Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Hej Miar70 och alla andra trevliga!

Här går det bara bra. Det enda problemet är att mannen köpte 6 vackra och lockande Boddington på Systemet idag. Men jag har inte smakat. Nu gäller det bara att få honom att dricka upp alla så fort som möjligt så att frestelsen försvinner snarast. :lol:

/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nemita skrev:Det enda problemet är att mannen köpte 6 vackra och lockande Boddington på Systemet idag. Men jag har inte smakat. Nu gäller det bara att få honom att dricka upp alla så fort som möjligt så att frestelsen försvinner snarast. :lol:
:mrgreen:

Det går fint här också, helt ärligt har jag inte känt sug efter nåt alls hittills, inte ens ostkrokar som jag alltid brukar ha till fredagsmyset :roll: . Men det är enklare, inbillar jag mig, när man har tidsbestämt nåt - jag vet att det är de här futtiga 21 dagarna som är lite extra asketiska - och det ska man väl banne mig klara av :!:

Tyvärr har det blivit lugna prommisar för mig, de här dagarna (jag, tre barn och hunden, i barnens takt :wink: ), men i morrn bitti är Filip hemma så då kan jag ge mig iväg med stavarna! I min takt :lol: :!:

Hur går det för er andra då :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åt pipan. :shock: 8) Kick off med jobbet var ju ingen bra start, mycket av allt. Men NU borde jag kunna starta jag med...
duggan

Inlägg av duggan »

Åååh jag vill åsså vara med...Hmm ja sommaren har gjort sitt, och jag tycker att det lät som en toppen ide. På måndag hakar jag på!

Hejje hejja på er!

Kram Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nya tag, Sara, nya tag :wink: :!:

Heeej, goa duggan, vad kul att du vill vara med oss :D :!: Vi ses på måndag, då :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Inte mkt till rörelse...men med maten har det varit bra, förutom lite Tiramisuglass igår och kaka idag, men jag vill få unna mig nåt, ibland! :shock:
På tisdag börjar jag min ashtangayoga och det ser jag innerligt fram emot! Så bra träning, tro mig!

Mia, har funderat på stavar, trivs du med det? Bästa pris och kvalite? Var inköp?

Köpt GI-matbok av Ulrika Davidsson, fick massor av trevlig inspiration. Kul!

Varm kram o heja!

Linda :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag har också haft en jättebra mathelg, men tyvärr har jag inte kunnat röra på mig som tänkt... Men imorrn startar träningsgrupperna upp på träningshuset, och då blir det pilates och afrodans, och DET är så kul!!!
Gotlandsmamma skrev:Mia, har funderat på stavar, trivs du med det? Bästa pris och kvalite? Var inköp?
Eh :? jag vann mina stavar på nåt lotteri, och har ingen aning om vilket märke :oops: :lol: ...
Men det finns både ställbara och de som är färdiginställda efter längd, och jag vet att på Ryggis så rekommenderade min friskvårdare att man mätte ut stavar och köpte en fast längd. De ställbara kan börja krångla, men mina har inte gjort det. Fast om jag skulle köpa bidde det nog fast längd!

Stavar är ju toppen på det viset att man förbränner ungefär 40 % mer med dem än utan!

Hur har helgen varit för er andra :?:

:heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jo, jag fick mig liksom en kickstart efter en svår fredag, då jag absolut mådde som jag förtjänade efter mycket nattsudd och fyra timmars sömn. En förkylning på det så tappade jag aptiten fullständigt och är redan skåpätningsfri. Mycket praktiskt. :roll: Nu gäller det bara att hålla ihop över en vecka med två (!) konferenser. Då brukar det ju bjudas på både det ena och det andra. Men det är ingen middag i allafall, så det underlättar ju.
Motionen har varit dålig, även om jag har vardagsmotionerat en del på ett sällsamt trevligt sätt... :oops: Jag har i allafall träningsvärk. 8)

Nå, i morgon startar en ny vecka! Min första då, sas.
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Hej Miar70!

Helgen har varit helt okej. Igår kom en god vän över på middag. Han flyttar på torsdag (till Örebro, snyft!) och hade som plan att dricka upp alla sina alkoholhaltiga drycker för att slippa forsla dem under flytten... :shock: :lol: Det resulterade i följande:

:arrow: Vi åt kycklinggryta till middag och fruktsallad (med lite marsansås) till efterrätt. Helt okej för en lördag.
:arrow: Vi åt lite nötter och mörk choklad medan vi spelade brädspel (otroligt roliga Ticket to Ride, kan verkligen rekommendera). Lite mer än jag kanske borde, men helt okej.
:arrow: Alla (tror jag) Boddington gick åt och jag är nu fri från frestelsen!
:arrow: Min man ställde broderligt upp och hjälpte vännen tömma förrådet (själv höll jag mig till Fun Light Rabarber).
:arrow: Min man var inte måttligt bakfull idag... :roll:
:arrow: Vi var "tvungna" att äta skrovmål till middag på grund av mannens tillstånd... Nåja, det händer inte ofta.
:arrow: Jag köpte både läsk och godis åt min kära man men har inte ätit av det själv. De som känner mig inser att detta är kärlek. Verkligen. :heart:

Dessutom var vi bjudna på födelsedagskalas med tårta idag, men jag smakade faktiskt inte ens. Inte sugen, faktiskt! Nu dricker jag en kopp kaffe och äter en liten bit mörk choklad och ska strax se Ashes to ashes. En brittisk tv-serie som är efterföljaren till den fantastiska serien Life on Mars som gick förra hösten. Klockan 21.15 i Kanal 1.

