Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Nu kanske jag gav intryck av att jag fiskade efter tips om hur jag skulle loosa alla mina extra kilon men så är icke fallet. jag vill ändå tacka dig Nancy för att du tar dig tid och försöker hitta på lösningar. Jag ville bara gnöla lite i samförstånd och mer av sällskapssjuka än önskan om viktnedgång.
:wink: Äh det fattade jag redan då ... :heart: Vet att du kar koll på läget, du bystiga rynkfria kvinna :P 8) :lol:

Fortsätt du att hänga här. Du kanske kan vara överhuvud för hejarklacken :roll: :wink: :lol: :P :heart: Puss på dig :!:

Rapport från Fullkornön (jo, efter Sussis peppande ord får den heta så :wink: ):

Blev mäkta förvånad då jag ställde mig på vågen och upptäckte att jag inte gått upp ett enda dugg sedan jag blev gravid :shock: Är imorgon i v.9+0 och vid det laget brukar jag ha gått upp både fem och fler kilon.

Antagligen spelar det in att jag:
-inte mått lika illa (och inte småätit lika mycket)
-varit magsjuk
-gått på den skrikta fullkorndieten

Nåväl, bara att tacka och ta emot. Men magen den putar redan betänkligt...

Vikt: 55 kg
Målvikt: 65 kg (v.39 räknar vi för enkelhetens skull)

Dvs 30 veckor kvar så jag kan gå upp 1 kg på 3 veckor utan problem. Sen varierar det ju från vecka till vecka men som ett litet riktmärke.

:heart: Stor kram från Nancy
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh vad glad jag blir för trevligt sällskap i Bantar-skärgården!!

Veckans rapport: -0,6 kg (fast i onsdags var det -1,0 kg så borde jag inte få räkna det istället?!), 6,1 kg kvar till målvikt och 7 veckor kvar till mål :o :shock: :D

Vi kämpar på!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

PS. Nancy, det är för härligt att du också har en målvikt :lol: :lol: :lol: Du måste vara en av de första i vart fall i Viktväktarhistorien som har ett plus framför din målvikt!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Ny rapport från Viktväktarträsket: SMALJEANSEN ÄR PÅ!!! \:D/ \:D/ \:D/ OCH knäppta, alla knapparna!! \:D/ \:D/ \:D/

Fast snart måste jag nog ta av dem igen om jag inte ska svimma av syrebrist.... Återkommer i morgon med en viktrapport!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex skrev:Ny rapport från Viktväktarträsket: SMALJEANSEN ÄR PÅ!!! \:D/ \:D/ \:D/ OCH knäppta, alla knapparna!! \:D/ \:D/ \:D/
Heja Gablex :D :lol: 8) :P :heart: :-({|= \:D/ =D> :thumbsup: (+ en gubbe i partyhatt som blåser i en serpentin men eftersom den inte finns får man använda fantasin)

:idea: Du kommer att bli den snyggaste 40-åringen någonsin. Möjligtvis med lite konkurrens från Victoria Principal, för hon var riktigt snygg som fyrtioåring hon med :wink: :lol:

Rapport från Fullkornsön:

:roll: Jaha...vad hade jag väntat mig egentligen... En gravid kropp på sparlåga efter magsjuka... varenda cell i givakt efter att få fetta till sig och bygga upp "amningsreserver" som jag sen inte använder... Min ologiska kropp fattar inte att jag inte behöver några reserver :evil: Ge mig ett par paket Nan 2 istället...

Men jag skall väl inte klaga egentligen. Då jag väntade Leia gick jag poffs upp 8 kilo de första 12 veckorna. Med Lucine 5 kg på samma tid.

:idea: Nu ligger jag faktiskt än så länge bara på + 1 kg (v.10) så om jag inte svullar till det nåt hejdlöst så... :roll:

Vikten då... (äh :evil: )

56 kg (om jag tänker mig för en smula och inte slarvar med dieten så borde den kunna ligga konstant ett par veckor och då har jag inte tappat min plan på 65 kg till sensommaren.

:heart: Kram från Nancy
Gablex

Inlägg av Gablex »

Veckans viktrapport: -0,5 kg
Kvar till målvikt: 5,6 kg
HURRA!!!

Och TACK, kära Nancy :heart: , för de vackra orden! :wink: Faktum är att jag känner mig rätt läcker :thumbsup: :wink: redan nu - gick precis förbi spegeln i hallen och undrade "Var tusan är min häck?!". Fast som det gamla talesättet lyder: "Hellre en platthäck än en lagårdhäck", eller hur?!

