Nu skulle jag behöva lite schemahjälp....
Det nuvarande schemat fungerar inte så bra tycker jag. Dels sover han aldrig till 7 (om han inte haft en extremt dålig natt) utan till 6 eller 6.30. 6.30 är väl ok som morgon så jag kanske ska schemalägga det så? Dels har han ofta svårt att somna vid sista luren och sover så gott som aldrig med än 30 min.
Eftersom Nisse verkar vara en piggis tänker jag att det kanske redan är dags att ändra till "7-månaderstider". Är det någon som dragit ner till 2 lurar redan vid 6 månader? Jag vet att det inte är det rekomenderade vanligtvis, men jag funderar på om det kanske skulle passa oss ändå...
Har kommit fram till några olika schemaförslag
1. 12 h natt 18.30-6.30, Fm-lur 9-9.45 och middagslur 13-15
2. 12 h natt 18.30-6.30, Fm-lur 9-10 (han gillar att sova 1 h)middagslur 13-14.30
3. 11,5 h natt 19-6.30, Fm-lur 9-10, middagslur 13-15
Allra helst skulle jag ju vilja ha 12 h natt 7-19 och lurar enligt alt 1. 12 h natt är ju så praktiskt men man kanske får inse att 11,5 passar honom bättre? Att lägga redan 18.30 känns så tidigt tycker jag, men man kanske kan göra det en period och när det är dags att ta bort sömn kan lägga 30 min senare?
Det tråkiga med mina schemaförslag är att vi har barnsång en gång i veckan kl 14 och då hamnar det ju mitt i hans lur. Kanske kan han sova i vagnen de gånger vi är på barnsången om vi går redan kl 13 och låter honom sova vidare... är osäker på om det kommer funka men om det inte är varje dag så. ÖF som vi besöker ibland är på förmiddagen så då krockar hans nuvarande lunchlur som är 12-13,30... det är inte lätt att fixa så det passar alla aktiviteter
Tar tacksamt emot tips och tankar om mina schemaförslag....