"Sanning eller konsekvens" av Anna

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: "Sanning eller konsekvens" av Anna

Inlägg av annawahlgren »

Alma skrev:Lycka till hos Skavlan 1a februari Anna!
Tack, Alma :heart: Det blir inspelning i morgon halv fem och sändning på fredag kl nio på kvällen.

Tre gäster till som jag inte känner till och förhoppningsvis bra dialog med alla [-o<

:heart:

O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mia Mask

Inlägg av Mia Mask »

Oh !! jag har nog blandat min egen mor och mig och alla mammor i slakten med er - och helt missforstatt!
Sa kan det bli ibland. Sa fungerar vi nog. Man kan inte se det som finns i andra, om det inte finns i en sjalv.

Det jag anda kanner ar att det finns en svensk aura av kvinnor - nar du pratar och skriver - sa Kanner jag denna kvinna.
Hon ar ursvensk.

"Du ska bara halla kaften" Jag alskar det!!!

Alltsa - om du Anna (power woman de luxe) styr din flock genom djup karlek med en hint av aaaaaaargggh ... "don't fuck with me" .... det ar ju skitbra!!

Jag gillar det!!

Jag blev vek av en man for 15 ar sedan. Han gapade och ville trycka ner mig ... min svenska morsa ba' "skit ner den javlen"
Vi ar sa javla starka. ANNA !! Kom igen for faaan! Du kan inte mena att du ar en liten kattunge som sitter dar med en liten gloria av anglar som tussar ut blommor och glitter runt din kropp?

Du ar en tuff tjej. Tuff men svag. Svag darfor du har man som gor dig svag - stark darfor din instinkt gor dej till ett lejon.
Du ar en av de mest tuffaste, coolaste kvinnor vi i Sverige har - och du ar sa poppis pga att vi kanner igen oss i dig !!

Kom igen nu !! Vi ar alla bara helt enkelt sa jadra vanliga - 70 talet !! alla lag med alla = fritt och wiiihooo , kan alla bara tagga ner ? Va fan ---- vi lever - live a little = dmt kanske? RELAX !!!

kramar === jag domer inte = ni ar helt normala - som typ hundra tusentals andra mammor och dottrar. chill!!!!! xxxx
Mia Mask

Inlägg av Mia Mask »

Nu mar jag skriva igen. Jag var sa arg pa min mamma. Hon ar fodd 54... den dar generationen dar mammor jobbar skiten ur sig ... man har respekt for mamma.
Jag var en dagis unge fran 2 ars alder, pappa drog, mamma blev sjalv, en man som kommit ur ett ungdomsfangelse fick henne i hans sinne... han blev var "pappa" i 12 ar.
Han faktiskt "var pa mig" i 9 ars tid. Mamma visste inte det.
Men saklart sa ar jag arg pa min mamma.

Hur allt an ar - hur mycket vi alskar vara barn - shit happens.

Vill ni veta mina hemska skit grejer?

jag lovar de ar morkare an Felicias.

Det ar detta jag menar.

Det finns nyanser -

Era nyanser ar ingenting mot de mardrommar som en del barn blir utsatta for ..

Livet ar livet - ingen ar perfekt.

Om vi gjort "fel" - bara sag - " ja, jag gjorde fel"
"jag var ung" - "jag visste inte battre"
"jag gjorde mitt basta" Ja, det var pissigt... det var jag nar jag var 20 ar ===" vi lever och lar..

jag alskar mina operfekta morsor. Precis sa jag alskar mig sjalv.

VI ar skit bra!! i en omojlig social miljo - - - x
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Jag visste inte att Skavlan extraknäckte som domare... :shock: Trodde hans program var myspys fredags snack. Myspyset försvann ju omedelbart... :? :evil:

Jag förstår inte vart han ville komma med sina frågor. De var underbältet-frågor och du rara försökte svara... Han skulle inte haft ngt svar. Tycker iaf jag.

Gräsligt!

KRAM på dig! :heart: :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
trampendal

Inlägg av trampendal »

Luvisen skrev:Jag visste inte att Skavlan extraknäckte som domare... :shock: Trodde hans program var myspys fredags snack. Myspyset försvann ju omedelbart... :? :evil:

Jag förstår inte vart han ville komma med sina frågor. De var underbältet-frågor och du rara försökte svara... Han skulle inte haft ngt svar. Tycker iaf jag.

Gräsligt!

KRAM på dig! :heart: :heart:
Hur menar du nu?
Underbältetfrågor?
Du kanske ska titta en gång till (på svt-play).

"Jag förstår inte vart han ville komma med sina frågor"!
Det var ju samma typ av frågor som han ställer till alla gäster, ju.

Man kanske inte ska ställa upp i dylik show om man känner sig som ett offer och inte är kapabel att ta till sig sina tillkortakommanden .

"Jag hade minsann en taskig barndom och dessutom har jag hängt på de mest värdelösa karlar, om och om igen, och skaffat en uppsjö av ungar med dem, men jag har klarat mig ändå."
Jaså! Nä, det är väl inte riktigt sant ändå?
miniz

Inlägg av miniz »

http://tv.nrk.no/serie/skavlan/kmte60003312/01-02-2013
22 minuter ut i programmet. Det är norsk tekst, men hon pratar ju svenska.

