Fyra i familjen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Emma80

Inlägg av Emma80 »

:D :oops: :thumbsup: :heart: Detta suger jag åt mig som en svamp!

Lycka till Tessan med allt du har framför dig!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

EMMA! Lyssna inte på barnmorskans viktnojor! Det är högst frivilligt att väga sig, bara att låta bli för den som vill!
18 kilo, det är väl INGENTING!!! Om man inte är väldingt trind som utgångspunkt. Du är ju smärt som en Friskis&Svettis-fröken, så ingen stress. Ät surisar utan gelantin, må bra och njut!
Kram!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Lustigt att du nämnde Friskis & Svettis, skulle precis försöka bli ledare på F&S när jag fick veta att Emil skulle komma. Jag fick en lillprins och en delad magmuskel istället :) .

Idag jobbade jag extra, måste kolla allt nytt som hänt på jobbet inför min riktiga start i april. Tänkte vänta några veckor med att berätta på jobbet om den nya bebben. Tog 45 minuter innan den första basunerat ut "NÄMEN VAD KUL! EN TILL!" Så var det med den hemlisen :roll: .
Elle

Inlägg av Elle »

Hur mår du Emma?

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Haha, ja det kan vara lite svårt att dölja att man är gravid, även om inte magen börjat puta. Själv kom jag tillbaka till jobbet efter sommarsemestern, var väl i vecka 15-16 nånting och det hade inte börjar puta mer än vanligt. Hann bara hämta en kopp kaffe innan en kollega kom och frågade typ: "Jaha, hur länge tänkte du hålla på det den här gången då?"
Jag mumlade något om semester i Grekland med lite mycket fetaost och blev röd i hela huvvet. Varpå alla fattade. Så var det med den integriteten... :roll:

Och: Lillprins och delad magmuskel, ja. Har provat det, jag också... Har du fått ordning på din (magmuskel alltså)? Min blev aldrig rikgit bra mellan graviditeterna. Har du några tips att dela med dig av?

Kram!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Jag mår prima! Har tagit igen den senaste månadens koma nu och fixat och donat som aldrig förr. Bl a bakat världens godaste kanelkaka som jag ska lägga ut receptet på under mat, mage och barnakropp. Men det känns så konstigt att inte veta hur långt gången jag är! Får ju inte veta förrän på ultraljudet i maj, då vi tror att det är runt v 18. Men vi får hålla oss, vad gör egentligen några veckor hit eller dit...

Emil fick en fläskläpp igår av en 2,5-åring som var här på besök. Vi råkade vara ouppmärksamma en sekund och då passade stora killen snabbt som ögat på att knuffa omkull Emil :( . Vi mådde så dåligt över det, skulle vilja drämma Barnaboken i huvudet på hans mamma. Han hade varit så glad innan och tyckt det var så roligt med besök och så grusades hans soliga humör på det sättet. Nä, aldrig mer lämna utan koll. Vi har inte träffat så mycket äldre barn, förstår att det kommer bli många situationer framöver där vi måste kliva in. Mamman berättade f.ö. en i hennes tycke rolig liten historia om att hennes son tyckte det var så skönt nu för det hade kommit nya, mindre barn till dagis. De hade precis lärt sig gå och då var killens nöje att putta omkull dem :twisted: :shock: . Inte min typ av humor i alla fall! Är så jäkla nöjd med vårt liv och våra val. Självklart fick vi även höra "vad lugn han är" och "vilken lyx!" när hon såg hur fort läggningen gick. 1+1=2 är inget hon lärt sig.

Min mage har jag inte gjort ett skvatt för att få ihop igen, hade tänkt fråga dig Ulrika om du hade några tips.

Kram Emma
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att du piggnat till Emma! De första veckorna är man verkligen TRÖTT! Hoppas att du får fortsätta att må prima. Den där kakan låter smaskens =P~

När man träffar icke BB-familjen så brukar jag vara lite extra uppmärksam. Mest för att kunna leda Olle. Han blir så konfunderad om det är några barn som ex skriker NEJ och tar saker ifrån honom eller puttas. Det är han ju inte van vid och vet inte riktigt hur han ska göra :?

Ge charmören :heart: en puss på näsan!
Emma80

Ultraljud

Inlägg av Emma80 »

Idag har vi fått en första skymt av vår lillskrutt. Allt såg bra ut och det var rörande till tusen :heart: . Vecka 20 inleds idag och den 5 oktober förväntas h*n titta ut. Profylaxen startar om två veckor så denna gång ska jag vara förberedd! Vi är så glada :heart: :heart: :heart:
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Sååå härligt Emma :heart:
Jag är så glad för er skull :D :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Åhh så spännande!
Skulle också ha velat gå en profylaxkurs, men några såna ges inte här...
Gick ju bra ändå, man kanske skulle starta egna? :roll:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Elle

Inlägg av Elle »

Att få smygtitta på juvelen är så härligt, allt blir så verkligt då! Tänk Mr E :heart: ska bli storebror :D Hur mår du Emma? Vad roligt med profylaxen, tjoa till om du vill ha någon hjälp.

SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Härligt :!: Jag har lite svårt att se Mr E som storebror, för mig är han den lilla ljuvliga killen som huserade i Annas badrum. :heart: Men jag förstår ju att han växt och blivit en stor kille som till hösten ska bli storebror och det är stort.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Tack alla :heart: . Profylaxen ska bli jättespännande, jag tog dem som du rekommenderade Elle, Tre barnmorskor. Verkar kanon!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Härligt att få sig en liten glimt av vännen i magen! Och halvvägs är du nu, minsann! Jösses vad tiden går! Mår du bra annars? Trött, surissugen, fogarna...?

Kram!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Tackar som frågar! Tiden går så fort! Halvvägs och lite därtill. Vännen ger sig allt mer tillkänna, lever runt därinne. På utsidan ser det ut som om jag ska föda vilken dag som helst :D.

Illamåendet och surissuget är borta, däremot är jag så trött så trött så trött. Jobbar heltid, men känner att det ska bli väldigt skönt med semester och havandeskapspenning. Har aldrig varit så trött i hela mitt liv, men Hb är helt ok så jag vet inte hur jag ska få bort det. Kan inte vila så mycket som jag vill nu när jag jobbar. Hinner ju knappt sitta ner och äta på de nästan 10 h jag är på jobbet :? .

Fogarna är ok, de känns ju och ibland hugger det till lite ischiasaktigt men det är absolut uthärdligt!

När jag är så här in i märgen trött så undrar jag hur jag ska lyckas ta hand om Emil själv de sista två månaderna i sommar/höst och sen när nya bebisen är en månad och jag blir ensam med båda. Men jag vet ju att det finns så mycket bra tips att få här och så många av er som får det att gå ihop med två små, så egentligen är jag inte så orolig. Ska ju såklart bli väldigt roligt också och jag känner mig väldigt lycklig :heart: .

Kram Emma
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"