Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Ja, det tycker jag verkligen Fjällmor, att dina pass hemma ska respekteras!
Har en sambo som faktiskt helt självmant håller undan sig och barnen, om de inte vill vara med...
För är de bara tysta och lugna får de mer än gärna utöva yoga, göra situps etc med mig. Men ibland vill man ju få göra sin yoga tyst och lugnt och alldeles, alldeles ensam!
Har gått 1 tim med kompis med barnvagn och hunden i snön, precis nyss. Känns i låren att snön gör det lite tuffare!
kvacke

Inlägg av kvacke »

Min vecka bestod av att dricka drinkar och lapa sol... 8)

Den motion jag fick var promenaderna till och från stranden. :D

Nya tag denna vecka!
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

men å, vad härligt kvacke :!:
Men då har du ju tränat armen, för drinkar väger ju en del :wink:

Usch, idag har jag varit i Borås, och hemresan i snövädret tog 1,5 timme :!: Normalt tar det en halvtimme...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry: :cry: :cry:

min yoga-dvd är spårlöst försvunnen :shock:

HELA familjen har vänt upp och ner på hela huset, men den är all gone... :cry:

blä :!:

:^o

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

blomman skrev: Har en sambo som faktiskt helt självmant håller undan sig och barnen, om de inte vill vara med...
jo - så är det här med för det mesta. Det bara försvann ett slag, om man säger :lol:

Maken hittade yoga dvdn \:D/ så överlycklig drog fjällmor genom garaget direkt efter midda'n igår kväll för ett pass i avskildhet... men :shock: vad händer... den är för repig :evil:
Fjällmor blir rent av vansinnig för en stund :evil: :cry: :twisted: och får sen tokrycket:

:arrow: Nyskapat hemmapass på ca: en timme :!:

\:D/ Powerdans 20 min
\:D/ Situps x 20
\:D/ Rumplyft x 20
\:D/ Insida lår x 20
\:D/ Utsida lår x 20
\:D/ Situps x 20
\:D/ Rumplyft x 20
\:D/ :heart: SalsaGlädje! 20 min :heart: \:D/

funkar 8)

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej fjällmor - ibland kan det rentav löna sig att bli lite ilsk :wink:

Själv for jag igår, med doktorns godkännande, iväg på yoga - mitt livs första yogapass :!: Det var helt underbart, svävade till bilen sen! Så nu blir det åtminstone yoga en gång i veckan :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Tog mig ett skivstångspass på F&S igår så nu känns ryggen helt OK igen. Det fåniga är att de bästa två passen ligger onsdag och torsdag så spridningen över veckan blir väl så där! :? Får vara noggrann med bollen i källaren resten av veckan.... :wink:

Yoga, hm, försökte mig på Qigong när jag var gravid men det var läskigt värre och alldeles för långsamt. Jag kände verkligen det där "Chi" som ska rinna genom kroppen och det var SÅ obehagligt. Är skeptisk till yoga men har förstått att det finns många olika sorter. Det får liksom inte vara för mycket "lull lull". Någon med tips på någon bra "typ" av yoga med lite action?
:wink: Jag har ju hört så många som är jättenöjda som miar70 ovan!

/Jennie
En goding till son född 0603 :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Yoga tycker jag är tusen ggr bättre än Qigong! Testa poweryoga om du vill ha mer styrka...
Imorgon ska jag äntligen till gymmet, kompisen ringde nyss! Längtar!
Ska bli spännande att se vad jag tar i benpress numera! Tog 130 kg som bäst när jag gymmade regelbundet! (lite stolt är jag ju!)
anna71

Inlägg av anna71 »

Fjällfolket skrev: \:D/ :heart: SalsaGlädje! 20 min :heart: \:D/
/Fjällmor
...det första vettiga jag läst i den här tråden!
Dansa, folk!

