Härligt Gotlandsmamma, du låter på hugget!
Jag har ungefär samma LCHF historia som Linda Vega, men kämpade dessvärre på för länge ÄNDÅ. Tills jag tappade massa hår, och slutligen tills mina långa snygga naglar (som är min stolthet

) började spricka en efter annan...Blodtrycket, som vanligtvis är lägre än "normalt" var var nog ÄNNU lägre, för jag var väldigt yr. Då hade ändå sambon sagt till mig ett längre tag att jag körde på för hårt, ändå lyssnade jag inte

Men nu vet jag hur jag funkar, vad jag kan avstå som inte ger något o.s.v. Min måttstock är min mage, som blir stor och stinn av för mycket kolhydrater. Lite kh måste jag ha, typ 1 potatis till maten.
Linda Vega: Vi andra dricker vatten till maten och brukar mässa i kör att pappa är en mes

Men det är inte bara till maten han dricker saft, han bälgar i sig
mängder under hela dagen. Jag har i alla fall fått honom sluta med lightsaft, det innehåller så mycket konstigt, så då känns det bättre med vanlig sockrad saft.
Din sambo är såld?

Vad underbart!

Vad kul för dig!
På vilket sätt mår han bättre
Per är en sån dysterkvist i sitt sätt

Ofta, ofta går han omkring och pratar om att han har hjärtinfarkt i generna (hans pappa dog vid 70 års ålder i det), och att han lever i riskzonen. Samtidigt som han ju nu är flitig i sitt tränande, vill han inte riktigt gå in på min linje, även fast han ju börjat tänka
lite däråt. "Argumenten"

han har är bl.a att "ska man inte få unna sig NÅGONTING i livet? Ska man bara gå omkring och följa en diet strikt? Och så dör man ändå innan man är 50 kanske, och så har man dessutom inte fått äta gott och ha det bra???"
Ja, vad ska man säga
En frossardag har jag föreslagit, men mötts av ett snett leende

Och så har han problem med frukost, han kan bara inte tänka sig ägg/bacon, utan det blir macka. Dessutom sa företagshälsovården till honom att ägg höjde kolesterolet

Inte ETT ägg om dagen säger jag, men han lyssnar på doktorn.
Och så har han problem på eftermiddagen. Vi äter lunch 12.00, och kvällsmat har vi inte innan 19.00. Jag känner själv att jag är vrålhungrig vid 17-18-tiden, och brukar då ta lite nötter. Det har han förätit sig på.
Så vad kan man då föreslå honom som mellanmål (som inte är en chokladbit

)
Vad bra att du ökat på rundan
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.