Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

kiki, förlåt...men jag börjar få ö-krupp...måste iväg och se annat! Ser fram emot att ses till sommarn! Välkommen hit Tinis - har du varit på Gotland nåt?
Förresten, när sätter renoveringen i gång?
Ska inte du o mannen, för nu sover väl barna, ta ett glas vin o mysa liiiite i stället? Kräv en go kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo, vi har varit på Gotland endel. I love!!!! Har bla tältat på stenar precis vid havet nere vid Holmhällar. Så romantiskt!

Äggklocka, vilket supertips! :D

Fast det ger ju något när man väl kommer iväg, Gotlandsmamma! Det är det som är mitt problem

jo, vi ska mysa nu. Vin, DET var ännu ett höjdartips!

KRAM!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag har aldrig varit på Gotland :oops: Men jag skulle gärna vilja åka dit, det ser så fint ut :) Men det är ju sjukt dyrt att hyra nåt på sommaren...

Vin lät trevligt... Jag har en dunk vitt står i kylen, men den är inte öppnad. Vi ska ha gemensamt kalas i morgon, jag och de två äldsta barnen som fyllt senaste veckan, och ska bjuda på lite mat och vin. Men ETT glas kan man ju få ta, eller hur ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Tinis skrev: Vad gör ni ikväll då?
Jag har lånat svärisarnas hus och ska vagna bort Lillys nattmål. Så jag är solokvist med datorn i knät och en sovande juvel i källaren :sleep:

I påsk flyttar vi så det blir fullt upp, men å så roligt! Just nu håller målaren på för fullt och vi är där och spanar lite varje kväll. Det blir såååå fint!

Nu ska jag koka en kopp te, snart tillbaka...

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Krümel

Inlägg av Krümel »

Sitter framför tv:n med datorn i knät. Lät gott med vin. Men det kändes inte rätt att öppna en flaska till bara mig. Så jag tog ett litet glas Baileys istället. :lol: Sitter här ensam nu för mannen "fick" åka iväg och gå på konsert med ett lokalt band. Han jobbar tillsammans med sångaren.

Idag har jag börjat jobba på riktigt! Jag har ju förmånen att kunna vara rätt flexibel och har jobbat lite tidigare också men nu har vi börjat dela på föräldraledigheten. JAg saknade småälsklingarna men det var rätt skönt också. Men så trött jag är nu! En annan trötthet än när jag är hemma. Lite nervös var jag också... Jag har brukat amma lite innan maten på dagarna också och det gick ju inte nu då. Men pappan har bra attityd och ser liksom inte problemet så då blir det ju inget problem! :D Hannes hade varit en gladlax (egetpåhittat uttryck) hela dagen sa han.

Tack för citatskolan förresten! På den instruktionen fick jag också till det. Jag har bara inte fattat förut. Men nu känns det ju solklart. Nu ser jag tom att det finns en instruktion bara man går med musen över Quote-knappen ovan. :roll: Jag brukar faktiskt ha lätt för att lära mig olika program och sånt men inte ny tydligen.

I påsk ska vi ha dop. Mannens familj kommer från Tyskland och hälsar på. Ska bli kul! Som tur är behöver dock inte hans syster med med man och tre pojkar bo hos oss utan kan bo i mammas och pappas sommarstuga en kvart från oss. De blir kvar i 2 veckor så det hade blivit lite påfrestande i längden. Jag tycker mycket om dem men när det gäller barnuppfostran har vi helt skilda åsikter eller iallafall metoder. :roll: Där är det strängt som gäller. Rätt hemskt faktiskt. Men barnen sover bra iallafall! :D

Jag har bara varit på Gotland en gång. Det var ju jättefint och mysigt. Min man vill också gärna dit, särskilt till medeltidsveckan. Jag tycker det verkar lite väl överbefolkat då, men kanske inte?

Om jag känner depptendenser så brukar jag läsa uppbyggande literatur, dvs. "new age"-böcker! :? Det hjälper alltid! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag orkade inte öppna vinet, det blev ett glas Fanta i stället :) Sitter i soffan, slötittar på Let´s Dance och surfar, vilket liv ;) :lol:

Krümel, jag har också nyligen börjat jobba efter att ha pluggat halvtid och varit hemma länge. Och man blir otroligt trött i huvudet :shock: Men jag älskar mitt nya jobb, det är en ren fröjd att kliva ur sängen halv 7 på morgnarna, så det gör inget :)
Krümel

Inlägg av Krümel »

Sussi skrev:Sitter i soffan, slötittar på Let´s Dance och surfar, vilket liv :wink: :lol:
Instämmer! :D
Ja, trött i huvudet är precis vad jag känner mig. Men jag gillar mitt jobb också. Lite frustrerande ibland och lite speciellt att jobba med mamma och pappa men mest fördelar är det. Vad jobbar du med då, Sussi? Och ni andra också förresten! Vissa har ju redan skrivit, men inte alla.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag har precis börjat jobba som ekonomiassistent. Pluggade företagsekonomi ett år på Komvux, och fick sen jobb via en kompis. Innan det jobbade jag 17 år som taxitelefonist, vilket innebar dag- kvälls- helg- och nattjobb, och jag var sååå less på det! Fick sömnproblem av att hatta hit och dit med arbetstiderna. Om det var meningen att man skulle jobba på natten skulle det vara ljust då! På natten sover man!! 8)

Vad jobbar du med själv?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej godingar!

