Kram Jannika
Vadslagning
-
Nancy
Jannika: 8) Jodå, det tycker jag
Håller på och spånar på upplägg:
Titel: "Handbok för gravidas omgivning" -eller "hur du undviker att förtjäna en fet smäll"
Kapitel: (inkl förslag på yttranden som i boken starkt avrådes ifrån. Boken innehåller dock fler exempel och även djuplodande analyser kring varför de skall undvikas.)
"Du och den nygravida som mycket riktigt lagt på sig lite extra stoppning"
-Hehe, ätit för mycket av julmaten kanske?
-Är du gravid eller bara lite mullig?
"Du och den gravida i trimester två"
-Guuud vilken stor mage du har, är du verkligen säker på att det inte är tvillingar?
-Guuud vilken liten mage, är du säker på att du är gravid?
-Guuud, du ser ju ut att kunna föda när som helst ju!
-Du är ju bred runtom så du måste vänta en flicka!
"Du och den höggravida"
-Va, har inte bebisen kommit ännu?
-Skall du inte ta och klämma ut bebisen snart?
-Jaså har du BF samtidigt som fotbolls-VM, ja då får gubben din allt se till att du kniper igen ett tag till!
"Du och den nyförlösta"
-Och när kommer bebisen?
-Har du mjölk så det räcker?
-Åh vad roligt, är du gravid igen?!
Och del två:
"Du och den gudomliga gravida" -så lyfter du kvinnans upplevelse genom fjäsk, komplimanger, mutor, gåvor och allsköns trevligheter
{|= O:)

Håller på och spånar på upplägg:
Titel: "Handbok för gravidas omgivning" -eller "hur du undviker att förtjäna en fet smäll"
Kapitel: (inkl förslag på yttranden som i boken starkt avrådes ifrån. Boken innehåller dock fler exempel och även djuplodande analyser kring varför de skall undvikas.)
"Du och den nygravida som mycket riktigt lagt på sig lite extra stoppning"
-Hehe, ätit för mycket av julmaten kanske?
-Är du gravid eller bara lite mullig?
"Du och den gravida i trimester två"
-Guuud vilken stor mage du har, är du verkligen säker på att det inte är tvillingar?
-Guuud vilken liten mage, är du säker på att du är gravid?
-Guuud, du ser ju ut att kunna föda när som helst ju!
-Du är ju bred runtom så du måste vänta en flicka!
"Du och den höggravida"
-Va, har inte bebisen kommit ännu?
-Skall du inte ta och klämma ut bebisen snart?
-Jaså har du BF samtidigt som fotbolls-VM, ja då får gubben din allt se till att du kniper igen ett tag till!
"Du och den nyförlösta"
-Och när kommer bebisen?
-Har du mjölk så det räcker?
-Åh vad roligt, är du gravid igen?!
Och del två:
"Du och den gudomliga gravida" -så lyfter du kvinnans upplevelse genom fjäsk, komplimanger, mutor, gåvor och allsköns trevligheter
Du vill inte jobba i mitt blivande arbetslag här framöver? Med mina idéer och din struktur skulle vi kunna minimera arbetstiden radikalt och kunna vara hemma med barnen nästan hela dagarna. Jag kan vara en aning förvirrad men jag är effektiv när jag väl sätter igång. Vad sägs?
Kram Jannika
ps Du får tyvärr sköta datorn, jag kan inga finesser och är alldeles för långsam för vår nya snabba stil. ds
Hej goa vänner och följeslagare!
Jag inser att min tid och tråd här på "Barnaväntan" är över. Jag måste börja greppa, hur roligt och trevligt det än har varit, att min bebis faktiskt redan har kommit ut och det är dags för mig att ge plats åt de med ännu ofödda.
Det känns snudd på outhärdligt med det är tid för mig att kill your darlings.
Jag vill därför passa på att ta ett ordentligt farväl av denna eminenta tråd som gjorde min sista gravida resa extra spännade och skojsam och framförallt tacka alla er som bidragit med briljanta, kloka, humoristiska, upplyftande och värmande inlägg. Det här är världens bästa forum med världens bästaste forumister.
Stort TACK!
Jag inser att min tid och tråd här på "Barnaväntan" är över. Jag måste börja greppa, hur roligt och trevligt det än har varit, att min bebis faktiskt redan har kommit ut och det är dags för mig att ge plats åt de med ännu ofödda.
Det känns snudd på outhärdligt med det är tid för mig att kill your darlings.
Jag vill därför passa på att ta ett ordentligt farväl av denna eminenta tråd som gjorde min sista gravida resa extra spännade och skojsam och framförallt tacka alla er som bidragit med briljanta, kloka, humoristiska, upplyftande och värmande inlägg. Det här är världens bästa forum med världens bästaste forumister.
Stort TACK!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
Nancy
Jannika skrev:Jag vill därför passa på att ta ett ordentligt farväl av denna eminenta tråd som gjorde min sista gravida resa extra spännade och skojsam och framförallt tacka alla er som bidragit med briljanta, kloka, humoristiska, upplyftande och värmande inlägg. Det här är världens bästa forum med världens bästaste forumister.
Nancy
-
*frieda*