En REN viktväktartråd....
Lillamolntuss: Det viktigaste är att du ska hitta ditt "vill" annars så kommer viktminskningen kännas som ett måste och då blir det jobbigt och antaligen rinner det ut i sanden. Fundera vad som kan motivera dig.
Mitt hetaste tips ar att klä av mig framför en helkroppsspegel, titta noga..är det något du vill förändra? Titta, fundera och känn efter. Oftast känner man att man vill ta tag i det, efter att man verkligen har sett sig själv..
Eller så kanske du går och köper ett par ursnygga, dyra lyxiga jeans i en storlek mindre...målet blir då att komma i dem.
Eller har någon annan motivations förslag?
Mitt hetaste tips ar att klä av mig framför en helkroppsspegel, titta noga..är det något du vill förändra? Titta, fundera och känn efter. Oftast känner man att man vill ta tag i det, efter att man verkligen har sett sig själv..
Eller så kanske du går och köper ett par ursnygga, dyra lyxiga jeans i en storlek mindre...målet blir då att komma i dem.
Eller har någon annan motivations förslag?
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Sommar: Men efter ditt jätteras på 2,5kg förra veckan så tycker jag att det är bra att kroppen hinner ikapp lite..och 0,6 är inte fy skam! Snittet på lång sikt att man går ner 0,5kg per vecka och det tar du ju..MEN jag vet precis hur du känner jag vill också gå ner minst 1,5kg i veckan 
-
Lillamolntuss
Goa, gulliga ni!
8)
Får inte ork att planera!!! Dumt, jag vet! Det är jobbigare att springa och handla varje dag...TorpSara skrev:Lillamolntuss: Vad är det som tar emot? Kom på det så ska vi nog peppa!
Nä! Huvva!duggan skrev:...klä av mig framför en helkroppsspegel...
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Måndag igen! Första veckan avklarad. Har verkligen inte lidit nån nöd och inte motionerat nämnvärt. Lite promenader bara. Blev otroligt glad och förvånad när jag steg på vågen. -3kg, precis!!!
Hade inte den här tråden funnits hade jag aldrig fått inspiration att sätta igång! Tack alla!!!
Tipset med banan o lite chokladssås håller godissuget borta. Att dricka kaffe på bit(EN sockerbit)är också ett knep. Men målet är förståss att sockersuget ska bort. HELT!
Lycklig kram
Bibban, som njuter dagen med Smilla,4 år(barnbarn)
Hade inte den här tråden funnits hade jag aldrig fått inspiration att sätta igång! Tack alla!!!
Tipset med banan o lite chokladssås håller godissuget borta. Att dricka kaffe på bit(EN sockerbit)är också ett knep. Men målet är förståss att sockersuget ska bort. HELT!
Lycklig kram
Bibban, som njuter dagen med Smilla,4 år(barnbarn)
-
Lillamolntuss
grattis
Grattis Bibban!! Vilden jordskreds vecka du har haft!! Här ligger man i lä!
Min rapprt för denna vecka: -1.0kg summa efter 10 veckor=10,2kg
Motionsrapport:
Måndag- Prom 45min och 45min cykling
Tisdag- Prom 45min och 40min joggning
Onsdag- Prom 45min
Torsdag- prom 45min
Fredag- prom 45min och cykling 30min
Lördag- prom 45min (och krogbesök med dans halv natten
)
Söndag. prom 45min
Så närsta mål:10kg till som ska bort
Min rapprt för denna vecka: -1.0kg summa efter 10 veckor=10,2kg
Motionsrapport:
Måndag- Prom 45min och 45min cykling
Tisdag- Prom 45min och 40min joggning
Onsdag- Prom 45min
Torsdag- prom 45min
Fredag- prom 45min och cykling 30min
Lördag- prom 45min (och krogbesök med dans halv natten
Söndag. prom 45min
Så närsta mål:10kg till som ska bort
-
Lua
-
Lua
Nu är jag så
Jag trodde att jag skulle få stjärna idag men istället har jag gått UPP 0,1 kg!! Jag pratade en stund med "ledaren" och hon kollade i min checklista och hon kunde inte heller förstå. När jag nu analyserar så har jag hittat följande möjliga orsaker:
Mens väntas i dagarna.
De andra vägningarna har varit innan middag och idag gick vi på ett sedare pass, efter middag.
Jag hade jeans idag. Orutinerat, va?
*viskar* Jag behövde skita....
När jag kom hem vägde jag mig på våran våg, efter att ha åtgärdat sista punkten och då hade jag tappat 1,5 kilo sedan förra veckan. Så egentligen är jag inte så orolig, det ser bara så OTROLIGT fult ut i boken...
Skicka mig uppmuntrande kramar och säg att ni varit med om liknande, snälla
[-o<
Ljug för all del om det behövs!
Kram Lua.
Jag trodde att jag skulle få stjärna idag men istället har jag gått UPP 0,1 kg!! Jag pratade en stund med "ledaren" och hon kollade i min checklista och hon kunde inte heller förstå. När jag nu analyserar så har jag hittat följande möjliga orsaker:
När jag kom hem vägde jag mig på våran våg, efter att ha åtgärdat sista punkten och då hade jag tappat 1,5 kilo sedan förra veckan. Så egentligen är jag inte så orolig, det ser bara så OTROLIGT fult ut i boken...
Skicka mig uppmuntrande kramar och säg att ni varit med om liknande, snälla
Kram Lua.
-
TorpSara
Lua! Tänk på att du går ner vikten på kroppen och inte i boken!
Det är lätt att glömma. Kom ihåg att viktnedgången är för alltid, och då gör ett par hekto mindre denna vecka ingenting! Du kan ju tom ha gått ner i fett och ökat ett par hekto muskler.
Jeans, bajs, vatten i kroppen och allt annat är ju bara vanliga saker, som du alltid kommer att ha! Det är lätt att ha överfokusering här med. Min nära viktväktarvän, som jag bodde med och lagade mat med under hela hennes period, vägde sig alltid när hon varit på Blodgivningscentralen. Då var ju 500g garanterade...

Jeans, bajs, vatten i kroppen och allt annat är ju bara vanliga saker, som du alltid kommer att ha! Det är lätt att ha överfokusering här med. Min nära viktväktarvän, som jag bodde med och lagade mat med under hela hennes period, vägde sig alltid när hon varit på Blodgivningscentralen. Då var ju 500g garanterade...