänggående kanske, så den värms upp?

Det är i morgon jag ska till BM! Jag ska be om en vaginal undersökning, vare sig hon gillar det eller ej! :D
Ska skylla på mkt förvärkar om nätterna som håller mig vaken, jag är ju så nyyyyfiken!!
blomman

Inlägg av blomman »

kattklo skrev:jag är ju så nyyyyfiken!!
Jag med!! :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

Vi har "isolerat" insatsen underifrån genom att lägga en tjock filt under madrassen. Sedan sover hon med pyjamas och varm bomullsfilt. Att lägga i vetevärmaren innan sänggående är ju kanon i början när juvelen är liten och behöver hjälp att hålla värmen. Det vet jag att en del även gör under nattamningen.

Klart du blir undersökt imorgon. Hon kollar nog "läget" och sedan bestämmer ni "plan" för framtiden.

Jag är också såååå nyfiken på din juvel i magen :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Aha!
En tjock filt som isolering även inomhus? God idé!
Så behöver ju inte all värme komma ovanifrån.

Ännu en cykeltur. Till alla ässtar! I spöregn men o så skönt.
I kväll kommer min nippriga mamma
(- Jag kanske borde komma dit redan nu, lika gärna??
- Och bo här i 2 veckor?? :shock: )
hin får inte vänta här tills kläckning men däremot gärna sitta barnvakt så vi kan gå på bio.
Det blir Sweeney Tod tror jag.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ok, här kommer en hemlis :-$ 8-[

Jag satte igång min förlossning själv med hjälp av "jättenattljus olja" Efamol (fungerar som prostaglandin, orkade inte färdknäppa mera vilket är i princip samma sak man vill åt) och akupressur 5 dagar över tiden.
Jag började med akupressuren några dagar efter, men gjorde det intensivt på 5 dagen då jag inte orkade vänta mer. Då ritade jag med tushpenna på punkterna på kroppen så min man visste VART han skulle trycka och sen fick han köra var 20 min tills jag ansåg att verkarna var igång så pass bra att det räckte.

Sen körde jag faktiskt med akupressur som smärtlindring också. Funkade också bra ett tag.

Här är en bra sida om du vill läsa mera på ämnet.
http://acupuncture.rhizome.net.nz/acupr ... nduce.aspx

Sen hade jag en elektrisk värmedyna i Tors spjälsäng de fösta månaderna så sängen var varm när han lades och när han ammats. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nämen oh! Vikken högklassig hemlis!
Oljan, finns den på hälsokosten? Ska den in oxå? :D

Trycka punkter får väl göras med hjälp av någon muta.
Just trycka på mig verkar Ludvig tycka är ofaaaantligt tråkigt. En sån detalj som jag skulle vilja ändra på. Om det nu gick å ändra på folk. 8)
Men jag ska läsa tråden, you bet!

Och efter dessa tryck så drog det igång på riktigt liksom?
Elle

Inlägg av Elle »

Hur gick det hos BM idag?

Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Kom igen nurå, kotten! Kom uuuut!

Och TorsMamma: Var höll du hos med din suveräna hemlis när JAG klättrade på väggarna här hemma för tre veckor sedan???! VAVAVA :wink:

Kattklo, testa och återkom! Kan vara bra att veta till nästa gång... :lol:
kattklo

Inlägg av kattklo »

BF+2.

Koll hos BM i dag.
Järnvärde lååångsamt stigande, blodtryck exemplariskt, hjärtljud runt 140 som vanligt, magen preciiis på socialstyrelsens mittkurva.
(Det tycker jag är lustigt, Karlas mage var alltid på den övre kurvan.)

Jag är öppen för lite mer än ett finger så det är ju inte pärleporten direkt. :D

Huvudet är fortf HÖGT och helt rörligt. Lilla spaceman!
Nu plötsligt blir alla osäkra på om det verkligen ÄR huvudet dock. Tre olika barnmorskor kände med olika varma eller iskalla händer och ingen kunde säga till 100% så i morgon ska jag in på UL.

Men även om hudet är nedåt har den plats nog att slå kullerbyta före FL iallafall så jag vet inte hur lugnad jag kommer bli av besöket i morgon?!

Kan det inte bara dra igång?
Färdknäpp i kväll är beställd. Kladdkaka. Och om jag orkar så ska jag trycka lite oxå. Vad mer kan jag göra? 8-[
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Uj, var har du hudet, kotten?
Lika bra att sätta igång dig i morgon, tycker jag :wink:
Speciellt om det visar sig att kotten står på skallen då... :lol: :lol:

KRAM!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ja precis, passa på!

Var det trevligt idag? Fullt hus?

Hur ärlivet som 2- barnsmorsa överlag?
blomman

Inlägg av blomman »

kattklo skrev:Vad mer kan jag göra? 8-[
Gör som jag gjorde, ställ in dig på att gå över.. jättelänge. Jag tyckte inte mina 11 dagar båda gångerna var alls jobbiga, jag var så inställd på 2 veckor över. Inte av nån speciell anledning, bara för att göra det lätt för mig själv!

Och ät massor av kladdkaka! Det kan liksom aldrig bli fel med kladdkaka...
blomman

Inlägg av blomman »

Och dig skulle jag gärna träffa den 14 april!
Kan du, tro?
Kolla Stockholmstråden!
Jannika

Inlägg av Jannika »

kattklo skrev:Jag är öppen för lite mer än ett finger så det är ju inte pärleporten direkt.
Vad är det med er gravida? Ni är så djävla roliga! :lol:

Behöver jag ett skratt till gonatt är det bara att kolla in nån gravild tråd, säkert som amen i kyrkan.

Heja kotten!

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

kattklo skrev:
Jag är öppen för lite mer än ett finger så det är ju inte pärleporten direkt. :D
:lol: :lol:
kattklo skrev:
Men även om hudet är nedåt har den plats nog att slå kullerbyta före FL iallafall så jag vet inte hur lugnad jag kommer bli av besöket i morgon?!
De vill väl bara utesluta att lill*n ligger i säte. Lilly låg också högt med huuvdet läääänge. Läkaren var med och "höll i" när BM tog hål på hinnorna så inte navelsträngen skulle hamna i kläm.
kattklo skrev: Kan det inte bara dra igång?
Om det visar sig på UL imorgon att huvudet är neråt så be om ny tid hos BM för hinnsvepning.

Vi saknade dig idag!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"