Träning 2015!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Wow Anna!!

Här har det bara blivit tre pass: sh'bam, yayog och yoga. Många bortförklaringar men ingen fullgod av typen "har legat däckad" ;) Får försöka ta tag i detta på allvar när inte all tid går åt att jobba, plugga och ta hand om sjuka barn.. Tills dess är det visst underhållsträning som gäller. Himla bra att rapportera här dock så åtminstone det blir gjort
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA
Inlägg: 569
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Snyggt anna! Och utomhus också, härligt :thumbsup:
Hur är det med svettattackerna? Jag kollade upp klimakteriet på 1177.se, och 45-57 är åldersintervallet då det startat för det flesta... Det gick också att läsa att kvinnor som motionerar har mindre besvär, så träna på!

Tre pass på en vecka är väl inte alls så tokigt, lgh140. Speciellt med de förutsättningarna. Visst är tråden suverän! Många av mina pass blir av eftersom jag måste ha något att skriva här :D

Tis: Styrka, cirkelpass, hela kroppen. 4 cirklar.
Ons: Balansplatta 15 min.
Tors: Styrka, cirkelpass, hela kroppen. 3 cirklar. ( lite tyngre övningar än tisdag)
Sön: Styrka, supersets, hela kroppen.

Nöjd med veckan! Det där med balansplattan skulle jag vilja få in som en daglig rutin, 5-10 min. Jag har himla svaga vrister, så det behövs.

Ha't!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Så sant GulligaA! Det är nog mest det att mindre träning = mer godsaker för mig.. Är så himla dålig på att sköta kosten när jag bara sitter hemma :oops: Fint jobbat av dig med! Var har du köpt balansplatta? Och vad är det för övningar du gör? Behöver inspiration till hemmaträning!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Inlägg: 4529
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

:D
Så där är det för mig med! Det blir AV att träna just för att man ska ha något att rapportera! Skulle inte vilja vara utan denna tråd!

Jättebra jobbat båda två! =D>
3 pass är inte alls "bara"!

Balansplatta verkar väldigt svårt tycker jag, men alldeles säkert en jättebra träning!

Jag har faktiskt haft 2 lugnare dagar med svett-attacker nu, bara ett par attacker/dag. Kanske det lugnar sig och backar tillbaka lite, jag hoppas verkligen det! :shock:
Googlade också och såg att träning är bra :D
Såg även att man skulle undvika t.ex choklad och vin... :?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Härligt, 3 ggr/v är inte dåligt!!

Heja allihop vad ni är duktiga!! =D>

jag hade en vecka vila för förkylning, men igår startade jag igen med 30 min kobudo och 1,5 tim karate.

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4529
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

:D

Då var det söndag igen töser! :D

6 pass, varav 3 kondition och TVÅ av dem ute! Jag fick ha STOR viljestyrka för att ta mig ut i grått väder med snöblandat regn. Men det kändes skönt efteråt!

Mån: Dubbelpass Yayog 52 min. (36 min överkropp + 16 min core)
Tis: Y, ben 24 min
ons: y, core 24 min
fre: motionscykel 1 tim, 5 plankor, 100 situps
lör: Powerwalk/jogging 1 tim.
sön: promenad 1 tim.

Svett-attackerna har backat tillbaka!! :D Högst 1 attack varannan dag denna vecka! Hoppas, hoppas att det var något tillfälligt [-o<

Jag har gått upp flera kilo och känner mig som en björk-stock! :shock: Hoppas min nya strategi med mer kondition kan hjälpa mig för detta är inte roligt alls... :(

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Hurra för svettattackerna men bu för stubbkänslan.

Jag fick in 8,5 tim karate och kobudo denna veckan. Nu skidbacken veckan som kommer. :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Otroligt bra jobbat båda två! =D>

Magsjuka i huset igen men tack och lov verkar jag ha klarat mig. Två danspass fick jag in iaf. I måndags kunde jag tom cykla till gymmet. Å vad jag längtar till våren!!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Bara lite skvaller.....

Karateträningen ger utdelning, ingen träningsvärk efter 6 tim skidåkning igår!! :P :o :shock:

T.o.m mitt knä som brukar göra ont klarade sig förvånansvärt bra. Helt otroligt! Känns skönt att man som 44+ fortfarande kan hänga med sin son som har överskottsenergi som räcker och blir över. Jag var helt slut efter dagen och han höll full låda resten av kvällen. :lol: :lol: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4529
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

lgh140 - TUR att di slapp magsjukan och bra jobbat! :D

Tors mamma - 6 timmar :!: :?: :o =D> =D> =D> WOW!

