Skåningar! Finns ni? Vill ni?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Lena

Inlägg av Lena »

Nej, vinterkräksjuka satte stopp för vanna, men nu ska vi smida nya planer för att ses. Måtte bara inte jag eller barnen bli sjuka då istället :lol: Återkommer med datum.

Hur var semestern, Gablex?

Och förresten ska jag ikväll gå första träffen på Aktivt föräldraskaps-kursen för MammutMaria i Lund. Ska bli jättekul. Nån mer som ska gå kanske? :D
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Då rapporterar jag om semestern nu, så får du rapportera om kursen i morgon! Låter jättespännande, men tyvärr har jag inte fått ändan ur vagnen :roll: att anmäla mig den här omgången.

Semestern var helt ljuvlig! 8) Allt gick smidigt och Storprinsen skötte sig galant! Han och Mellansessan trivdes som fisken i vattnet på hotellet, där allt var barnanpassat till 100 %. Jag och Mormor övervakade det hela från solstolarna, så vi hade det också bra! :wink: Mellansessan gick på Bamseklubben och har nästan lärt sig snakke norsk på kuppen :wink:

Det är lite lustigt, för Mormor och jag trodde att vi behövde fylla dagen med aktiviteter (jeepsafari, kamelritt, stadsvandringar) för att barnen skulle vara nöjda, men det var precis tvärtom... Den bästa dagen enligt Storprinsen och Mellansessan var när de fick vara på hotellet hela dagen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Lena

Inlägg av Lena »

Åh, det lät verkligen som en ljuvlig semesterresa :!: Härligt :!: Här har veckan bara rusat iväg och egentligen var jag nyss på väg i säng när jag tänkte att jag bara måste hinna titta in på forumet, med risk för att fastna såklart... Önskar att man hade lite mer tid ibland... :wink:

Kursen verkar toppen, fick med mig flera intressanta tankar hem redan första gången :D . Ser fram emot tisdag kväll, nästa tillfälle :D . Men nu är det bums i säng :!: :!:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej Lena!
Vad kul att kursen verkar bra(trodde inget annat heller).
Jag anmälde mig till den i Malmö men den blev tyvärr inställd. De ringde från Folkuniversitete samma dag som den i Lund började men det passade tyvärr inte med min planering. Hoppas innerligt att det blir ngn i Malmö till hösten, eller gärna tidigare. :D
Ska bli intressant att höra vad du tycker om fortsättningen.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Renee

Inlägg av Renee »

Susanne!
Vad synd att det inte blev nån kurs för dig denna omgång! Jag kan bara hålla med Lena: den är toppen! Fantastisk kursledare :D och mycket trevliga kurskamrater :D . Hoppas det blir kurs för dig med snart!
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Nu blir jag lite nyfiken... :) vad är det för kurs?
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Det måste vara Mammut Marias active parenting kurser de pratar om!?
3 fina...2005, 2007, 2010
Renee

Inlägg av Renee »

Japp! Det är det :D
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Ok tack, då får jag pm:a henne och fråga. Lät ju intressant. Och nära! (jag bor ju i lund :) )
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Renee

Inlägg av Renee »

Lobilina!
Hon gjorde reklam här http://www.annawahlgren.com//forum/view ... b0e74d0e31 för ett tag sedan. Men det kommer säkert kurser längre fram också. Håll ögonen öppna: :shock:

:lol:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Dubblering, förlåt :!:
Senast redigerad av annawahlgren den fre 16 mar 2007, 00:44, redigerad totalt 1 gånger.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Apropå utbildningar :!: Jag är säker på att Mammut Maria är en alldeles underbar kursledare och vill verkligen höra henne själv.

Men för min egen del - det blir inga föreläsningar i september i Skåne :oops: Har tänkt till och tänkt om och kommer att öppna "Annas hjälpakut" i stället, med start 1 september 2007.

Där kan man "hyra" in mig för 1,5 timmes konsultation (hemma hos lilla barnet) eller för halvdag (4 tim) eller för kväll, natt och morgon (12 tim), dock bara en sådan natt.

Efter 40 års utbildning tänker jag sluta jobba gratis... :lol: :wink:

Men bjuder ni in mig, kära skåningar, kommer jag så gärna "hem". Gratis och franko!

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

annawahlgren skrev: Efter 40 års utbildning tänker jag sluta jobba gratis... :lol: :wink:
Det tycker jag du gör rätt i! :D
3 fina...2005, 2007, 2010
Gäst

Inlägg av Gäst »

annawahlgren skrev:Efter 40 års utbildning tänker jag sluta jobba gratis...
"Vem skall lyfta kattens svans om inte katten själv" 8)

gammalt finskt ordspråk

neeeeeeeeeej jag kan inte låta bliiiiiiii...

...eftersom det är Kackelforum och allt... jag är så glad! :!:

Sötsaken den Yngre har sovit 11 timmar natt i natt. Non Stop. :D Sötsaken är 3 mån. korrigerad ålder, dvs officiellt tre månder först den 27.
....

:D :D :D
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

annawahlgren skrev:Men för min egen del - det blir inga föreläsningar i september i Skåne :oops: Har tänkt till och tänkt om och kommer att öppna "Annas hjälpakut" i stället, med start 1 september 2007.

Där kan man "hyra" in mig för 1,5 timmes konsultation (hemma hos lilla barnet) eller för halvdag (4 tim) eller för kväll, natt och morgon (12 tim), dock bara en sådan natt.

Efter 40 års utbildning tänker jag sluta jobba gratis... :lol: :wink:

Men bjuder ni in mig, kära skåningar, kommer jag så gärna "hem". Gratis och franko!

=D> \:D/ =D> Det är ju detta MÅNGA har efterfrågat så det är klart att du skall göra det (och ta betalt, med attityden av självklarhet, så klart :) )

Inbjudan tror jag du har av många som inte behöver din konsultation på plats längre, utan bara vill njuta av ditt sällskap och kanske få visa upp en och annan "Annabebis" med stolthet :wink: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"