Nu är Frida här!!!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Mamma til Isak f.30.03.06

Inlägg av Mamma til Isak f.30.03.06 »

:heart: :heart:
GRATULERER, endeleg kom ho! Så fint navn, - så fint det var henne!
Ta vare på dykk!

Klem frå Anette
Gablex

Inlägg av Gablex »

Vill också gratulera! 6 barn - vilken kämpainsats! :heart: Och vet du, jag fick tårar i ögonen när jag läste med vilken självklarhet ni insåg att det var hon som fattades i familjen! Så fint!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
emb

Inlägg av emb »

STORT grattis från oss också!
Storasyster 2005
Lillabror 2007
Lillasyster 2008
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

[quote="kattklo
Vilken flicka i ordningen? Hade ni bestämt namn långt innan?[/quote]

Sitter nu och läser "min" tråd igen, jag blir så glad av den :heart: och hittar då din fråga, kattklo!

Det är min femte tös :D , gossen är äldst, och han suckade lite uppgivet när han fick höra att ännu en tjej kommit, och så sa han; "jaja, det spelar väl ingen roll, jag ska ändå flytta snart..." Såklart hade han velat ha en bror att "lära upp", men så fort tillfälle ges, går han till vagnen och tar upp sin syster och gosar :heart: Storebrorskärleken lyser :heart:

Namnet, nja det var ganska vilda diskussioner; Alva, Fannie och Tilde var också favoriter, och treåringen hade ett wildcard, Harriet :shock: Hon blev dock nedröstad... Frida blev det bara för att hon helt enkelt PASSAR till det, fridfull, godmodig och NÖJD! Och mörkhårig :wink: Hela hennes namn är Anna Frida Filippa!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
lilltjejen

Inlägg av lilltjejen »

Mia, jag blir så oerhört glad för er skull.

Sitter här och stortjuter av glädje (och kanske en och annan hormon)!

Så underbart med syskonannektering!

GRATTIS!!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kram / Petra
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
Ewa

Inlägg av Ewa »

Åh!!!!!! Stort grattis! Vad härligt! :lol: :lol: :lol:
Min axel bråkade också efter båda mina (akutsnitt med 1:an och planerat snitt med 2:an) men det gav sig. Hoppas det gjort det på dig också. Och att ni har det riktigt fint hela stora familjen!
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

... och alla tre namnen klara och uttänkta.. 8)

Jag vill också ha bebis.. ](*,) Fjällmor, var det du som kunde ramsa ut dem..?

Avis på er bebislycka! :oops: :heart:
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Grattis, grattis till lilla Frida! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Linnan

Inlägg av Linnan »

Å! Jippi! Jättegrattis!!! Kram Linnan
F'lippas mamma

Inlägg av F'lippas mamma »

Åh vad roligt! Stort, stort grattis till lilla Frida! :P :D :P

Tittar inte in här så ofta men så insåg jag efter hemkomst från semester att din signatur var ändrad och var ju tvungen att leta fram den här tråden! Är så glad för er skull! Är också så glad att jag fått träffa dig också och har ett ansikte till alla kloka, kärleksfulla och engagerade svar som du ger här på forumet. Du är fantastisk! :heart:

Många kramar Jenny (och Filippa skickar också många kramar och pussar, hon är så bra på det nu :D)
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05 :heart: , SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08 :heart: . Trogen AW & BB-angängare!
Therese

Inlägg av Therese »

Grattis Mia!

Kom till att tänka på dej igår, har varit lite sällsynt på nätet på sista veckan (syrran o nya lilla kusinen har varit här 5dgr, fullt upp :D ).

Så äntligen fick jag chansen till lite egen datortid. Vilken glad nyhet :!:
Väldigt fina namn alla tre, min stora heter oxå Filippa.

Jag läste om ditt tuffa amningsbeslut o mjölkstockningen, jättetråkigt :( . Man vill ju ha en första tid av fullständig LYCKA!
Svårt att sätta sej in i hur det skulle kännas, men EN sak vet jag, man är lika mycket, o lika bra mamma även om amningen inte funkar.
Så länge Frida blir mätt, så orkar hon ta emot all kärlek o närhet som erbjuds i er stora familj. Kärleken sitter ju inte i brösten! :D
En chans för övriga i familjen att få ge flaskan o känna den härliga känslan av att man faktiskt kan mätta en liten hungrig syster/dotter.

Lycka till med lilla livet o stora familjen! :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack alla ni rara, underbara :heart:
Nu när det varit lite uppochner med amningstrassel, så blir jag så GLAD av att läsa det ni skriver, och så måste jag såklart gråta en skvätt till - en gladskvätt :D :(
Och visst har du rätt Therese, inte sitter min kärlek till Frida i mina (onda) bröst, men på nåt vis har min hjärna inte fattat det riktigt än, långa kablar :?: :roll:
Nåväl, känner mig starkare idag, feberfri i ett dygn nu, och börjar få tillbaka lite aptit, så snart vänder det :!: Ikvällska vi gå och se 12-åringens Luciatåg, måste till att stryka lite klänningar nu :wink:
Tack för alla varma ord, igen :heart:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lena

Inlägg av Lena »

Hej Mia! :D

Måste få skicka ett varmt grattis från mig också!! Såg först nu att du fått barn för en tid sedan. Sååå härligt att det lilla underverket kommit. Minns som om det vore igår när vi chattade i våras på barnaväntanforumet, då du var nästan nygravid och det verkade så långt till november och jag låg betydligt längre fram i startgroparna, ja det var som igår och samtidigt som på andra sidan månen, så fylld man blir av de små kära liven, av alla ljuvliga häftiga känsloladdade njutningsfulla bekymmersamma maffiga söta mysiga intryck :heart:

Kram! :D
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack till dig också Lena :heart:
Ja,visst känns det som igår när vi skrev om vår väntan, då verkade min bebbe vara så låååångt borta :wink: Ska villigt erkänna att jag har fruktansvärt svårt att slita mig från detta forum, måste vara en av de bästa sidorna det här - och så ska jag inte vänt barn nåt mer :( I fredags på Lussefirandet på skolan, kom en tjej fram och ville se Frida,och hon var gravid i 25 veckan, och jag utbrast "åh, vad AVUNDSJUK jag blir på din bebbemage!!!" då tittade hon på mig som om jag inte hade alla hästar hemma :shock: Men lite sorg över att inte få vara med barn igen känner jag - det ÄR en underbar tid, även om kroppen mår taskigt, mår själen så gott :!:

Så grattis till er alla som går i väntans tider, passa på att fösöka njuta av graviditeten :!: Nu får jag bara vara åskådare här hädanefter!

Kram Mia
Lena

Inlägg av Lena »

Ja, visst blir man smått avundsjuk på de gravida, det är ju en magisk tid, den enda tid då man verkligen är en del av evolutionen (ja, åtminstone om man är lagd åt det filosofiska hållet :lol: ).

Å andra sidan finns det ju inget som slår möjligheten att få snusa på den lilla gobiten som luktar så vidunderligt gott så man bara dör och som ler så hjärtat smälter och när de där gurglande skratten väller upp ur lilla magen blir man ju fullkomligt till sig :D
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"