/Fjällmor
NorrlandsTokar!
-
Fjällfolket
Här har vi haft kallt i flera veckor känns det som, men idag var vädret perfekt! -10 ¤C och ett strålande solsken på en klarblå himmel. Kan det bli bättre?
Vi tog en premiärtur med sparklådan idag, har lagt upp några av bilderna (länken nedan) om ni vill titta 
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Vilka fina kort
Lite röd om näsan var han, lilleman - sååå söt
Sparklåda har jag med - tyvärr används den sällan, varför vet jag inte riktigt
Skulle finnas dubbelmodell av såna också
Vihar varit ute vi med i dag, i pulkabacken, dock lös (!) solen med sin
frånvaro 8)
Vill ha vår - NU
Sparklåda har jag med - tyvärr används den sällan, varför vet jag inte riktigt
Vihar varit ute vi med i dag, i pulkabacken, dock lös (!) solen med sin
frånvaro 8)
Vill ha vår - NU
-
Fjällfolket
-
Fjällfolket
Slalom. Skridskor. Pulka. Varm choklad. Apelsiner. SOOOOOL och snö. I like!
Och ikväll har vi barnvakt och ska träffa folk. Fattar ni vilken lyx. Minst 1 glas vin ska jag ha.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
Fjällfolket
Jag tycker vi bestämmer att det ÄR vårvintern
Härmed kungör vi att samtliga norrlänningar befrias från alla måsten den närmsta tiden. Ev. frånvaro från forumet förklaras enligt ovan.
Låtom dammråttorna växa
8) UT 8)
/Fjällmor
p.s nyfikna sörlänningar som läser tråden hänvisas till Fjällfar Fotografens hemsida www.magba.se för delaktighet

Härmed kungör vi att samtliga norrlänningar befrias från alla måsten den närmsta tiden. Ev. frånvaro från forumet förklaras enligt ovan.
Låtom dammråttorna växa
8) UT 8)
/Fjällmor
p.s nyfikna sörlänningar som läser tråden hänvisas till Fjällfar Fotografens hemsida www.magba.se för delaktighet
-
Gäst
Här i Noraström har lilleman varit på sin första skoter-utflykt modell större. Det var ju så ootroligt nice väder idag. Årets bästa dag hittills.Jag var dessvärre inte med eftersom det bara är 3 veckor kvar till BF....vill liksom inte traska omkring på en snöbelagd fäbodvall (hur stavas det?) tillsammans med 50st skotrar
. Dock tog jag en promenad i solen och bara njöt. Harald hade haft en riktig kanondag. Somnade och sov gott sin lur under filt på liggunderlag och fårskinnsfäll....mitt bland alltihopa. Fick ju ett MMS på älsklingen där han sov så sött i solen. Nog för att sonen nästan alltid är glad, men gladare pojke än så har jag aldrig sett som den pojke jag såg när de kom hem på eftermiddagen. Så mycket att berätta, med så få ord:-). Var bara tvungen att få skriva av mig lite om lyckan jag kände över lillemans dag!
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429
LindaVega: angående slalom så åker vi här i backen i Härnösand. I brist på bättre. För en 2.5-åring duger det gott, dessutom finns det utrustning att hyra. Men eftersom jag är född i Härjedalen så åker jag ju helst i Härjedalsfjällen om jag får välja. Åre är inte fel det heller. Hoppas att vi tar oss iväg på en liten fjällsemester.
Idag har båda pojkarna feber så vi får hålla oss inne, buhuuu
Idag har båda pojkarna feber så vi får hålla oss inne, buhuuu
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
LindaVega: Kommer från Sveg men har tävlat i slalom så jag har åkt i de flesta backarna i Härjedalen. Tänndalen och Ramundberget är mina favoriter också
. Men till "vardags" åkte jag mest i Björnrike o Vemdalsskalet eftersom det låg närmast till.
tjohej
Nuu har jag hittat lösningen för alla småtroll som inte vill sova sina dagslurar..man sätter dom ien skoter pulka! I söndags var vi och premiär åkte skoter, ...ja resten av familjen har ju redan åkt
Lilleman tyckte att det vart aldels förträfligt och somnade som på beställning
Så nu blir det skoteråkning alla helgdagar upp till stugan och grilla ostkorv, från pettersson´s..
Mmmm härligt med norrlänsk vårvinter! =)
Lilleman tyckte att det vart aldels förträfligt och somnade som på beställning
Så nu blir det skoteråkning alla helgdagar upp till stugan och grilla ostkorv, från pettersson´s..
Mmmm härligt med norrlänsk vårvinter! =)
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12