Ni som har nära till skolor har ju verkligen ingen ursäkt för att inte dansa, speciellt salsa är ju hur kul som helst, och jättebra träning. Jag dansar hemma en halvtimme om dan, och ute på torsdagar och fredagar.

Dessutom finns det en superbra träningsDVD från NewYork City Ballet (del 2, första delen ska tydligen vara för svår) med enkel dansträning, mycket roligare och bra för kroppen. Jag köpte den på engelska ebay.

Barnen och maken har sena morgonvanor så om jag börjar 7.20 har jag 40 minuter på mig innan barnen ska upp. Det funkar faktiskt, även om jag ibland (nästan alltid alltså) tycker att det är urjobbigt att gå upp fast jag inte måste.
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej alla braisar!
Jag har inte smitit, jag har bara åkt upp till norra jämtland och min far. Karlas morfar alltså. Här finns ju ingen simhall och inte kan jag springa heller, igår var det -26 grader, så jag får hålla til godo med promender. Idag blev det en lång när det inte var fullt så kallt och jag tordes ha Karla i vagnen.
Men nu blir det å andra sidan äppelkaka... :oops:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tips!

Hittade en kanonsajt där man kan söka, "tjuvtitta" och känna efter innan man köper video/dvd... 8)

http://www.collagevideo.com/

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu är jag också med :D
Idag körde jag årets första träningspass. Har inte tränat något sedan lucia. Min stela onda kropp behöver verkligen detta.

Det heter NIA och är en kombination av västerländsk aerobics och österländsk rörelse i harmoni.
Det är mycket kraft och styrka samtidigt som det hela tiden ska ske i kombination med smidighet och avslappning.
Man kan inte få ut kraft ur en spänd kropp sa vår tränare idag. Man måste slappna av för att kunna få ut styrkan i rörelserna.

Mycket skön träningsform som man kan lägga precis på sin egen nivå både beroende på hur vältränad man är totalt och hur man känner sig just den dagen.

Tre dagar i veckan är målet, men jag är ju iväg och reser en del, så för det mesta blir det nog bara två.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Dags för veckorapport!

Nja, en ok vecka. Skivstångspass onsdag och gympa, styrkepass söndag (riktigt jobbigt pass faktiskt). Dåligt med bollövningar... :oops: :oops:

Imorgon ny vecka, nya träningspass! :D

/Jennie
En goding till son född 0603 :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Japp, då var det söndag igen :wink:

Jag har klarat veckans 3 pass som jag hade som (mitt vanliga) mål

Tis: motionscykel + vikter
Fre: fatburning workout framför videon, men två entusiastiska småtjejer i baddräkter bredvid mig :wink:
Sön: Step-up.
Förra vckans step-up var lite lugnare än höst-säsongens (ny ledare), så idag höjde jag brädan för första gången någonsin. DET blev skillnad :!:
Och så skulle vi ha både gummiband och hantlar med till våra platser till styrkedelen. Tog 3-kilos, som jag kör med hemma.
Det var bara det att man skulle ha gummiband och hantlar SAMTIDIGT :shock: Det blev lite kärvt, kan man säga :shock: :?
Kanske kommer jag ha träningsvärk imorgon...

Heja allihopa!! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
blomman

Inlägg av blomman »

Jag har, förutom promenader ca varannan dag, varit på gymet i lördags och fredags burit tvättmaskin, diskmaskin och torktumlare till släpkärra, av släpkärra, burit solarie, bokhyllor, sängar etc upp för trappa. Kan väl räknas? :?: Det var tungt!
Promenad 1 timme idag på morgonen, tänkte åkt till gymet, men skorna hade inte torkat (hade tvättat dem, inte blöta av svett alltså).
ingen yoga i sikte, får skärpa mig denna veckan!
Men träningsvärk i triceps har jag! Körde mkt av det, eftersom mina snygga triceps från bageritiden börjar försvinna! :wink:
Inte lika duktig som många av er, men jag ska skärpa mig!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"