Snalla snalla hjalp!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Adams mamma

Inlägg av Adams mamma »

Och ja just det igen, vi har mörkläggningstyg, så jag tror inte han vaknar av ljuset...
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Hej Adams mamma :D Gud vad tiden går fort!

Jag skulle inte lägga om schemat eftersom jag inte tror att de just är 12h som stör honom. Tidiga morgnar finns det måååånga som går igenom i perioder, oavsett om man har 11 eller 12h natt.

Jag skulle satsa ännu mer på socialdelaktighet och utevistelse. Lägg honom på diskbänken och låt vattnet rinna ( du står såklart för, så att han inte kan rulla ut :wink: Ge honom en oanvänd eller nytvättad disktrasa som är fuktig så att ni båda hjälps åt med att torka diskbänken. Detta är bara ett exempel det finns massor utav bra tips som du kan snoka runt bland:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5385
Du själv kan också förlägga många av dina/era sysslor på golvet och verkligen låt honom vara med. Ge honom en slev eller en plast visp att hålla i osv.

Innan min stora tjej började åla så var livet för henne riktigt surt, hon ville bara en enda sak och det var att utforska :lol:

Du kan hjälpa honom genom att trycka under fotsulan så att han får fäste och kan trycka ifrån. Barfota ska man vara och gärna plagg som inte har något tryck.

Kram!
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Adams mamma

Inlägg av Adams mamma »

Hej o tack for svaret!

Ok, vi kampar pa med morgonen. Idag gjorde han lampligt nog nr 2 tio i sju, vilket ju inte gjorde det lattare att somna om... Mkt besviken A som inte fick stiga upp efter bytet. Men han sov tva sma snuttar innan 8 iaf, o det marks att det gjorde skillnad, han var gladare an igar under morgonen.

Ska testa mer aktiv delaktighet. Och hoppas pa alande (m prick!) snaaart.

Kram!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"