jaha.. så sitter man här och tittar på det lilla underverket efter en toppennatt

, men också efter en kaotisk morgon

lillprinsen sov så gott så från 19.50 igår kväll.. tyckte mig höra ngt gnäll efter en stund, en i så fall redde han ut det själv

6.20 gick jag på toa, tyst dåjag passerade hans rum... när jag går tillbaka hör jag att han ligger och pratar för sig själv låter honom vara han är ju glad. Tillbaka i min säng hör jag också hur han ligger och resonerar (?) för sig själv... håller tummarna för att han ska håla sig lugn till 7.30 = morgon inkl marginalkvart!
7.15 ett litet gnäll - pangramsar - fortsätter prata
7.20 detsamma
7.26 detsamma förutom att nu blir svaret på ramsan ett illvrål
jag går upp och gör morgon för mig samtidigt som jag ramsar, tar lite, men han jobbar sig upp igen.. tillsist bara skriker han rakt ut, går in 7.35 lägger tillrätta, buffar, ramsar - UT - illvrål igen

Det hela fortsätter... likadant 7.45 nu skriker han dessutom på mamma och baba om vartannat -
ont i moders

at. Går in igen och han ligger med huvudet i fotändan och hänger över sängkanten - mer eller mindre stinker bajs. Lägger till rätta ign och buffar, men så fort jag slutar så skriker han

*suck* Jag känner mig så maktlös och som en sån dålig mor när vi får sådana här mornar, jag vill ju inte plocka upp honom skrikandes, men än mindre låta honom ligga nerbajsad med bas långt upp på ryggen

Hade et varit mitt i natten hade jag bytt och sett till att han somnat om.. men nu var det ju morgontid och då tycker jag det är så svårt. hur som blev att jag gick ut och inväntade en lite längre andningspaus i skrikandet

(skäms) och sedan gick in och gjorde morgon som ingenting ... Han var inte alls glad åt morgonen - grät massa är jag tog upp honom och vrålskrek på skötbordet.. och naturligtvis kände jag mig som en dålig mamma...
Såhär i efterhand hade ju det bästa varit att tagit upp honom 7.15-20 när jag ramsat och han lugnat sig första gången.. men hur vet man sånt i förväg? Det hade ju likväl kunnat vara 07.00, eller ännu tidigare, var sätter man gränsen
/Annelie