Behöver bara ventilera mig lite...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

nämen vad roligt!!! :D :D :D
Vad skönt att allt är o.k där inne i magen kvacke!!
STORT grattis!!!
Och grattis till kattklo också! :D :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
kvacke

Inlägg av kvacke »

Hej igen alla vänner!

Idag har jag sett bebisens hjärta picka :heart: . Det var helt underbart! Jag är i vecka 9.

Efter att ha tittat en stund upptäckte hon en tvilling!! Den var inte livsduglig men det kan vara därför jag har blött. Så det var två från början men tyvärr lever bara en. Det hade vart så roligt men jag är otroligt glad att en har det bra. Kroppen ska förhoppningsvis lyckas ta hand om resterna själv annars ska jag in på ny kontroll, om jag börjar blöda eller så.

Tack alla som stöttat. Ni är underbara! :heart:

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

pust :!:
Grattis till lilla pickande hjärtat - vilken lycka :heart:
kvacke skrev: Efter att ha tittat en stund upptäckte hon en tvilling!! Den var inte livsduglig men det kan vara därför jag har blött. Så det var två från början men tyvärr lever bara en.
Det där var jag med om, vid min första graviditet... Gossen är idag 16 år, stora karln, men ibland tänker jag på den lill* som skulle ha varit lika stor... Precis som du skriver så tog kroppen hand om det själv,och resen av tiden gick hur bra som helst, och jag gick över tiden och fin en dryg 4-kilos kille!
Det kommer säkert att gå fint för dig med!

Grattis igen och kram :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh vännen! :heart:

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Underbart! :heart:

Kraaaam!
Jannika

Inlägg av Jannika »

En tvilling?! :shock: Kroppen är ju förunderlig...

Vad roligt (trots det) att allt såg fint ut med den lill* :heart: vars hjärta pickade på. I den här veckan utvecklas ju könet. Spännande. Vad tror du? Har du nån känsla för feelingen? :wink:

Kram Jannika
Lua

Inlägg av Lua »

Glädjetårar!

Stor kram från Lua. :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Blir alldelens varm inombords. Det där fixar kroppen. Har ju läst på en del om tvillingar och tydligen är det väldigt vanligt att det blir precis som du beskriver.

kramar till er alla....
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nu har jag hämtat mig lite... GRATTISKRAM! :heart: \:D/ :heart:

/Fjällmor
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hoppa nu raskt in i 08-tråden, du ligger hack i häl på mig. (Enligt mina gissningar)
WOW!
Elle

Inlägg av Elle »

Vad underbart Åsa :heart: Ta hand om dig och lill*n i magen! Hoppas kroppen tar hand om allt själv. Krama världens finaste storasyster :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tusen tack för alla gratulationer!! Vi är superlyckliga :D .

Jag har dock drabbats av en otrolig trötthet och ett illamående bortom denna värld! Är bara inne sporadiskt på forumet men jag återkommer om några veckor när det värsta har lagt sig :wink:

Kramar Åsa
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

om några veckor Åsa...? :wink: :lol: :roll: :lol: :heart:

jag sover fortfarande 15 h / dygn :sleep: nu schemalagt för familjens skull 8-[ :heart: :lol:

suss gott vännen! :D
/Fjällmor
kvacke

Inlägg av kvacke »

Hej alla vänner!

Här är en som sakta men säkert börjar vakna upp ur koman. :wink: Jag har varit väldigt trött och mått mycket illa men tycker att det känns lite bättre nu.

Jag sover med Wilma på dan och sen somnar jag på soffan typ halv 8, helt utmattad! Har en hel del huvudvärk. Det hade jag inte med Wilma. Nån som känner igen sig och som vet vad det kan bero på?

Jag känner mig förövrigt oerhört lycklig över att vara gravid och det är många tjejer i bekantskapskretsen som ska ha barn ungefär samtidigt så det känns superkul!

Vecka 15 nu! Tiden går fort.

Kram Åsa
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tänk att gulle-Wilma ska bli storasyster! :heart:

Huvudvärk, troliga orsaker: vätskebrist när kroppen ska producera mer blod, hormonomställning, blodsockersvängar, för lite sömn :wink:

Säkert inget farligt i alla fall.

Puss på magen!

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"