Expedition viktväktarna, säsong 2.
-
Lillamolntuss
Oj - va svårt de e å komma tillbaka efter julhelgen! Det är märkligt hur snabbt man kan vänja sig av med sina goda vanor...
Dunderförkyld nu, men... any day now - på programmet igen! Vet inte hur mycket jag väger, men det är definitivt ett plus. Återkommer!
Dunderförkyld nu, men... any day now - på programmet igen! Vet inte hur mycket jag väger, men det är definitivt ett plus. Återkommer!
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
-
Nancy
Hej alla
Vill bara skicka lite pepp från jämnviktsön.
Det känns så himla skönt att ha nått i mål. Känner mig stolt och tjusig. Inte fotomodells-tjusig, men utifrån de förutsättningar jag har såhär när jag närmar mig 40 år. 8) Kan ha de kläder jag önskar och är stolt att jag genomförde det jag föresatt mig.
Detta är inte menat som något "titta-på-mig-oj-så-duktig-jag-är" utan hoppas ge lite pepp - för det känns verkligen härligt. Känner mig också då motiverad att hålla en balans in kost och träning.
Så, alla underbara - keep up the good work.
Många kramar
Susanne
Vill bara skicka lite pepp från jämnviktsön.
Det känns så himla skönt att ha nått i mål. Känner mig stolt och tjusig. Inte fotomodells-tjusig, men utifrån de förutsättningar jag har såhär när jag närmar mig 40 år. 8) Kan ha de kläder jag önskar och är stolt att jag genomförde det jag föresatt mig.
Detta är inte menat som något "titta-på-mig-oj-så-duktig-jag-är" utan hoppas ge lite pepp - för det känns verkligen härligt. Känner mig också då motiverad att hålla en balans in kost och träning.
Så, alla underbara - keep up the good work.
Många kramar
Susanne
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Härligt med besök från Jämviktsön!Susanne* skrev:Detta är inte menat som något "titta-på-mig-oj-så-duktig-jag-är" utan hoppas ge lite pepp - för det känns verkligen härligt.
Jag tycker absolut att du kan få slå dig för bröstet och tycka att du är duktig, för det ÄR du ju!
Den här veckan har JAG varit extra nöjd med att
Därutöver har jag nu med full kraft drabbats av insikten att vikten i sig egentligen inte är så betydelsefull. Visst spelar det roll om jag väger 90 kg eller 70 kg, men kanske inte om jag väger 72 kg eller 68 kg... Huvudsaken är ju att det känns bra i kroppen och att jag mår bra. Och det känns ofantligt bra både att ha dragit ner på sockret och att få röra så mycket på sig!
Heja oss snygga brudar och (dags att damma av det?!)
Ve den som mesar!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Hallåååååå! Är jag ensam kvar i Viktväktarträsket?!
Veckans viktnedgång blev 0,9 kg! *stolt* 6,8 kg kvar till målvikt och nio veckor..... Ja, vad säger man - går det så går det och går det inte så går det kanske sedan
Veckans viktnedgång blev 0,9 kg! *stolt* 6,8 kg kvar till målvikt och nio veckor..... Ja, vad säger man - går det så går det och går det inte så går det kanske sedan
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Gäst
Gablex du tappra kämpe
Snyggt jobbat!
Själv har jag (nog) gått upp igen, jag fattar inte... Varför är det så svårt??? Jag börjar dagen så bra, sen spårar det alltid ur framåt eftermiddagen. Jag känner mig inte inspirerad att äta nyttigt, vill hellre leva på chips, smågodis och kakor
Har i alla fall börjat träna, så lite duktig känner jag mig 8) men bara lite
Själv har jag (nog) gått upp igen, jag fattar inte... Varför är det så svårt??? Jag börjar dagen så bra, sen spårar det alltid ur framåt eftermiddagen. Jag känner mig inte inspirerad att äta nyttigt, vill hellre leva på chips, smågodis och kakor
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
-
Nancy
Gablex: Jag tycker att du är så himla duktig och det är underbart inspirerande att läsa dina inlägg. Snyggt jobbat med jeansen
Sussi: Mängder med kramar och uppmuntrande klappar på axeln. Du fixar det här.
Päivi: Smalis där
Kram från Nancy som sitter här på en okänd ö och har tappat kartan till hur man egentligen skall äta 
Sussi: Mängder med kramar och uppmuntrande klappar på axeln. Du fixar det här.
Päivi: Smalis där
Veckans viktnedgång: -0,1 kg.... Jaha, då är vi lite mindre hurtiga än innan
. Fast jag har gjort allt rätt och har en viss Tant Röd i antågande, så jag antar/hoppas att det kommer att visa sig dubbelt upp nästa vecka....
6,7 kg på 8 veckor
är kanske ingen lågoddsare
Men jag behöver fler kompisar på Viktväktarön - var ääääär ni?!
Men jag behöver fler kompisar på Viktväktarön - var ääääär ni?!
Heeej Gablex och alla andra smala och mindre smala!
Vinkar glatt till min gamla polers Gablex från låt-gå-ön och skickar pepp och hejarop via flaskpost. Hoppas du får den innan du flyter iväg på flotte eller blir uppraggad av nån snygg Robinson (alternativt Fredag).
DEN ön är du i alla fall inte ensam på även om du inte är nöjd med vistelsen.
Nancy, du är bäst! Oavsett vilken ö du för tillfället råkar befinna dig på. Och vilket sällskap sen! Det kan man inte klaga på.
