Svininfluensan - vaccinera eller ej?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Jannika

Inlägg av Jannika »

Jo, så är det ju. Men att slå solidaritets-påken i huvudet på folk tror jag inte kommer öka andelen vaccinationer faktiskt. Just nu verkar det vara ca 60% som har för avsikt att vaccinera sig så då är frågan hur mycket solidariteten betalar sig... Den som lever får se. :wink:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

60% räcker rätt långt säger de från Socialstyrelsen, men 75% blir bättre. Så håller det sig där så behöver man ju inte fundera så mycket. :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja då så. Så om jag övertalar grannen så kan jag låta bli själv, haha! :wink:

Jag ska ta en funderare till på det här och konferera med maken.

Tack och kram Jannika
Lenamari

Inlägg av Lenamari »

Jag är ändå orolig över det sk squalenet. I England säger man nu att gravida kvinnor INTE bör vaccineras med vaccin innehållande squalene, utan de bör få en annan typ.
Det ÄR också känt att squalene kan orsaka autoimmuna sjukdomar och bör användas restriktivt på såväl människor som djur.
Att "friska" avlidit i Svininfluensan kan kontras med, att "friska" också tyvärr ibland avlider i vanlig influensa. Det är alltså inget unikt för just svininfluensan.
Ja, usch, det är ett dilemma... Jag sa ja till dotterns vaccination (hon är 9) först, men har ändrat mig efter att ha läst och läst och läst... Och grubblat!!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"