Kurkurs i Gastsjön 2010 - Kackel

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Här sitter jag och filosoferar lite framför datorn och lyssnar på mysigt kackel från köket där det görs godsaker varje kväll. Här blir man minsann bortskämd! 8)

Och lite dagvild är jag, när jag vaknar efter några timmars sömn tror jag att det är morgon. Och när jag inser att det är mitt på dagen så känns det som att dagarna bara flyger iväg och så är det kväll igen. Det känns som att barnen sover nästan jämt. :lol:

Och vilka kurbarn! De sover som grisar! :sleep: Jag blir helt imponerad av de små liven och hur fantastisk denna kur är.

I dag tog vi en härlig promenad innan barnen skulle läggas, naturen är så vacker här. Och min själ blir alldeles lugn av denna miljö. 8)

Kram till er!
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu börjar hjärnan bli lite seg. Det märks att man kanske inte sover som man brukar. Men det är ju rätt lätt att vända dygnet i alla fall eftersom det är ljust.
Det kacklas i köket, några sitter här och pratar om hur man gör med syskon och är man bär och annat.

De små sover gott. Tre har vaknat men somnat på ramsa (förutom Mr M som låg snett och utan täcke som ropade på lite extra hjälp) När ha låg rätt så somnade han på stört igen.

Undrar just om man skulle försöka få sig lite sömn.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

I'ts f***ing magic.
Finns inget annat sätt sätt att säga det.
helamig

Inlägg av helamig »

Så avis, vill också se Annas sista förlossning :heart: :heart: :heart:
Och allt det andra låter också härligt :lol:

KUL det där med MINGEL kontra SAMVARO :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Kära ni vad jag längtar och trånar! Vem är det tvättäkta BB-barnet förresten? :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men, men, men, men ALLTSÅ! Vad gör jag HÄR när ni är DÄR? Som tur är har jag haft Milos "gudsyster" Lilly-Ann 5 månader på beök igår att gosa lite med. :heart: Men hon kan ju inte ersätta ALLA er trots sin bedårande uppenbarelse.

Tack Mia för special infotainment. :wink:

Bibban, du menar att de kroknat ytterligare? Jag är i chock. :D

Samvaro var ordet, Anna, det är det som gört livet värt att leva. Jag vet att det känns magiskt när kuren sätter in men det är magi som springer ur god vilja, förståelse kopplat till handling och kärleken till nästan. DET är både magiskt och högst mänskligt. :heart:

Varma kramar till er alla från Jannika, fortfarande grön av avund :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorpSara skrev: Kan vi inte få en lista på vilka som är där också? :D
Det här läste jag ju för flera dagar sen och tänkte berätta, men minnet ni vet :roll:

Här är alla:

:heart: Anna själv förstås, redo att rycka in närhelst det krisar till sig för oss andra!
:heart: Bibban såklart, donar och fixar - snart ska det bli årliga tipsrundan, mycket spännande!
:heart: SusanD, superorganisatören!
:heart: Elle, tillsammans med SusanD står hon bakom hela arrangemanget.
"Gamla"kurare (tillsammans med Susan och Elle):
:heart: HÖNSMAMMA (utan henne skulle vi väl svälta ihjäl :wink: )
:heart: /LO, forumets tidigare ordförande
:heart: TorsMamma, forumets nuvarande ordförande

Blivande kurare:
:heart: Bluna
:heart: Fanny83
:heart: LenaK
:heart: Hippo
:heart: MrsGreen
:heart: NyaMamman
:heart: TinasDag

(TorsMamma har editerat detta inlägg då några har bytt sina användar namn)
De fyra mammorna får presentera sig själv sen tycker jag :wink:

Ni förstår ju att vi är ett härligt gäng, eller hur :?: :!:

Just idag har sommaren kommit till Gastsjön också, även om vi inte kan tala om nån värmebölja precis... Barnen sköter sig helt enligt skolboken, det är lika fantastiskt varje gång man får vara med om den här resan dessa små gör. Alla som tror att SHN är nån sorts barnmisshandel borde får vara med om detta mirakel som sker när små trötta barn på några nätter lär sig somna gott, sova gott och orka njuta av dagarna! Ett nytt liv väntar de här fyra små busarna, och för deras föräldrar med såklart. Så mycket kärlek, glädje och värme som finns här i Gastis under de här dagarna skulle räcka till att värma upp hela kalla Sverige under vintermånanderna. Och jag får vara med :D :!:

