Dags att börja sy, sticka och virka?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äsch, vad meckigt det var med bilderna då! Alldeles för stora :shock: . Snart, snart... :wink:

I helgen har jag sytt en tröja till dottern som jag är jättenöjd med. Klatschig turkos med en stor brun velour-slända som applikation på magen. Och så två silverpärlor till ögon. Dessutom ett par byxor till sonen i ett ylletyg i en härlig mix. känns mer som flanell. Fast dom blev jättestora! Jag som bara la till lite sömsmån från förra gången :shock:. Så det blir att sprätta och ta in. Trist!

Ni andra då?

Hur är det med dig ÅsaB?

Ottilia, det var ju ingen i tunikan ju! Besviken... :lol:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Tinis: Jag visste att jag skulle göra dig besviken... :lol: Tar bilder med min ålderdomliga mobilkamera, så någon självutlösare är inte att tänka på. Helt solokvist var jag när bilderna skulle tas, så det fanns inte en sportslig att jag skulle få med mig och tunikan. Imorgon ska jag uppdatera med helgens alster och då ska jag väl försöka komma med om jag så ska be grannen... :shock:
Vad fint det lät med sländan mitt på magen! Är det de bilderna du försöker lägga ut? Jag blev jättenyfiken på tröjan! :D

Helgens resultat blev 2st barntunikor och en hel drös med brödkorgar.

Imorgon är min sista lediga dag innan jobbet drar igång. På tisdag är det back in business som gäller. Känns lite både och måste jag säga. Men jag måste ge det en chans.

Gokväll!
Mamma till flicka född 040903.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Väntar med spänning, Ottilia! :D

Det var maken som ritade och klippte trollslända som jag sydde på. Själv är jag helt oduglig till sådant :roll: . Det är så kul med applikationer! Frottté och velour blir lite 3-dimensionellt sådär. Fiiiint!

Nämen, ska du börja jobba? Hur ska du då hinna sy? Själv funderar jag på att sluta jobba för att hinna sy! :wink: 8) :lol:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej! Nu är bloggen uppdaterad och är man extra uppmärksam på det vänstra hörnet så... Ja, där är jag. :wink:
/Ottilia
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ooooh va du är snygg!!!! :-({|=

Kram du vackra! :heart:

/Fjällmor
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej vänner!

Snygg-Ottilia - varför är jag inte förvånad??? :D

Tiden rinner... Igår var jag och jobbade på dagis hela dagen. Jättekul, men oj, så trött jag var när jag kom hem. Höfterna skall vi bara inte prata om! :shock:

Jag närmar mig en färdig jättestor pyjamas till min spetige kille, som han kanske kan ha till våren?? Snygg blir den hur som helst. Men så fick jag också hem lite Stoff&Stil-tyg i helgen, så jag lade pyjamas och alla "måsten" åt sidan och snickrade ihop en mössa från Ottobre. Den blev hur töntig som helst, men pappa H och mormor tyckte att den var tuff. Jag är mer tveksam. Men man kan väl utgå från modellen och snickra vidare, kanske? Sonen får ha den ändå, för har jag gjort den skall den användas, åtminstone minst en gång! :D

Nu blir det inget mer syende på ett par dagar, för nu skall vi göra försök nummer TRE med mäklaren hemma. Fick rusa iväg i torsdags och hämta en kille med en jättedålig mage från dagis, så jag vågade inte ha mäklaren hemma på kvällen. Ikväll blir det nytt städtag och så kör vi på imorgon - äntligen. Sedan kanske jag kan få klart mina pågående projekt.

Uppdatering till bloggenpå gång. Snart. Är supernyfiken på Tinis' bloggsida!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Jag har fått mönster på snurriga sockor! ( :heart: Tack Ottilia!) Är lite ledig i samband med höstlov från fredag och några dagar framåt, då ska vi hem till mormor o morfar, och där finns det garn! Tjoho vad jag är sticksugen! Evigheter sen jag stickade något, känns lagom att börja med sockor, vad kul det ska bli!
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Mina minsta har snurrsockor stickade av svärmor - de är SÅ praktiska!

