En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
duggan

Inlägg av duggan »

Och tänk så här Lua, nästa vecka när du INTE har jeans på dig och mensen har kommit och du (förhoppningsvis) är nyskiten så kommer boken att säga massa mindre kilo :shock:

Så ny tag denna och vecka och kämpa på lite extra med motion i veckan så kroppen får besked om att det är fett som ska brännas :wink:

:heart:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Bibban

Inlägg av Bibban »

Undrar....och skäms lite...motionerar ni mycket? Inser att många gör det. Jag går mina rundor och har upptäckt att det ger en hel del bonus points. Men det känns liksom inte som motion....Mer som en del av mitt liv. Tydligen en nyttig del eftersom det ger extra poäng. Intalar mig att jag har givit men överviktiga kropp lite sunda promenader o points tidigare också!!! Fast jag inte tänkt på det så.
Barnbarnssamvaro är säkert inte fel heller! Putta gungor, busa i sängen, alla promenader vi går o pratar om ditt o datt....utan att tänka på att det ger points! Motion i ordets härligaste bemärkelse!!!!!
Kram Bibban
Sommar

Inlägg av Sommar »

Jag vågar inte åka idag.... Efter helg på mässa m potatisgratäng, godis, massor med vin osv......
Usch :evil:
Emma
Mamma till Annie 051020
duggan

Inlägg av duggan »

Sommar, det tar tid att bryta en gammal vana och det måste det få göra och, detta är en precess som inte sköter sig själv utan man får hela tiden jobba :wink: Ibland behöver en del göra en sissta djupdykning i det som var innan man kan gå vidare :lol:

Kämpa på i veckan och så har det säkert hänt en del till nästa onsdag!!!
duggan

Inlägg av duggan »

Hej hopp. Då var det vägningsdags igen denna vecka sa vågen -0,6kg vilket är hellt ok eftersom jag frossat godsaker hela helgen lång :lol:

Summa efter 11 veckor är -10,8 kg och mer ska det bli :D
Lua

Inlägg av Lua »

Hej hopp :!:

Bra jobb, Duggan :!: :thumbsup:

Jag har gått ner 1,4 kg :!: \:D/ \:D/ :D Är såklart supernöjd!

Trevlig valborgs på er! Tänk vad bra att det har kommit så många goda lättare produkter. Scans Må Gott-korv är ju jättegod!

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Jo men nordchark har en korv som heter middagskorv (tror jag) och är bara 9% fett och den är billigare än scans..Jag tror den kostar 24:- för 500g :lol:
Och den är jätte god den med! :thumbsup:

Trevlig Valborg allihopa!!!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hej, får man tränga sig in här?

Jag är en nygammal viktväktare som nu bestämt mig en gång för alla att gå ner till min trivselvikt 70 kg (jämnt fördelade över 180 cm kvinna! :wink: ). Jag har följt WW i en vecka och hade gått ner 1,4 kg när jag vägde mig igår. Jippie!!! Bara 17 kg kvar.....!

Jag VET att WW är det som funkar för mig (gick ner 13 kg när jag var med första gången 90/91) så här gäller det bara att vara uthållig och då skadar det inte med lite pepp från andra...

En första fråga som jag skulle vilja ställa:

Hur gör ni när hela kroppen bara skriker efter något sött/fett (är nog inte riktigt avgiftad än!) och ni inte har särskilt många points kvar? Vatten känns ju inte så festligt i det läget... Någon som har recept på en smarrig fruktnolla? (och nej tyvärr, noll-soppan funkar inte riktigt för mig!)

Nu skall jag läsa igenom hela tråden och sno åt mig av alla era tips!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

Åååh jag blir galen jag hade skrivit ett jätte långt inlägg också bara försvann det :evil:

Nåväl Gablex, välkommen är du till vårt allt lättare gäng :lol:

Lite förslag kommer här:
Banan med 1 msk chokladsås eller kolasås
Mixade frysta hallon med lite sprite zero (som jag skamlöst stuligt)
Klyftade äpplen med lite kanel och socker
Klyftad apelsin med lite socker
Varma bär med lite naturell yoghurt med vanilj
Fruktsallad
smaksatta riskakor
Pheferoni (faktiskt!)

Hoppas nånting av detta kan vara till någon nytta för dig!!! Och lycka till och rapportera gärna! :thumbsup:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh MUMS, Duggan, tackar!!! Det låter jättegott alltihop! =P~
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

Jag har hittat gelehallon som en påse på 100g bara är 3,5 p...jippie..okey dom var inte så jätte söta men hade en god hallon smak och jag var glad att jag hittat en godis som man får tugga med på points annars tycker jag det bara är tråkiga hårda godisar!

Och jag veeet, bäst att låta bli karrat men jag gillar att festa till lite framför tv:n på fredagkvällar..(jag har bara provsmakat två nyss, ska ha resten till ikväll :roll:)
duggan

Inlägg av duggan »

..få point ska det ju stå..inte på... :oops:
Lua

Inlägg av Lua »

Ivrig över fyndet slinter tangenterna :wink: :lol: Vad är det för märke? Jag vill åsså ha....

Kram! :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

"SåRätt" heter märket :lol:
Hmm det konstiga var att jag var nöjd efter halva påsen...måste vara alla syntetiska kemikalier :lol:
duggan

Inlägg av duggan »

jo förästen angånge korven ljög jag, det var ju inte alls nordcharks korv utan den kom från Lithells :roll:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"