Lugn, bara lugn 8)
Tänk på att han är sååå liten ännu, stämmer det att han inte ens är 2 mån än?

Första 2-3 månaderna upplevde jag var väldigt svajiga och det är svårt att hålla ett schema så tidigt (för många iaf), så se det som något som du har lite i bakgrunden för att det inte ska spåra ur alldeles föör mycket. Det kommer alltid att spåra ur tillfälligt i början tror jag, men du vet ju vart du ska så ingen panik utan upp på banan igen med varsam, trygg hand.
Min upplevelse är också att när jag "provar" saker (utan att ha den lugna och säkra Attityden bakom) så resulterar det i förvirring och oro...

Läs skarv-tipsen (har du fått dem förresten? finns i Läs-först-tråden) och bestäm hur du/ni ska hantera skarvarna. I början får man vara lite finkänslig och jag tycker att en påfyllning är tillåten om det skarvas tidigt och man misstänker hunger!! Små bebisar klarar inte alltid att få i sig tillräckligt under måltiderna, det tar tid innan alla tider är fasta som berget.
Pressa aldrig vakentiden!! [-X Blir han trött och/eller gäspar är det dags att lägga

. Min son hade typ 1h vaken lääänge och sov mycket mer än det man "ska". Skarvarna blir nästan alltid värre om bebis är övertrött när man lägger, bättre att lägga i god tid!
Tummen hittades här ungefär samtidigt som vi slängde nappen, typ vid 4 mån. Hade vi inte haft napp kanske den hade hittats tidigare, vad vet jag.
Ang. buffning skulle jag absolut i vanliga fall sluta när han blivit "sömntung" och liksom halvt somnat. Lite sköna husljud på det så kanske han somnar själv och det är ju det han ska lära sig. Dammsugare (helst i ett annat rum) är toppen! :thumbsup: Risken är annars att du hamnar (eller har hamnat i) buffningsträsket där liten inte vill att du slutar med det sköna buffandet...

I så fall får du backa mer och mer med buffandet och fylla på med husljud i stället! Samtidigt är sista luren nästan alltid knepig och många löser det väl med att helt enkelt ta en vagn-promenad, tror jag. Du får känna efter hur du vill göra.
Som sagt: mycket är det som händer på kort tid i början, både för dig och bebisen! Det kommer att vara lite svajigt så det är bäst att passa på att njuta under tiden, även om det blir lite hipp som happ ibland

.
Kram och trevlig helg!
Ylva