Dagvilan krånglar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Malin Rosén

Inlägg av Malin Rosén »

Hej! :D
Gud, va tiden rusar förbi! Det är inte klokt! :shock:
Allt går bra med Ester och i helgen var vi iväg (1a gången sen hon blev kurad) till mina föräldrar som bor 3h härifrån. (Igår var det en månad sedan hon kurades! :D )
Jag ångrar att jag inte bad om råd här på forumet innan vi for om hur vi skulle gå till väga när vi skulle sitta i bilen så länge angående hennes dag och nattsömn i en sån situation. :? Det gick väl ganska bra iofs, men vi valde att åka fredag kväll vid sovdags och det tog henne 50 min att somna, suck. :( Men, det var ju inte helt oväntat, hon undrade säkert vad vi sysslade med, "här ska jag ju inte vara när jag ska sova?" :o
Sen var jag supernoga med att hon fick sova i sängen på f.m. och vagnen på e.m. och naturligtvis sängen inför 2a natten vi var där, & att vi gjorde allt på samma sätt som hemma och det gick bra.
Dock vaknade hon några ggr 1a natten, då hon somnat i bilen och jag lyfte över henne till sängen. 1a gången hon vaknade tog hon ramsan och de andra ggr somnade hon om själv. :) Men, det var väl att vänta att hon skulle "ställa frågor", eller hur?
Andra natten vaknade hon bara en gång, 20 min efter hon somnat, och jag var borta och Henrik ramsade men fick gå in & lägga på mage, sen somnade hon och sov resten av natten - superskönt! :P
Däremot sover ju brorsan halvdåligt nu, och jag vet att vi måste ta tag i hans kurande, ska läsa på och starta en tråd om honom tänkte jag. (Han är 3,5 år.)
Nu hamnar han i vår säng VARENDA natt, suck. :(
Men, med Ester går det ju iaf kanonbra! Och det får man glädjas åt så länge. :D
Tack och kram!
Malin.
*** Melker 050401 - Kurad 5/12-08
* Ester 071023 - Kurad 12/9-08
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vad roligt att höra ifrån er. Vilken kanon utflykt ni haft. Vad duktig hon var. :wink:

Starta du en tråd på kurforum för äldre barn så kommer du få kanon hjälp ska du se :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"