Snart börjar kurarligan vakna till liv, men just nu är det stilla och lugnt här. Tre av de fyra små sover och jag hoppas deras mammor vilar också, för i natt ska de själva ta hand om sina barn (pust, vad jobbigt - obs! ironi!) så en liten lur är nog en bra idé! Själv åker jag hem efter middan med Hönsmamma, plikten kallar. Jag ser redan fram emot nästa kurs och hoppas att många gamla vänner kommer, plus såklart en hög med nya! Kanske nån av kurmammorna kommer tillbaka för att utbilda sig, det har vi varit med om förr :D .

Hej då så länge!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Skönt att ni fick lite mer värme till slut. Här nere är det faktiskt sommarvärme. Har grillat två dagar i rad och suttit ute till 22 och utan att frysa, undebart.

Grattis till er nya kurare. Har ni fått diplom än då?
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Å vad jag längtar efter att få vara med och träffa er allihopa. Tänker på er och är så glad för alla rapporter som kommer här i tråden.

kram
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ok,

Sista kvällen :( .

2 goingar är lagda av sina mammor.

Mr. R lades 15 min tidigare och var så trött så trött. Somnade på 3 ramsnigsomgångar. Sover sött efter 13 min. =D>

Mr. L lades, ramsades och somna på 3 minuter! HURRA! =D>

Miss. S skall strax läggas. Lilla Miss. S äter så hon storknar, har nog aldrig sett maken till kula på magen. Så himla gylligt!

Och Mr. M badar glatt

Kramar till er alla från en något trött TorsMamma. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har badat! På riktigt! I Gastsjön! I 12-gradit vatten. Bastu först, och bad i fem sekunder. Men ändå, jag badade! :lol:

Barnen har lagts. Mammorna sköter sig jättebra! Det är så mysigt här. Härliga människor och varm stämning.

Snart är det tipspromenad! Synd för de andra att jag är med. ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sussi

Inlägg av Sussi »

/LO skrev:Jag har badat! På riktigt! I Gastsjön! I 12-gradit vatten. Bastu först, och bad i fem sekunder. Men ändå, jag badade! :lol:
IMPONERAD!!! :D Själv föredrar jag runt 30 grader ;)

Det låter som ni, som vanligt, haft en lärorik, underbar och givande kurs! Grattis till de lyckliga bebisarna som har fått den allra bästa hjälpen att sova gott! Tack för att vi fått vara med er lite så här "på sidan om" :heart: Och en campSAMVARO (snart ;)) låter som en lysande idé!!

Kram på er där uppe i norr! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

/LO skrev:Snart är det tipspromenad! Synd för de andra att jag är med. ;)
ja, Mia och jag är ju inte med, så du borde ha en chans ;) (vi kom iofs inte etta, men vi fick i alla fall pris :))
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Sussi skrev:
/LO skrev:Snart är det tipspromenad! Synd för de andra att jag är med. ;)
ja, Mia och jag är ju inte med, så du borde ha en chans ;) (vi kom iofs inte etta, men vi fick i alla fall pris :))
Det är ju UlrikaJ och jag som har staffetpinnen 8) det är därför vi valde att vara med i Gastsjön bara över nätet :lol: för att ni andra ska känna att ni har en chans.

Lycka till
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
strömming

Inlägg av strömming »

Hej Hej
Jag är Mr. R mamma och jag är superglad att jag tog chansen att åka hit till Gastsjön. Har haft så lärorika dagar, både Mr. R och jag! Är så stolt över Mr. R som lär sig så fort hur skönt det är att sova.

Han har gjort sådana framsteg sedan vi kom hit, somnar själv i vagnen, lyssnar på ramsan, sover gott, äter som en häst och kan nu med lite hjälp kravla sig fram på golvet. Min goa unge!

Stort tack till hela kurlaget som jobbat med oss! Ni är underbara! Nu ska vi fortsätta sova gott hela familjen!
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"