Och vet ni
jag väntar Ottilia-paket

:-({|= :heart:

oooooh.....jag förgås av spänning...

:roll:

/Fjällmor (snart storkund)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Se där, ottilia! Det var ju så jag föreställde mig dig! :D :heart:
Du var ju lik den mörka tjejen på stickcafét. :wink:

Stilla: Lycka till! :D

ÅsaB: Du tar väl hand om dig lite då och då hoppas jag! Är det mössan med öron från Ottobre du pratar om? :D

Fjällmor, berätta nu genast vad du väntar på för paket! Inte bara hinta sådär!

Ok, här kommer min lilla blogg. Inte så välfylld ännu, men en början i alla fall :wink: .

http://skaparlust.selse.se

Kram på er!
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Å vad fint Tinis! Det där uggletyget känner jag igen! Jag tror min lillasyrra hade en tröja i sånt tyg när hon var typ bebis (för sådär 36 år sen!), är det ett gammalt tyg du använt? Eller kan man köpa sånt nu?
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

ÅsaB: Jo jag tackar... :wink: Lycka till med mäklarbesöket, skönt att få det gjort misstänker jag.

Stilla: Lycka till med snurrisarna. De är roliga att sticka och det låter ju toppen att du har lätt att få tag på garn :lol: .

Tinis: Vilken fin blogg! För att inte tala om de olika kreationerna. Särskilt impad är jag av dina kantningar i halsringningarna och på den lilla klänningen. Wow så proffsigt det såg ut!

Fjällmor: Hoppas att posten kommer fram fort den här gången :wink:

Ikväll blir det stickning framför tv:n en stund innan jag rasar i säng. Är helt slut efter min första arbetsdag på 10 månader.

Kram från Ottilia
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jag har fått paket...

:heart:

Den sitter som en smäck!

Jag fyller ut... :wink:

http://karinottilia.blogspot.com/2008/10/tunikor.html

Tror jag ska unna mig ett par nya jens från någon plus-collection till (sa hon som aldrig handlar annars)

:D

Puss på er syjäntor!

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack! Jag blir jätteglad! :D Eventullt blir det annat skapande än bara sömnad i den också. Jag skriver lite dikter och pysslar med diverse annat amatörsgrejs också... :oops: :lol: Skaparlust helt enkelt!

Jo, Stilla, det är en nyproduktion av det gamla 70-talstyget. Det är en stor, underbar, tygaffär i Söderköping som tagit fram det och sålt otroligt mycket över hela Sverige.

Äsch, inte behöver du vara så impad, Ottilia. Men det har gått åt några testobjekt innan jag fattat galoppen så nu är det helt ok (men vem är jag att vara nöjd, den genen saknas visst hos mig! :roll: :lol: ). Jag har Ottobres fina beskrivningar att tacka för att jag alls fattat hur man gör sådant. Jag antar att det är kantningar av det slaget som en coverlook gör i en handvändning va? =P~

Aha, det var tunikan, Fjällmor?! Fiiiin!

Hörrni, var tror ni att trådskaparen är? :lol:

Vet ni vad jag är sugen på att skapa nu? Har ni sett dom ursöta kakorna/tårtorna/bullarna i velour som finns i vissa coola barn-/inredningsbutiker? Sådana vill jag sy. Funderar på hur... :-k

Kramar!
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Åh!!! Vad roligt Fjällmor! Vad fort den kom fram, det må jag säga! :D Lova att du ordnar en livebild? Åh vad glad jag blev... Nu går jag och lägger mig med ett leende på läpparna!

/Ottilia :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej på er.

Fin tunika - Fjällmor och Ottilia :D Och den lilla tunikan med solen var ju bara hur fin som helst!

Och Tinis. vad fint du gör. Jag är så avundsjuk - eller jag vet inte vad jag är. Har absolut inga möster. Kanske ska kolla med svärmor om hon kan tänka sig att låna ut lite :)

Jag funderar fortfarande på de där muddjeansen. Hur syr man mudd? Någon som har bra beskrivning eller en länk till en sådan?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"