Så ny tag denna och vecka och kämpa på lite extra med motion i veckan så kroppen får besked om att det är fett som ska brännas
En REN viktväktartråd....
Och tänk så här Lua, nästa vecka när du INTE har jeans på dig och mensen har kommit och du (förhoppningsvis) är nyskiten så kommer boken att säga massa mindre kilo
Så ny tag denna och vecka och kämpa på lite extra med motion i veckan så kroppen får besked om att det är fett som ska brännas

Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Undrar....och skäms lite...motionerar ni mycket? Inser att många gör det. Jag går mina rundor och har upptäckt att det ger en hel del bonus points. Men det känns liksom inte som motion....Mer som en del av mitt liv. Tydligen en nyttig del eftersom det ger extra poäng. Intalar mig att jag har givit men överviktiga kropp lite sunda promenader o points tidigare också!!! Fast jag inte tänkt på det så.
Barnbarnssamvaro är säkert inte fel heller! Putta gungor, busa i sängen, alla promenader vi går o pratar om ditt o datt....utan att tänka på att det ger points! Motion i ordets härligaste bemärkelse!!!!!
Kram Bibban
Barnbarnssamvaro är säkert inte fel heller! Putta gungor, busa i sängen, alla promenader vi går o pratar om ditt o datt....utan att tänka på att det ger points! Motion i ordets härligaste bemärkelse!!!!!
Kram Bibban
Sommar, det tar tid att bryta en gammal vana och det måste det få göra och, detta är en precess som inte sköter sig själv utan man får hela tiden jobba
Ibland behöver en del göra en sissta djupdykning i det som var innan man kan gå vidare
Kämpa på i veckan och så har det säkert hänt en del till nästa onsdag!!!
Kämpa på i veckan och så har det säkert hänt en del till nästa onsdag!!!
-
Lua
Hej, får man tränga sig in här?
Jag är en nygammal viktväktare som nu bestämt mig en gång för alla att gå ner till min trivselvikt 70 kg (jämnt fördelade över 180 cm kvinna!
). Jag har följt WW i en vecka och hade gått ner 1,4 kg när jag vägde mig igår. Jippie!!! Bara 17 kg kvar.....!
Jag VET att WW är det som funkar för mig (gick ner 13 kg när jag var med första gången 90/91) så här gäller det bara att vara uthållig och då skadar det inte med lite pepp från andra...
En första fråga som jag skulle vilja ställa:
Hur gör ni när hela kroppen bara skriker efter något sött/fett (är nog inte riktigt avgiftad än!) och ni inte har särskilt många points kvar? Vatten känns ju inte så festligt i det läget... Någon som har recept på en smarrig fruktnolla? (och nej tyvärr, noll-soppan funkar inte riktigt för mig!)
Nu skall jag läsa igenom hela tråden och sno åt mig av alla era tips!
Jag är en nygammal viktväktare som nu bestämt mig en gång för alla att gå ner till min trivselvikt 70 kg (jämnt fördelade över 180 cm kvinna!
Jag VET att WW är det som funkar för mig (gick ner 13 kg när jag var med första gången 90/91) så här gäller det bara att vara uthållig och då skadar det inte med lite pepp från andra...
En första fråga som jag skulle vilja ställa:
Hur gör ni när hela kroppen bara skriker efter något sött/fett (är nog inte riktigt avgiftad än!) och ni inte har särskilt många points kvar? Vatten känns ju inte så festligt i det läget... Någon som har recept på en smarrig fruktnolla? (och nej tyvärr, noll-soppan funkar inte riktigt för mig!)
Nu skall jag läsa igenom hela tråden och sno åt mig av alla era tips!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Åååh jag blir galen jag hade skrivit ett jätte långt inlägg också bara försvann det
Nåväl Gablex, välkommen är du till vårt allt lättare gäng
Lite förslag kommer här:
Banan med 1 msk chokladsås eller kolasås
Mixade frysta hallon med lite sprite zero (som jag skamlöst stuligt)
Klyftade äpplen med lite kanel och socker
Klyftad apelsin med lite socker
Varma bär med lite naturell yoghurt med vanilj
Fruktsallad
smaksatta riskakor
Pheferoni (faktiskt!)
Hoppas nånting av detta kan vara till någon nytta för dig!!! Och lycka till och rapportera gärna!
Nåväl Gablex, välkommen är du till vårt allt lättare gäng
Lite förslag kommer här:
Banan med 1 msk chokladsås eller kolasås
Mixade frysta hallon med lite sprite zero (som jag skamlöst stuligt)
Klyftade äpplen med lite kanel och socker
Klyftad apelsin med lite socker
Varma bär med lite naturell yoghurt med vanilj
Fruktsallad
smaksatta riskakor
Pheferoni (faktiskt!)
Hoppas nånting av detta kan vara till någon nytta för dig!!! Och lycka till och rapportera gärna!
Jag har hittat gelehallon som en påse på 100g bara är 3,5 p...jippie..okey dom var inte så jätte söta men hade en god hallon smak och jag var glad att jag hittat en godis som man får tugga med på points annars tycker jag det bara är tråkiga hårda godisar!
Och jag veeet, bäst att låta bli karrat men jag gillar att festa till lite framför tv:n på fredagkvällar..(jag har bara provsmakat två nyss, ska ha resten till ikväll
)
Och jag veeet, bäst att låta bli karrat men jag gillar att festa till lite framför tv:n på fredagkvällar..(jag har bara provsmakat två nyss, ska ha resten till ikväll