Kram från världens tjockaste smalis som gått upp två kilo bara av alla överblivna kakor från dopet. De tar ALDRIG slut!
The cookies from fat-hell! Jag som ska gifta mig om elva månader! Hur ska det gå... Vojne, vojne.
Jannika
Vinkar glatt till min gamla polers Gablex från låt-gå-ön och skickar pepp och hejarop via flaskpost. Hoppas du får den innan du flyter iväg på flotte eller blir uppraggad av nån snygg Robinson (alternativt Fredag).
Jag skrattade gott åt ditt inlägg Sussi!Jag känner mig inte inspirerad att äta nyttigt, vill hellre leva på chips, smågodis och kakor
Nancy, du är bäst! Oavsett vilken ö du för tillfället råkar befinna dig på. Och vilket sällskap sen! Det kan man inte klaga på.
Kram från världens tjockaste smalis som gått upp två kilo bara av alla överblivna kakor från dopet. De tar ALDRIG slut!
Jannika
-
Nancy
:-k Elva månader... x4 (räknar lågt) = 44 veckor. Hur många kilon vill du gå nedJannika skrev:Nancy, du är bäst! Oavsett vilken ö du för tillfället råkar befinna dig på. Och vilket sällskap sen! Det kan man inte klaga på.![]()
Kram från världens tjockaste smalis som gått upp två kilo bara av alla överblivna kakor från dopet. De tar ALDRIG slut!The cookies from fat-hell! Jag som ska gifta mig om elva månader! Hur ska det gå... Vojne, vojne.
![]()
Gablex: Inte meningen att överge dig sådär. Och övergiven är du faktiskt inte heller. Jag går numera på STRIKT diet och mäter blodsockret före och efter varje måltid. Får inte gå upp för mycket och får inte ha för dåliga värden. Så jag tänkte faktiskt väga in mig här på fredag och sen rapportera vikt och resultat av mätningar och ha denna eminenta tråd för att hålla mig i schack.
Har redan gått upp lite och min senaste invägning före jul kan jag nog glömma... Typ 54 nånting men det är inte helt adekvat längre. Får se vad jag startar på nu. Tänkte ha som mål att ha alla måltider inom gränsvärdena, slippa insulin och hålla viktuppgången till max 10 kilo.
Kallade "min" ö för "Fullkornsön" men jag måste nog hitta på nåt snitsigare...
Hur många deltagare är för övrigt kvar i expeditionen
Kram från Nancy
Skönt att veta att man inte är på en öde öJannika skrev:Jag skrattade gott åt ditt inlägg Sussi! DEN ön är du i alla fall inte ensam på även om du inte är nöjd med vistelsen.
Nancy Trist med grav.diabetes... Men du kommer fixa det galant där på Fullkornsön (fantastiskt namn, förresten
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
Heeeej vänner!
Min viktmetod är noggrant framtagen efter tonår med vistelse på diverse suspekta öar och med två års friskvårdsutbildning i bagaget. Jag bryr mig så lite som bara möjligt är och försöker lyssna på vad kroppen säger att jag ska äta istället. Jag har en klok kropp som brukar fixa till det där på ett år lite drygt om jag inte lägger mig i för mycket. Jag har också fått mammas gen som gör att vi INTE går ner i vikt när vi ammar, tvärtom mot alla andra.
Annars har jag märkt att det finns fördelar med de där extra kilona; skrynklorna blir färre och BH-storleken större, håret glansigare och humöret glatt och soligt, haha! Näe, nu ska jag inte bedriva oppositionspolitik i den här trevliga tråden. Fy skäms, jag sätter mig i skamvrån på min låt-gå-ö.
Kram Jannika
Nu kanske jag gav intryck av att jag fiskade efter tips om hur jag skulle loosa alla mina extra kilon men så är icke fallet. jag vill ändå tacka dig Nancy för att du tar dig tid och försöker hitta på lösningar. Jag ville bara gnöla lite i samförstånd och mer av sällskapssjuka än önskan om viktnedgång. Jag förstår inte varför alla mina roligaste forumkompisar ska envisas med att hänga i den här tråden just?:lol:Elva månader... x4 (räknar lågt) = 44 veckor. Hur många kilon vill du gå ned Ta antal kilon och dividera med 44 så ser du att det är genomförbart utan större försakelser. Mitt tips (svär i v-v-kyrkan lite ) är Aftonbladets viktklubb för där räknar dom ut hur många kalorier du skall äta enligt vikt och önskad viktnedgång över tid och sen ger dom blanka f*n i hur du fördelar dina kalorier. Passar en uppstudsig knasmaja som jag. Och kanske en kakätande smalis from fat-hell
Min viktmetod är noggrant framtagen efter tonår med vistelse på diverse suspekta öar och med två års friskvårdsutbildning i bagaget. Jag bryr mig så lite som bara möjligt är och försöker lyssna på vad kroppen säger att jag ska äta istället. Jag har en klok kropp som brukar fixa till det där på ett år lite drygt om jag inte lägger mig i för mycket. Jag har också fått mammas gen som gör att vi INTE går ner i vikt när vi ammar, tvärtom mot alla andra.
Annars har jag märkt att det finns fördelar med de där extra kilona; skrynklorna blir färre och BH-storleken större, håret glansigare och humöret glatt och soligt, haha! Näe, nu ska jag inte bedriva oppositionspolitik i den här trevliga tråden. Fy skäms, jag sätter mig i skamvrån på min låt-gå-ö.
Kram Jannika