Lövet, Agnes och pannkakssmeten

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

:heart: Snaaaart!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

En dag över tiden, allt lugnt. Eller lugnt och lugnt är väl att ta i, brottningsmatchen därinne pågår ju förstås med ojämna mellanrum. Sammandragningar likaså, "den är ju stenhård hela tiden" som maken uttryckte det. :roll: Satsar på måndag nu, den 16:e då Agnes skulle ha tittat ut, symboliskt och bra. Än så länge känns det bara naturligt att ha gått över tiden, och det är ju inte mycket än.

Knallar på sakta framåt. Tar mig ut på lite luftning utanför huset ibland. Och idag tog vi fram liggdelen till bebisen, för det har inte blivit av innan. Och oj vad den är välbäddad nu. Agnes höll på i en timme med att bädda, bädda om, bädda lite till, provsitta, bädda om, gå runt och lägga lakan fint över kanten, hoppa i, bädda lite till, mysa, lägga lakan fint, krypa ner under täcket och provligga, bädda om... Så vi får väl se om bebisen får ta över denna sängplats sen. :wink: :lol:
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pippilotta, jag håller utkik! :wink: Fast det är nog HÄR man får veta först.
Lycka till! :D
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

Tinis - Tack! :D

Och det är nog här du får veta först, om du inte har bra kontakt med förlossning/bb förstås :wink: Förra gången borde vi ju nästan kunna ha träffat på varandra, jag var ju kvar när du födde lilltjejen i alla fall...
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Spännande!!! Nu är det nära, snaaaart får du snusa bebis :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

Här är läget oförändrat. Lövet har det visst alldeles för bra därinne... :roll: Så vi missa mitt planerade datum igår. Fast jag hade väl tänkt mig att vi skulle missa Agnes födelsedag, men vi får väl se. Idag ska vi till bm, jag och min chaufför till make. Agnes får vara hemma hos besökande mommo. Dags för frukost.
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Och varje gång man ser att du skrivit något nytt, så tänker man: NU, kanske...??!
Men så var det "bara" oförändrat läge! :lol:
Hur mår du? Rastlös? (Du verkar rätt cool!)
Hoppas att det går bra hos BM idag!
Kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen var du? Har du berättat det förut? :shock: :D

Åh, nu får man ju sådana flashbacks. När jag kom hem med Signe sken vårsolen konstant i två veckor och det var såååå vårigt och härligt.

Nu önskar vi VÅR och en liten Pipilotta-bebis :D
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

Och läget är... oförändrat!

Nya mamman: Nja, man vill ju försöka bygga upp lite spänning förstås. Fast jag kan nog inte hålla riktigt äkta Nancy-stil förstås :P Annars mår jag väl sådär. Egentligen är det väl inte så farligt att ha gått lite över tiden, om det inte vore för att jag har så förbaskat ont. Agnes tålamod med tråkmamman verkar tryta lite också och det kan jag ju förstå.

Tinis: Jag har nog inte tänkt på det förut. Att jag var på bb när du födde alltså. Jag åkte hem den 24:e i alla fall. Minns mest våren som att när jag åkte in så var det grått och trist när jag kom ut soligt och fint och jag fatta ingenting... :?


Har det inte hänt något innan den 26:e så ska igångsättningsprocessen påbörjat, vilket borde innebära att man får bli igångsatt dagen efter. Så 27:e om inte förr... Men ärligt talat vill jag inte vänta så länge, jag vill kunna vända mig i sängen själv utan att bli mer eller mindre knäpp... Den 20:e är det ju Agnes 2-årsdag, fast kalasandet får nog vänta lite verkar det som. Tur att hon inte är så gammal att hon förstår det själv.
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

Självömkan. Det är inte roligt att vara gravid längre. Inte för fem öre. Jag är trött på skiten. Jag sover som en kratta, får skitont, är allmänt less på alltihopa. I natt satt jag uppe en timme för att lugna ner kroppen. Smärtlindring verkar inte hjälpa. Sen blev det någon halvsittning för att sova lite till. Min braiga liggsida har gett upp den med.

