schema 3 månader

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Äsch, bara för att något är "klassiskt" (enligt skolboken) behöver man ju inte göra som alla andra, eller hur :!: Inte ens som lille store Karl :lol: :lol:

Lång lur på dagen tycker ju JAG är underbart. Har ett barnbarn vars ömma moder sa att "ALDRIG att jag överger 2 tim middagssömn. Så ge mig vilket schema som helst men tafsa INTE på de där två timmarna :!: "

J-a terrorister, de där små paragrafryttarna :x :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
J och Å

Inlägg av J och Å »

Kvällen är väldigt kinkig, vet inte hur vi ska fixa det. Det går verkligen inte att få dem att sova mer än max 45.
Det blir ju rätt intensivt med allt som görs då. Alla ska bada, äta kläs ja ni vet ju, det går ju men situationen påverkas av mitt dåliga mående beträffande den :twisted: foglossningen, efter 13 timmar på fötterna är jag slut. Och även om Karl är en redig kille, så ja ni vet.

Men frågan jag tänkte ställa var, visst klarar de väl 12 timmar natt, jag behöver en liten spark där bak så jag kan få bort den sista vargen som är här och svansar.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Ingenting hindrar ju att du kör fem-sju nätter och ser. Det är möjligt, ja, troligt att det blir en del vargtimmesstrul med ty åtföljande åtgärder i början, men det kan man ju leva med när man har verktygen, använder dem mer och mer sparsamt och vet att det går förbi.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Skulle behöva revidera rubriken, de är ju numera 4 månader.

schemat ser fortfarande :wink: ut:
7-8.30 mat och sånt
8.30-10 sover bra

10-12 mat osv
12-14 sover,

14-16 mat.....
16-16.45 sover bra

16.45-19 mat, bad osv
18.45 nattslurk skrattet......
19 natti natti

Nu till funderingarna.

I månadags rök Minas napp. Har fungerat bra på alla sovpass utom långluren mitt på dagen. Vi vet verkligen inte vad vi ska göra här. Hon somnar, gnölar lite, första dagarna åkte tummen in direkt. Men sedan vaknar hon ofta efter 30 min och det tar lång tid innan hon somnar om. Kan det komma någon nappbakslag? Har ni andra några erfarenheter. Hon är t o m hes nu, av skrikandet.
Nätterna har gått bra, något gnöl runt 05/06.

Lisen fick sitt vaccin i går, så nu ska hennes napp också bort. Mina vaccinerades förra veckan. Ville inte börja innan de fått vaccinet, vet ju inte om de skulle reagera eller inte. Men de mår kanonbra.

Så ni kloka har ni några funderingar?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Kom på en sak som vi liksom inte ens funderat över eftersom vi inte har några "kurbarn". Vi ramsar alltid när vi lägger dem. Men vagnar sedan. är det meningen kanske att vi behöver få igån ramsning :?: Känner oss riktigt puckade nu.

Hur gör ni andra som inte kurar utan bara vagnar över nattmål osv.....?
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Que :?:

Förklara, please :!:

Klart man säger godnatt på något vis när man lägger sitt / sina småfolk.
kokos

Inlägg av kokos »

Vi har inte börjat ramsa lillkillen ännu men med Adrian som vi kurade i vagn så lade vi honom, gav några drag i vagnen som besked och ramsade oss ut ur rummet. Och behövde vi sedan påminna med vagning så gav vi en ramsa på väg ut ur rummet/på väg mot sängen. Och till slut tog ramsan över. Som när man buffar - fast vagnen är verktyget. Eller fattar jag inte din fråga?

Så med Edvin är planen att lägga i vagnen - tillrättaläggande - ett par drag i vagnen och sedan gå ut med ramsan. Han behöver ju inte vagnas på det sätt jag vagnade Adrian så när vi har kört ramsan vid några nattningar så tänker jag att man borde kunna enbart ramsa istället för att vagna vid nattuppvak och möjligtvis använda vagning som kristilldelning.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
J och Å

Inlägg av J och Å »

Självklart säger vi gonatt. Vi kör samma lilla ramsa som till Karl. Men det var inte det jag frågade om. Utan mer det Kokos syftar på.

Alltså nu vagnar vi om de inte kan komma tillro. Vid uppvak på natten, händer väldigt sällan, så har vi idag två olika varianter pga att Lisen fortfarande har nappen. För henne petar vi in den och Mina gnölar ett tag och somnar för det mesta om. Annars lägger vi tillrätta, ngn enstaka gång har vi vagnat ngt drag.

Men det jag menar är just skillnaden på när vi kurade, då var det ju ramsan som gällde. Men dessa tjejer sover ju på natten, förutom ngt gnöl vid vargtimmen. Så ramsan funkar ju inte som någon påminnelse på natten direkt. Jag tror vi skulle förvirra dem om vi började ramsa nu på natten eftersom vi endast ramsar en gång när vi lägger dem. De är ju inte vana med det. Så frågan igen, ska vi inför den?

Inget tips för middagsluren, den intas ute i vagn.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"