En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

Veckorapport! -0,8 kg sedan förra vägningen, -11,6 kg viktminskning totalt och 8,4 kg kvar till mååååååål!

Sussi, vi väntar på dig här. Hoppas att det som inte är bra vänder till något positivt snart!

Nancy: ÄSCH!! I dag är i dag och inte alla andra dagar. Håll ut och fortsätt med det du gör (förutom möjligtvis de nattliga chokladraiderna - kan du inte ha morotsstavar :roll: istället?) så kommer det att bli resultat snart!

Päivi & Mia: High five! :thumbsup:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Borde inte pizzabotten räknas som 4points för hur mycket som helst...? 8) Pasta & pizza innehåller ju samma saker - och pasta är ju 4p för hur mycket som helst... Och magen lär väl inte förstå vilket av dem som kommer???!?

Konsulenten tyckte man kunde testa och se vad som händer. :lol:

Om man lägger på mycket grönsaker blir det ju inte så dyrt! Tomater, champinjoner, lök, kronärtskockor och paprika är ju gratis...

4 portioner pasta:
4 dl vetemjöl
1 msk olja
3 st ägg

4 portioner pizza:
5 dl vetemjöl
1 msk olja
25 g jäst
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Just det.
+-0 denna vecka. Jag är nöjd med tanke på tisdagens bravader!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Duktiga ni är och så peppande det är att läsa =D> Tack för mattips - emottages tacksamt. Nu har jag ändrat om lurarna här hemma så nu blir det lugna luncher och långa promenader :D

Här har det varit segt och +0,1 :cry: Nu har jag börjat med ganska tung träning så visst är det så att muskler väger mer... 8) Fast kanske inte på 2 veckor. Har inte ens fuskat, bara på fredag och lördag liite. Känns långt kvar tycker jag. Gnäll...gnäll...nu ska jag gå och ta ett glas vin...Gräsligt förkyld också. Så: nog gnällt idag.

Har varit extremt trött sedan började träna och min tränare tyckte jag absolut skulle äta 20p dagen innan eller samma dag jag skulle träna - beroende på träningstid. Jag har nästan hållt mig på 16 för att kunna spara till helgen. Visst får man spara eller har jag missförstått det :?:

Nancy: bryn kycklinglårfile och lök. Tillsätt krossade eller passerade tomater samt vatten (och gärna rött vin - visst måste de kalorierna försvinna i koket :?: ). Buljongtärningar, lite soja samt gärna timjan. I med klyftad svamp, broccoli samt gärna allt annat du kan hitta. Låt koka och om för vattnigt så red med lite majzena. Blir bra att frysa.

Sussi :heart: Var rädd om dig - både kropp, själ och hjärta.

Kram alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"