Vi kämpar vidare på var sitt håll! Jag är glad för ditt sällskap i den här tråden! (och fortfarande helt glad-chockad över din Trea, men three is da shit!! :wink: :lol: :lol: )
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeej Gabban! :heart:

Jag är helt övertygad om att du är den snyggaste 40-åringen i mannaminne med eller utan de där sista kilona. :D Och BETYDLIGT snyggare än Principal! Skulle DET vara svårt att slå Nancy? :shock: Allvarligt? :lol:

Och den där vistelsen på Fullkornsön med järnkoll på vikten, är det verkligen förenligt med en sund graviditet? Hellre lite extra fetto men näringsintaget komplett än preciiist intag med näringsbrist som följd. Betänk hur lite av mineraler och annat nyttigt det finns i dagens konventionellt odlade mat i näringsfattiga jordar. Då får du lova att bara äta ekologiskt om du ska hålla på och viktvakta dig.

Puss och glada hejarop till alla gulliga!

Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jaha ja, då var det dags... Eller det var det egentligen förra veckan, men det "glömde" jag visst ;) I alla fall kan jag rapportera -0,5 och det får man väl vara nöjd med, iom att jag inte kämpat på så bra som jag borde.

Gablex Du är så himla duktig!!! Vore jag hälften så ambitiös vore jag glad... Men så har jag ju fyllt 40 för flera år sen också haha!

Nancy Haka inte upp dig så mycket på vikten (skitlätt, jag vet ;)), se till att äta rätt och bra och hålla BS på en bra nivå! Och på fullkornsön kan man inte annat än lyckas! :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex: Heja, heja heja :D

Jannika: Så skrev jag ju möjligtvis också... :roll: :wink: :lol: Jag minns hur vi på högstadiet med gapande munnar förstod att "Pam i Dallas" var 40 och vi tänkte att så, ja så skulle vi minsann också se ut. Om en typ hundra år :wink: Säger blivande 36-åringen och undrar hur sjutton det gick till :roll:

Sussi: Heja och grattis till viktminskningen :!: Är väl ingen fara att missa en vecka :D Roligt att se dig här, nu stannar du väl hoppas jag [-o< :heart:

:heart: Angående er rörande oro för mina idéer om vikt under graviditet så vill jag lugna er lite. Jag går inte under om det skulle bli lite mer än jag tänkt men 10 kilo från nu känns som ett bra mål :!: Så varierat som jag dessutom äter nu har jag aldrig gjort under tidigare graviditeter så där är jag inte det minsta bekymrad.

Varför denna koll på vikten då :?:
:arrow: märker att blodsockret håller sig i schack ju bättre jag äter, vill absolut inte behöva börja med insulin för det innebär både mer jobb samt en massa extra besök på Östra Sjukhuset.
:arrow: har värk i kroppen och vill inte bli onödigt tung.
:arrow: kommer att ha ökad risk för att utveckla "vanlig" diabetes och det främsta sättet att mota olle i grind är att undvika för många extrakilon.

Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej mina smalvänner!
Varför denna koll på vikten då
märker att blodsockret håller sig i schack ju bättre jag äter, vill absolut inte behöva börja med insulin för det innebär både mer jobb samt en massa extra besök på Östra Sjukhuset.
har värk i kroppen och vill inte bli onödigt tung.
kommer att ha ökad risk för att utveckla "vanlig" diabetes och det främsta sättet att mota olle i grind är att undvika för många extrakilon.
Då förstår jag precis. Kunde väl tro att du hade världens koll. :lol:

Jag nojjar av dåliga erfarenheter. Jag har en väninna som fick/hade/alltid haft latent anorexi och den galopperade under hennes andra graviditet. Hon gick inte upp så värst många kilon och den lilla kulan var väldigt söt och hon såg fantastiskt fräsch ut. När barnet väl var ute rasade hennes kropp fullständigt ihop och hennes hälsa med den. Näringsbrist, mineralbrist och alla andra brister man kan tänka sig gjorde att det tog två år innan hon blev sig själv igen och hon lider fortfarande av sviterna efter den historien. Bebin tog allt och hennes egna depåer blev totalt tömda. Sensmoral: Hellre lite tjock innan än sjuk efter. :lol:

Annars måste jag säga att snart 40 känns fantastiskt bra! Eller vad tycker du Gablex som snart är där? Det här är en underbar tid i livet tycker jag. DET hade jag aldrig trott när jag var yngre. 40, då var livet slut och det återstod bara nedförsbacke, liksom. :lol:

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: 40, då var livet slut och det återstod bara nedförsbacke, liksom. :lol:
Jamen :o :shock: :o , du vet ju exakt vad man säger till en kvinna i sina bästa år (=med galopperande mitt-i-livet-ångest)!!!! :lol: :lol: :lol:

Njaeeeeooojoo, ja OK - 40 är inte så illa. Bättre än 20 i alla fall och det tyckte man var bra då... Tänk om man hade vetat när man var 20 vad man vet när man är 40 - då hade det kunnat vara RIKTIGT bra!

Jag har alltid tyckt att alla åldrar "haft sin charm" så egentligen tror jag att den här ångesten är något som omgivningen tvingat på mig... Förra gången jag hade en lättare form av åldersångest löste jag det snabbt & smidigt genom att bli gravid med Pirayan - nu får det bli på något annat sätt :wink: !

Helt OT tycker jag det är så kul att du hänger här Jannika, jag saknar fortfarande din väntabarntråd! Vi får kanske ockupera Nancys?! Och by the way Nancy, så gör du rätt i att hålla koll på vikten och blodsockret under graviditeten.

Sussi - tack för berömmet! Jag rider på framgångsvågen just nu... Känner jag mig själv så tryter snart motivationen igen, men den här gången VILL jag gå i mål!!

Oj, det blev inte alltför mycket viktsnack i det här inlägget och det passar bra just i dag när jag haft en "mellan"- (läs: "synd"-)dag. Min kropp sade att den ville ha choklad och popcorn och min svägerska säger att man ska lyssna på sin kropp, så då fick den som den ville :wink: :lol:

Heja oss!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Tack detsamma Gablex! Jag trivs väldigt bra i ditt cybersällskap jag med. Vi bestämmer helt frankt att vi ockuperar Nancys tråd trots att vi inga fler barn väntar eller planerar. Det MÅSTE ju uppskattas att vi hänger där med all vår erfarenhet och visdom, haha! :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och by the way, så läste jag om att kineserna är fullständigt talmystikfixerade. De kommer att inviga OS 8/8-08 kl. 20.08! :shock: Gablex, du är slagen med hästlängder. Eller så är du en muterad kines alternativt reinkarnerad dito.

Fe'låt alla viktväktare, heeeelt fel forum, det ska aldrig hända igen....

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev:inviga OS 8/8-08 kl. 20.08! :shock:
Låter fullkomligt logiskt, tycker jag! Jaha, då vet jag vad jag var i ett tidigare liv - KINES! (hur det nu går ihop med den här kroppshyddan!?)

Måste bara tillägga, apropå diskussionen om nästan-40 (jajajaJA, jag VET att det inte är viktväktar-relaterat mer än på ett yttepyttesätt, och då kanske bara för mig, så därför varnar jag ordentligt!): I dag på lunchen var jag med en kollega (som precis fyllt 40) och skulle köpa gympaskor till Sessan. Fram till oss stolpar en butiks-kille, eller snarare -gubbe, fram och ska sälja skor. Bra! Han visar och visar och pratar om olika för- och nackdelar, och till slut häver han ur sig "Ja, det har ju hänt en del på skofronten sedan VI var UNGA och MOTIONERADE" :o :shock: :shock: :shock: Min kollega och jag stod och stirrade på varandra. VI?! UNGA?! MOTIONERADE (alltså i imperfekt)?!När vi gick ut därifrån enades vi om att det var en synnerligen okänslig typ och att han med VI måste ha menat att om han lade ihop våra båda åldrar så kunde han möjligtvis få något som motsvarade hans egen.... Haha, vaddå 40-årskris?!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gullevännerna Gablex och Jannika,
varmt välkomna att ockupera så mycket ni vill :heart:

Jag lovar att slänga in lite gravidrapporter emellanåt så att tråden får vara kvar... :wink: Er erfarenhet och visdom ja den vill jag insupa i mängder :wink: :heart: :lol:

Varit lite "off" några dagar men jag stannar sällan länge nere i dyn.

Tack Jannika för att du berättade om din väninna. Ingen risk att jag hamnar där dock. Hoppas att hon mår bättre nu.

Gablex: mannen i skoaffären verkar ungefär lika finkänslig som Al Bundy...

(hungrig, hungrig, hungrig...)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"