Idag skulle vi fira vår dotters 2-årsdag. Inte så allvarligt firande förstås, men några paket och lite gottiga bär ska hon få till frukost och så en grattissång. Jag känner mig som en labil valross som inte orkar någonting. Denna dag skulle jag ju vara tvåbarnsmamma. Känner mig som att jag tvingar mig att spela glad för Agnes skull. Jag vill känna mig glad!
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Pippilotta skrev: Det är inte roligt att vara gravid längre. Inte för fem öre.
Da betyder det att du är inne pa slutspurten! (Men det vet du ju :roll: pa övertid och allt, men iallafall!)

Kram till dig!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Sitter inte mycket vid datorn just nu men när det sker tittar jag alltid till din tråd :heart:

Klen tröst men vill ändå säga att jag känner igen mig så himla väl i den där "nu attans räcker det"-känslan. Då det senast begav sig (i somras) räknade jag timmar istället för dagar på slutet.

Hoppas att Agnes födelsedag blev fin och om du nu behövde spela teater en smula är jag säker på att du gjorde det med bravur.

Kram från Nancy
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Jag förstår dig :heart: Jag var också såååå trött på att vara gravid då vi väntade Lilly. Hon kom i v 41+6 och det var inte EN dag för tidigt :wink:

Tänker på dig!
Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

miniz - :heart: tack för hälsningen! Även om jag ju vet att jag är inne på slutspurten så... ärligt talat så tror min hjärna ibland att det kanske inte blir något... :roll:

Nancy - :heart: Det värmde! Jag tror snart att jag är nere på minuter i mitt räknande... :wink: Samt att jag envsisas med att spana efter slemproppen vid varje toabesök. :roll: :oops: :P Blir ju några gånger per dygn om man så säger... (Slemproppen kom nämligen en natt när jag vänta Agnes) Födelsedagsfirandet gick rätt bra bara det kom igång. Erkänner att rösten inte bar för någon sång. Men vem kan i slutänden inte glädjas åt att se en tvååring öppna paket och fästa sig vid en grön plastkastrull som den ömma modern använde för så där 25 år sedan.

Elle - :heart: Och jag som börjar tro att det minsann baaaara är jag som går över tiden... Och att det är mest synd om just mig... Tack för tankarna, de värmer, och ger lite perspektiv på tillvaron! Innerst inne vet man ju att man inte är jätteovanlig men samtidigt är det svårt att behålla vettet ibland... :roll: :wink:


Gårdagen blev rätt bra i slutänden. Lite småpresenter, gamla plastkastruller etc som jag hade när jag var liten och två böcker fick Agnes. Vi har inte gjort så stor grej av att köpa in saker, om vi inte ändå tycker att vi behöver/vill ha dem. Agnes var så nöjd ändå så. Städade spontant upp efter sig själv och slängde allt presentpapper i papperskorgen. Ordning och reda. Lite extra bär och glass till efterrättt blev det som lite firande med. Och så gjorde vi en kladdkaka på em, fast det kanske mer berodde på moderns behov än dotterns... :oops: 8)

Idag hade vi en intensiv morgon/fm, när mamman skulle busa lite med dottern. Fast mamman glömde bort sin klumpighet och osmidighet. Vilket slutade med att Agnes som satt på mitt ben for i golvet och körde in ena framtanden i soffbordets ben. Så nu ser hon lite märklig ut när hon ler. Tanden är liksom både inkörd och bakåtvriden. Efter lite telefonsamtal har vi fått rådet att avvakta till måndag och gå till ordinarie tandläkare samt att inte ge något svårtuggat och smärtlindring om det behövs. Verkar som det går okej hittills i alla fall. Men, men, olyckor händer väl, fast mamman har liiite dåligt samvete.

På Lövet-fronten händer det ju inte mycket, så finns liksom inte något direkt att skriva. Sammandragningar, en kanonkula i magen, eller två ibland kan man tro, ont lite varstans och sover som en kratta osv...
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Pippilotta
Inlägg: 103
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:27

Inlägg av Pippilotta »

Ja ni, vad säger man? +10 dagar, och nu händer det väl ändå grejer? Senaste tidens sammandragningar och lätta förvärkar som liksom saknar drag har förvandlats och djupnat. Nu får jag till och med köra lite lätt profylaxandning för att ta mig igenom dom. Inte tillräckligt regelbundet för att jag ska våga tro på det hela än. Men jag säger som så, att nu hoppas jag att ni inte får läsa något mer av mig på några dagar... [-o<
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"