Dags att börja sy, sticka och virka?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Ehhh, nu klampar jag förstås in som den plumpa typ jag är, och undrar stilla:

HUR länge har du nytta av önskeklapp nr 2 :?: :roll: Typ 1 vecka till :lol:

Men önskeklapp nr 1 - JEEEEESUS. A whole lifetime \:D/ :thumbsup:

Ja, du förstår säkert vart min röst hamnar :lol: Och Husqvarna. Kan det bli bättre :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hmmm...

Önskeklapp 2

Den har jag nytta av länge, typ några år till...

:wink: :lol:

Först i det vardagliga härhemma, speciellt under säsong. Och sen på tur...
Bär på ryggen sen länge.
Lotass 3, 5 sitter på pappas rygg fortfarande vid behov. Och Meja är inte året än...

Tack för omtanken i din fundering Ewa, jag uppskattar den massor :heart:

Kram!
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

:oops: Klampar på och klumpar sig, var det ja. Här har inte sele använts efter de var typ 10-11 månader, så det var liksom min egen snäva referensram som pratade där... :roll:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

du är så söt!

Och BÄST :!:

:heart: Kärlek! :heart:

Fylld med kramar...

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Det här stället är fantastiskt..

Gissa vad som hände igår..?

En underbar forummänniska :heart: pm'ade och gav mig och Meja en julklapp.

En ergonomisk sele...

Gissa om rörda tårar trillade..?

:heart: :cry: :heart: \:D/ :-({|=

Stor tacksam kram om du läser detta!
/Fjällmor
kvacke
Inlägg: 543
Blev medlem: tis 18 apr 2006, 09:46
Ort: Borås

Inlägg av kvacke »

Selen läggs på lådan imorgon... :heart: Kärlek till dig min vän.
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, heeeej Kvacke! Du är ju bäst ju! Saknar ditt glada skratt...

Då så Fjällmor! Då var det klart! :D

Själv längtar jag till min 35-årsdag om sådär 3 veckor. Jag har önskat bidrag till en overlock. För vet ni? Jag har fått mina första beställningar. Jag ska sy lite tröjor och byxor till kompisars vänner mot betalning. Hu, vilken prestationsångest jag får! Jag kan glatt kassera en tröja för att mudden i halsen inte blev helt perfekt.

Nu ska det äntligen bli av att sy lite vuxengrejer också. En prickig fleecejacka ska sys och ett mysset till en vän.

:D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pssst, Ottilia. Jag vet inte om man svarar på frågor i sin egen blogg, men annars kan jag berätta att body-mönstret är Ottobre 6/2006.
:D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej, 5/2006 var det visst, Ottilia! :wink:

Förresten, vad besviken jag är att man inte kan bläddra i Ottobre-tidningarna på nätet längre. Det har visst tillkommit en svenska agent för tidningen och dom har tagit bort den möjligheten. Tråkigt :(
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Hur går det med symaskinen, Fjällmor? Vilken av de tre modellerna? Det är en sån där jag har köpt nyligen, den som heter 118. Helnöjd är jag! Lycka till! För om jag fattade rätt blir det symaskin?
:heart: Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Ottilia
Inlägg: 354
Blev medlem: sön 09 jan 2005, 00:28
Ort: Uppsala

Inlägg av Ottilia »

Åh Fjällis! Grattis till symaskinen och vilken ängel Kvacke är! :heart: Lyckan måste vara total med en sån där fin Husqvarna. Jag säger som Stilla, vilken har du valt? 8)
Tinis, tack för tipset om bodymönstret. Den var så himla fin! Grattis till dina första beställningar! Jag är inte ett dugg förvånad eftersom det du syr blir så väldigt fint. (Mitt tips är att ta betalt som folk redan från början. Även om det är kompisar. För rätt som det är sprider sig ryktet som en löpeld och du får sy till allas bekanta för en alltför liten peng... :wink: )

Idag har jag börjat mitt nya jobb och passar samtidigt på att gå upp till 75%. men det hindrar inte mig från att sy... Inte än ialla fall. Igårkväll blev det en raglan och en munkjacka till Maja. Hon blev så fin! Ska lägga upp lite bilder eftersom munkjackan har fått kantband sydda av mig med bandkantaren (den berömda... :lol: )

Ha det så bra alla! :heart:

Kram Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D :heart:

jag har inte beställt den än. Men det blir 116 eller 118....

8)

Puss igen till kvacke som gav mig chansen :!:

:heart: :-({|=

/Fjällmor
Ottilia
Inlägg: 354
Blev medlem: sön 09 jan 2005, 00:28
Ort: Uppsala

Inlägg av Ottilia »

Vilken härlig läsning Fjällmor! Tänk vad mycket du kommer att kunna sy! Hojta när det är dags för mönster!! Från det ena till något helt off topic... Ronja har fått ett mail. :wink:
Kram Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nuuuu ska jag beställa snart!

Behöver er hjälp!
Vilka extra saker ska man passa påa tt köpa till, på en gång?

Och så en kärleksgåva från familjen...

:!: Jag ska bli med eget syrum :!:

\:D/ :heart: :-({|=

/Fjällmor
Ottilia
Inlägg: 354
Blev medlem: sön 09 jan 2005, 00:28
Ort: Uppsala

Inlägg av Ottilia »

Fjällmor, vad roligt att höra! Ett eget syrum är höjden av lyx! Det är ju verkligen som att ha ett eget rum och det är inte dumt. Ibland går jag ner i mitt syrum och "syr". Då kan jag sitta där i lugn och ro med en kopp kaffe och bara få vara ifred med mina tankar. Allt som oftast är Maja med och syr och har en egen hörna med egna sygrejor och det är också mysigt. :heart:

Gällande tillbehör till maskinen så följer det väl med en hel rad olika pressarfötter m.m. Så kolla upp först vad som är inkluderat. Lägg gärna lite pengar på bra sytråd i olika kulörer. För det är skillnad på tråd och tråd. Jerseynålar är också bra att ha om man syr mycket i mjuka tyger. :D Åh vad spännande!

Kram Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"