När det gäller motion så är läget lite udda. Vi har hund, så jag går promenar med henne och vagn/bärryggsäck minst 5 dagar i veckan. Det är ju bra. Det dåliga är att jag ju har haft sköldkörtelproblem (som jag är frisk från nu) så jag har inte tränat mer än så på över två år. Men nu har jag börjat gympa på måndagar och hoppas kunna utöka det till en gång till i veckan, men jag tar det lugnt för kroppen har tagit lite stryk.

Ojoj. Det blev långt! :shock: Tack för visat intresse! :lol:
/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
helgen har varit rätt ok men jag har inte precis kickstartat. Något måttband har jag inte heller fått till. Jag har tappat bort min plånbok så jag kunde inte köpa nåt. Hur trist som helst, men efter att ha tittat på Päivis länk så gör jag nu mitt bästa för att tänka mer positivt igen!
Åt ingen bulle tex i torsdags när vi hade fika på jobbet. Mycket nöjd med mig själv för det.
Åt onyttig pasta på restaurang till kvällsmat men det var vid 17 och om jag inte äter något mer nu så är ju skadan begränsad iallafall tänker jag. :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorpSara, låter härligt med motionen :wink: och du vet att all motion är bra motion! Nu hoppas vi att du inte blir riktigt sjuk, bara! Ladda lite inför konferenserna och ta med egen frukt eller en nyttig macka!

Nemita, vilken karaktär du har! Fun light, liksom :D :!: Du har ju verkligen utsatts för rätt stora frestelser och klarat det galant! Snacka om kickstart!!! Hoppas träningen kommer att funka i fortsättningen, klokt av dig att inte sätta upp för höga mål. Orkar man inte då är det så himla lätt att tappa sugen, ask me :roll: ...

Bra tänk, Krümel :thumbsup: ! Jag måste ständigt jobba med att vara nöjd över det jag gör, istället för att bara tänka framåt! En bra tanke kan vara att ta en dag i taget, så istf att tänka att "i sex månader ska jag göra si och så" så tänker man varje morgon att idag ska bli en perfekt dag! Det blir lite mer överkomligt så :wink: :!:

Själv måste jag jobba på att dricka mer vatten, slarvar jättemycket med det. Skärpning, Mia :wink: :!:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag har gjort alla fel! Får backning på allt! [-X

Men nästa vecka är det en ny vecka och jag sätter äntligen igång med promenaderna!

Heja alla duktiga! :heart: :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
duggan

Inlägg av duggan »

Nu har in "nya" liv börjat en ny vecka, en ny månad... :lol:

Så frukosten inleddes med laktosfri fil med cornflakes, pumpa kärnor, solroskärnor, torkade jordgubbar. Väldigt gott, men har ni några roliga och nyttiga frukost allternativ och då ej gröt. :D

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

K-ina, hoppas det går fint för dig med de planerade prommisarna den här veckan! Jag har varit ute en halvtimme med stavarna,och vilken ljuuuvlig morgon!

duggan, jag gillar inte alls fil, surt och kallt :? så jag äter oftast ägg till frukost, gärna stekt ägg, stekt skinka, parika och mjukost på en grovmacka! Och så kaffe till, jag gillar varm frukost :wink: :!: Är jag extra hungrig äter jag mer stekt ägg och skinka utan bröd! Kokar jag ägg så äter jag det med kaviar och havrkuddar med mjölk. Eller gröt, men det gillar ju inte du :wink: :!:

Kram Mia!
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Duggan! Jag har provat göra egen musli enligt receptet nedan. Själv har jag skippat vaniljen och tagit rejält med kanel och kardemumma istället. Torkad frukt har jag varierat. Det kan vara bra att vakta ugnen noga under rostningen, en omgång brändes kvickt som attans!

/Ewa

Vaniljmüsli
200g havregryn
200g rågflingor
100g grovt hackade katrinplommon
100g grovt hackade aprikoser(torkade)
100g grovt hackade nötter (hassel-, valnötter & sötmandel)
1 skårad vaniljstång
1 -1½ msk malen kanel
1 -1½ msk malen kardemumma
3 msk psylliumfrön (loppfrön)
4 msk rapsolja
4 msk vatten

Blanda havregryn, rågflingor & kryddorna och bred ut blandningen i en långpanna. Droppa olja och vatten över och blanda om. Rosta i 225 grader i 10 minuter. Tillsätt nötterna och rosta vidare i ca 5 minuter. Müslin är klar när den är gyllene och doftar gott. Låt svalna och tillsätt sedan psylliumfrön, aprikoser, plommon och vaniljstång. Blanda ihop och skaka om.
Förvara i lufttät burk. Låt gärna müslin stå ett tag så den hinner ta åt sig smak av vaniljstången.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"