Det var inte mycket till dialog tycker jag, mer en utfràgning utan möjlighet att svara i lugn och ro.

Stor kram till dig, Anna. :heart:
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Luvisen :heart:
miniz :heart:
Alma

Inlägg av Alma »

Att du klarade det Anna - helt omänsklig situation! Hur tänkte Skavlan här? Att en människa ska svara på mängder av anklagelser om sin person, sitt leverne och sin profession, ge berättelser och betraktelser om sitt eget privata liv, svara på frågor om vad som kan vara vad hos sin dotter och debattera en rad andra livavgörande frågor - på bara några minuter??? Och dessutom inte få ge hela sin version för att en som nämns inte fanns i studion? (Medan kritiken mot Anna fick framföras tidigare utan hennes närvaro.)

En fråga hade räckt.

Och nu hoppas jag att det är dags för pappan att bli tillfrågad i offentligheten.
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Alma

Inlägg av Alma »

Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Alma skrev:Hur tänkte Skavlan här? Att en människa ska svara på mängder av anklagelser om sin person, sitt leverne och sin profession, ge berättelser och betraktelser om sitt eget privata liv, svara på frågor om vad som kan vara vad hos sin dotter och debattera en rad andra livavgörande frågor - på bara några minuter??? Och dessutom inte få ge hela sin version för att en som nämns inte fanns i studion? (Medan kritiken mot Anna fick framföras tidigare utan hennes närvaro.)
Ja, instämmer till fullo. Jag fick associationer till en rättegâng när jag sâg programmet (tack miniz för länken), ett riktigt korsförhör, förutom den lilla detaljen att de enda svar som godkändes var de som passade in med den redan kända versionen av vad som hänt.
Alma skrev:Och nu hoppas jag att det är dags för pappan att bli tillfrågad i offentligheten.
Tillfrâgad har han nu blivit, i Aftonbladet stâr det sâ här:

- Men jag känner inte Anna Wahlgren. Vi var bekanta under några år för mer än 40 år sedan, därefter har vi inte haft någon kontakt, säger han och avböjer vidare kommentarer.

Sen när är det möjligt att "inte känna" sina (tre) barns mor? Sen när är man "bekanta" som gifta och sammanboende? Sen när innebär "inte haft nâgon kontakt" att man besöker varandras hem?

Efter ett svar som detta känns det logiskt att han sedan "avböjer vidare kommentarer", men det är väl det enda som känns logiskt angâende denne man.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Alma :heart:
Sarisparis :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Jag gjorde ett inlägg i Gästboken igår, som redan håller på att "vandra ner" och försvinna - låt mig citera valda delar här :!:

:arrow: * "Varför höll du med Skavlan att du har nio barn i livet, när du bara har åtta kvar?" skriver sign. Mamma här nedan. Och precis så går det till. Naturligtvis rättade jag Fredrik Skavlan. Jag sa att jag hade åtta, inte nio, barn i livet. Jag sa att en liten son dog, tre ¨år och tio månader gammal. I difteri, som han var vaccinerad mot. Jag sa att jag levt i så mycket sorg, så länge, 37 år - och så nu detta... Jag sa att jag nu har förlorat tre barn till, även om de lever, tack och lov.

Men allt det klipptes bort. - - -

- - - klippningen av Skavlan var klart vinklad. Jag försökte inledningsvis klargöra mitt ärende, om man säger. Jag sa ungefär så här: "Det är en sak hur man har upplevt sin barndom. I samma familj kan finnas barn som upplevt sin barndom helt olika. Det kan man inte säga någonting om, var och en har rätt till sina egna upplevelser och sin tolkning av dem. Men det är en annan sak att fara med rena brottsanklagelser. Som du sa, Felicia satt här för ett år sedan. Hon berättade för dig hur jag ställt upp fönstret för att olika män, fyllekompisar, skulle kunna kliva in från gatan och 'ta för sig av oss tonårsdöttrar'. Jag tror du satte lite i halsen, för du ställde ingen följdfråga." Där var Fredrik Skavlan tyst. "Hennes bok är en källkritisk mardröm”, fortsatte jag. ”Fönstret till mina döttrars rum låg inte markplanet, som det påstås i hennes bok. Det ligger en restaurang emellan, vi bodde ovanför den. Förläggaren har sagt att han kollat alla sakuppgifter. Han liuger. Ingenting vore enklare än att titta på huset, med adress Birger Jarlsgatan 36, för att konstatera att det vore omöjligt att kliva in genom flickornas fönster. Detta att jag skulle ägnat mig åt trafficking är en FRUKTANSVÄRD anklagelse! Det kan inte bara få pågå opåtalat!”

Allt detta klipptes bort.

Snart kommer en krönika, "Är jag galen?" som nu skickats till svensk och norsk press. I den artikeln försöker jag få detsamma sagt: Är man anklagad för att ha begått brott mot barn, eller brott överhuvudtaget, måste man få försvara sig. Även om man är mamma.*

](*,)
miniz

Inlägg av miniz »

fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Här får så Anna äntligen lite rätt mitt i allt detta fruktansvärda.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16181441.ab

Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Hege

Inlägg av Hege »

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"