Men var är GulligaA?? Du behövs till vår lilla flock :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 569
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2015!

Inlägg av GulligaA »

Här är jag! :D

Jag for till fjällen förra lördagen, och trodde jag skulle kunna uppdatera via mobilen, men icke! Det fanns inget 3G där stugan låg, utan endast E (Edge?), och det funka inge vidare. Men igår kom jag hem igen.

V8
Tis: Balansplatta och magträning.
Sen fick jag ont i halsen igen (jag blir galen :evil: ) och eftersom vi skulle iväg så ville jag inte riskera att bli sjuk, så jag tog det lugnt.
Sön: Längdskidor 3,5 km

V9
Mån: längdskidor 3,5 km
Tis: PW från byn upp till stugan, 5 km, 500 m stigning!
Tors: längdskidor 2,8 km
Fre: PW ner till byn, inte lika jobbigt, men ändå...
Plus en himla massa springande med barn i pulka, på längdskidor och upp och ned i slalombacken.
Sön: PW (hemma) 50 min, med korta inslag av jogging, dags att komma igång nu :wink:

Lgh140: balansplattan är köpt på Ullared, och de styrkeövningar jag gör hemma kommer från boken Träning för nyblivna mammor, av Olga Rönnberg. Den går alldeles utmärkt att använda även för icke så nyblivna mammor :D

Starkt jobbat, alla! 6 timmar skidor, det fick inte jag ihop på en vecka ens...
Jag vill också ha vår nu, så jag kommer igång med joggandet!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140
Inlägg: 471
Blev medlem: tor 11 okt 2012, 20:26

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Jäklar GulligaA! Fantastisk träningsvecka ju! Jag gjorde min första "joggingtur" (väääääldigt lugn) idag. Får alltid så himla ont i knän och rygg när jag försöker springa så jag tar det i snigeltakt och hoppas att jag ska vara igång lagom till våren (och pollenallergierna #-o ) börjar på riktigt :) Var iaf skönt att få upp pulsen och få lite frisk luft på köpet. Köpte faktiskt en trx (billigare variant) för jag har så svårt att få till yayog-övningarna med bord och dörrar som redskap. Har tränat en del med trx på gymmet och nu är tanken att få till lite styrketräning hemma. Plus att ungarna älskar att leka med den ;) Annars har det bara blivit en dansklass och ett yogapass denna vecka, men ljuset lockar verkligen ut energin nu så jag hoppas på mer veckan som kommer!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2015!

Inlägg av TorsMamma »

Woho!!! Vad duktiga ni är!!! =D> =D> =D>

All rörelse räknas i min värld :P

Denna veckan.... :roll:

Sön 1,5 tim karate och 0,5 kobudo
Mån 6 tim skidor (ja allt detta vet ni ju liksom redan.....)
Tis jobb
Ons jobb
Tors 5-6 tim skidor
Fredag Vila
Lördag Vila
Söndag 1,5 karate 0,5 kobudo.

Inte min starkaste vecka, men nu är vi i vardagen igen. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4529
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

:D
Där var du ju GulligaA, och med en fin rapport också! :D

lgh140, ja, det är nog smart att ta det lite lugnt med joggingen så här i början. Jag gör likadant. Man måste ju börja någonstans...

TorsMamma, inte din starkaste vecka?! Med den 6-timmars-skidåkningen du hade tycker jag definitivt den är stark!

Min vecka blev bra! 6 pass där jag lade vikt vid att få passen lite längre. 1 pass ute. Måste få bort min stubbighet...

Mån: Motionscykel 1 tim
Tis: Yayog tabatas 48 min (16 min överkropp/16 min ben/16 min core)
Ons: Yayog 52 min (core 36 min+ överkropp 16 min)
Tors: Motionscykel 55 min
Fre: Yayog 54 min ben
Lör: powerwalk/jogging 1 tim

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4529
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

:D

Jag körde HÅRT förra veckan, för nu är det KRIG mot stubbigheten :evil:

7 pass, varav 3 kondition och ett av dem ute.

Mån: Motionscykel 55 min
Tis: Yayog överkropp 30 min
Ons: Yayog ben 24 min
Tors: Motionscykel 1 tim
Fre: powerwalk/jogg 50 min
Lör: Yayog core 30 min
Sön: dubelpass Yayog (ben 36 min + core 16 min)

Jag känner att våren är på väg och att jag faktiskt VILL ut nu! :D
Upp ur idet och ut i naturen! Ska försöka få till 2 utepass denna vecka. Har redan gjort 1 idag (eller igår för detta postar sent :wink: )

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"