Jag är ÖVERALLT i ALLA kackeltrådar nu. Det finns ju liiiite annat man borde ägna sig åt. Borsta tänderna t ex :lol: :wink: :oops:

Låter ganska kul att börja jobba. Jag längtar nästan mest efter att få använda lite snygga kläder igen, för det är ju sååå meningslöst här hemma. Bara jeans och tröja som gäller.

Och mascara, vad är det? :roll:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

Gotlandsmamma: ja, med utegräs menar jag sånt man har på balkonger.
Man dammsuger, och den kan även spolas av med högtryckstvätt/trädgårds-slang.
Annars kan du väl åka till någon av de stora byggfirmorna (sylvan, Bygg-Max, eller nåt) och köpa trätrall i såna där rut-sektioner och lägga på kanske? Det borde gå att lägga rakt ovanpå den skadade platsmattan.
Om du nu inte vill ha klinkers, som både är snyggt och lättstädat.
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gotlandsmamma

Medeltidsveckan är det VÄRSTA som finns. Jag HATAR alla medeltidsnissar som springer runt och fjantar sig. Jag kräks på det. Jag förstår inte poängen med det. Det är 2008 NU! Halleluja. När man bor här känns det fruktansvärt, det gör vi nästan alla. Det går knappt att leva normalt då. Värre var det när jag bodde innaför muren och allt hölls där. Nu har de flyttat på alla marknader och annat tjafs, så man störs inte lika mkt. Jag tycker nog främst att det är ÄCKLIGT. Det kissas överallt, och skräpas ner nåt hemskt.
Ja ja. Tur att det inte håller på mer än en vecka. Man flyr gärna kobben då!
Det är synd att det ska behöva vara så dyrt att hyra här, många tar 8000-10.000 kr för EN vecka. Det är nog nästan billigare att åka utomlands o det känns totalt fel, vi är ju fortfarande i Sverige. Det blir så konstigt då tycker jag. Gotland är som bäst i början av maj o i sep...kom då o njut av lugnet, som är hjärtat av Gotland. Natur som i himlen och fantastiskt härlig luft! Som bäst mår jag här.

Elle, lycka till med nattmål. Berätta om hur det gått!
Vart ska ni flytta? Nicke nyfiken är framme!

Fanta är inte fel. Jag drack rött te (java-älskaren föredrar te på kvällen) och åt 4 rostade mackor. Jättefint för figuren! (vilken figur?)

Ibland får jag sådana där flash-backs...och kan komma på mig själv med att jag drömmer mig bort till tiden då man var queen på dansgolvet och yrde runt som en glad duracell-kanin...uppklädd, snygg o sprallig. Nu ÄR man mamma. Det är det bästa. Absolut. Men ändå...jag saknar nog lite trevliga kommentarer...min man ger mig det, men ändå...vad är det med mig då?!!!
Det blir nog bra å träna i morrn. Då känenr jag mig stark! POWER!

Är det nån som kommer till Gotland måste ni hojta till. Jag har jobbat på hotell här och fick ofta tipsa om de speciella stränderna, matställena, sevärdheterna osv...jag kan ÖN! (när jag flyttade hit för 10 år sen, frågade min mors kollega mig; ska du bo innaför muren då? då tänkte jag förbryllat; vilken jävla mur...snacka om att vara icke allmänbildad...mamma mia!)

KRAM! :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tinis: det finns som sagt mycket snyggt inom golv och vägg-mattor idag :D
Och du....vi VILL se en liten rapport i träningstråden på söndag, SNÄLLA, SNÄLLA, bara något litet?? :shock: :wink:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis skrev:Jag längtar nästan mest efter att få använda lite snygga kläder igen, för det är ju sååå meningslöst här hemma. Bara jeans och tröja som gäller.

Och mascara, vad är det? :roll:
Det var nästan det roligaste av allt, att få köpa lite nya kläder, klä upp mig lite och sminka mig varje morgon :D Att trippa till bussen i stövlar med klack i stället för kängor och träskor :lol: Nu har ju ryggen pajat, så jag är tillbaka i gympadojorna, men förhoppningsvis blir jag snart bra igen.
Gotlandsmamma

TINIS!! Mascara är ett MÅSTE! Man måste piffa till sig. Så det så! :lol:
Då känner man sig snyggare o mår bättre. Så det så! Skulle inte du dricka vin med din man?
Gotlandsmamma

Hm. Kunde du ha på dig finskjortan på familjebilden efter att ha fått barn precis, kan du väla ha den hemma också! Skit i kladdet. Gör dig snyggARE!

Jo, anna, jag skulle gärna vilja ha det där rutsystemet i trä...men det är ju svindyrt ju o med 30 kvadrat så...vi får se. Ska tänka på saken. Men du är görgo som hjälper till o bollar lite! Uppskattat!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"