Den här tråden uppdateras inte riktigt lika ofta som Ebbes gjorde

precis läst igenom den igen. Tur att man glömmer snabbt. Vilken jobbig tid det var....!
V 26 har det hunnit bli här och jag mår nästan bara bättre och bättre (om man vågar säga det...!) Är nästan "rädd" att berätta hur bra jag mår, med risk att jag snart mår sämre! Onödigt, jag vet! Men jag har verkligen inga krämpor! Det jobbigaste är att gå i trappor och röra mig snabbt. Då får jag gelé i benen typ och hjärtklappning. Att stå upp för länge är inte heller speciellt roligt, men känns ju extremt överkomligt
Har en del förvärkar den här gången också och det molar ganska bra emellanåt men har nog förstått att jag har det så när jag väntar barn och det är inget speciellt med det. När jag känner att kroppen inte orkar eller att jag själv känner mig sliten, säger jag ifrån, vilar eller bara fångar tanken så att jag inte blir stressad. Stress är det absolut sämsta för en gravid tror jag, det är min personliga erfarenhet åtminstone.
Var på kontroll på mvc i torsdags. Rätt fint HB fortfarande, 120. Hade stressat lite på vägen dit

men hade ändå 134/76 i tryck så det var väl ok. Helt normalt tyckte BM. Hjärtljudet låg på 150, bubblan tycker det är jätteroligt när människor runt omkring magen pratar och är väldigt social typ så det blev ju disco när BM satte igång apparaten för att lyssna
Jobbat heltid i två veckor nu, går in på min tredje vecka i morgon. Går fantastiskt bra tycker jag, roligt är det verkligen. Längtar hem till barnen men vet ju att det är tillfälligt det här, snart är jag hemma igen med 3

barn! Maken sköter hemmet med bravur och de verkar ha det väldigt mysigt, mina killar. Och det unnar jag dem väl!
Väldigt ovant för mig att jobba och må bra i graviditeten! Häftigt är det!
Nu skall jag lägga fram kläder och förbereda morgondagen (är unifomsbefriad yeey! Kul att få klä sig lite snyggt på jobbet!) Lång dag i morgon så tänker äta frukost med mina hjärtan innan jag åker till jobbet.
Kramar,
Anna