Tack ni alla rara!
Det är kallt härborta men härinne är det varmt.
Tack Manfred-10 för värmande ord. Tur i oturen...eller vad tusan man ska säga.
emu skrev:Ojoj tufft med två små att träna! Hoppas ni hittar en bra riktning och balans så ni orkar med. Ska ni försöka ta er till iahp?
Ja, herrej---. Förlåt för mitt språk men ibland blir jag less! ](*,) Balansen ja, vi ska nog hitta den. Just nu är det förberedelse som gäller och då är allt lite hipp som happ. Nej, IAHP är för dyrt för plånboken och för smärtsamt för 2 överkänsliga älsklingar.
helamig skrev: Finns det några teorier vad det beror på, dessa hjärnskador? Vad tror du Luvisen?
Jajamensan. Finns massor. Genetisktarv. ( Dock ej härborta.) Alla kemikalier som lagars i våra kroppar och sedan lagras i våra bebisar. Det bästa en kvinna kan göra för att bli av med tungmetaller är att bli gravid.

Hemskt. ( Det kan vara så härborta så mkt skit som jag proppat i mig genom åren och som mina föräldrar proppat i sig mm.) (Se filmen Underkastelsen)
En tarmflora som är minst sagt undermålig. "Leaky Gut" och Oxidativ stress. (Googla)
Och ultraljud och div "hjälp" vid förlossningar. Se Ina May Gaskins böcker.
Och sedan allt annat; mamman är gammal (35 år och uppåt, that's me.) typ om barnet slagit sig i huvudet mm.
Tack för dina fina ord helamig. Alltid välkommet!
--------------------
Nu ska jag berätta lite mer.
Jag tog alltså MER fiskolja och 3 st kapslar med B-vit komplex som innehåller ALLA B-vit. Petite Soeur får genast hår på huvudet, blicken mer vaken och hon börjar röra sig lite.
Dock forts grimaserna.
På natten kan jag inte sova. Har ont i magen. Tänker. Och jag tänker på hur Bebispojken såg ut när han kom till oss. Jag tänker på hur Petite Soeur såg ut när hon kom till oss. Lika som bär. Helt lika... Jag tänker att om Bebispojken inte tål kasein, gluten och socker är det möjligt att Petite Soeur inte heller gör det. Och om dessa tre ting samt E-nummer kan få Bebispojken att förvandlas till Mr Hyde. Vad kan dessa substanser tänkas göra med en liten baby? Hjärnan snurrar på högvarv. Jag äter ju bra mat...men det klart, ngn dag när Petite Soeur var nyfödd och allt var tufft så tog jag mig en klunk Cola ngn gg då och då. Yoghurt åt jag massivs och stillade min värsta hunger med många mackor dinkelbröd med ost... Och ersättning fick Petite Soeur 3 ggr när hon var 1 mån och den kom upp. Alltihop. Och hon vägrade ta flaskan... Om jag utgick efter min egen utsago: Barn är inte dumma. De vet ngt och försöker hela tiden säga oss ngt. Så borde dessa incidenter peka på att hon försökte säga: jag tål det inte.
Under sommaren rensade jag upp i mig själv och slutade HELT med Cola och mjölk/gluten men fortf kunde ngt E-nummer slinka ned. Kanske hade Petite Soeurs kropp nu nått sin gräns. Hon kanske inte kunde ta mer, hon kanske bara kan ha REN mat via mamma? Kanske är grimaserna kemikalierna...?
Nu agerade enligt min egna plan. Jag har varit mkt noga med den mat jag gett henne direkt. Endast ångkokt på destillerat vatten, ekologiskt. Men nu la jag till REN bröstmjölk. Jag äter bara det som Bebispojken äter.
Och voilà! Petite Soeur slutar med grimaserna. Och armarna slutar åka upp och ut hela tiden. Hon slutar kasta med kroppen.
och för några dgr sedan med hjälp börjar hon åla!! Hon sträcker sig efter saker och åker med hyfsad fart ned för ålbrädan...
Det är läskigt vad industriell mat kan göra med de späda kropparna... Då är allt som det ska nu? Nja. Kosten var en stor del av lösningen men den långa ålbrädan behövs fortf. Hon har en del att komma ikapp med.
Ska försöka finna en söt student som vill tjäna en extra slant som kan ligga i ålbrädan och motivera tösen. Det är min best bet just nu. Vi får se hur det blir framöver.
Värme!!