Hej!
Ja, det är en bra idé att lillan flyttar ner om hon är kall eller är det faktiskt så att det bara är du som tror att hon är kall eftersom alla andra är varma menar jag?
Däremot förstår jag inte varför du ska flytta ner

, du märker ju själv att hon sover bättre när du INTE ingriper. Mitt råd är att du skaffar en babyvakt som du sätter på låg sättning, jag har min på två av fyra, då hör du när det är kris men inte minsta ljud. Jag har min liggande under sängen och sover med öronproppar så jag hör om det verkligen behövs men inte annars. Är ni på olika våningar blir du antagligen mindre benägen att springa ner också vilket bara är bra. Du måste låta henne klara det själv, annars är det DU som stjälper kuren, inte hon.
Män är pjoskiga med sömnen, vi hade liknande upplägg hos oss men nu har vår minsting börjat vakna för att kissa på nätterna efter att han släppt blöjan och då låter jag mannen ta lika mycket som jag. Han försökte att väcka mig i början men insåg att han ändå blev klarvaken av utskällningarna då från mig så numera går han upp om han hör honom. Det är inte synd om din man på något sätt, ju fortare ni får styr på nätterna får ju ALLA sova gott, ha det i sikte istället.
Kram