några tankar från mig.
1) Har han somnat med vagnen i rörelse? I så fall är det lite mycket begärt att han ska sova över skarven när vagnen står still, tycker jag. Om han bara somnat i vagnen och sovit mindre än 20 minuter skulle jag eventuellt ta in honom och lägga över i sängen! Har han sovit längre skulle jag bjuda på vagning vid skarven (kanske börja just innan) vid dessa tillfällen!
(Ett alternativ är att skaffa en gammal liggvagn där han får plats på mage! Jag köpte en gammal Brio för 300 kronor på Blocket och det är såå bra!
2) Fortsätt som du gör med vargtimmen tycker jag. Det ger sig nog. Så var det iallafall här.
Frågan om amning till kvällsslurk skulle jag också vilja ha svar på. Men, får man i rejält med mat och gröt på dagen så skulle jag tro att det räcker. Vår son sover iallafall hela natten på den tilldelningen.
Angående schemaändringen kan du göra som du föreslår men om han är en "piggis" så kan du faktiskt redan nu ändra till två lurar och då göra långluren 2 timmar lång. Många tycker det är för tidigt och väntar till 9 månader men många tycker det funkar fint (däribland jag). Men det är olika på barn. Här hade det varit helt omöjligt med storasyster tex.