Hej Miar70!
Helgen har varit helt okej. Igår kom en god vän över på middag. Han flyttar på torsdag (till Örebro, snyft!) och hade som plan att dricka upp alla sina alkoholhaltiga drycker för att slippa forsla dem under flytten...

Det resulterade i följande:

Vi åt kycklinggryta till middag och fruktsallad (med lite marsansås) till efterrätt. Helt okej för en lördag.

Vi åt lite nötter och mörk choklad medan vi spelade brädspel (otroligt roliga Ticket to Ride, kan verkligen rekommendera). Lite mer än jag kanske borde, men helt okej.

Alla (tror jag) Boddington gick åt och jag är nu fri från frestelsen!

Min man ställde broderligt upp och hjälpte vännen tömma förrådet (själv höll jag mig till Fun Light Rabarber).

Min man var inte måttligt bakfull idag...

Vi var "tvungna" att äta skrovmål till middag på grund av mannens tillstånd... Nåja, det händer inte ofta.

Jag köpte både läsk och godis åt min kära man men har inte ätit av det själv. De som känner mig inser att detta är kärlek. Verkligen.
Dessutom var vi bjudna på födelsedagskalas med tårta idag, men jag smakade faktiskt inte ens. Inte sugen, faktiskt! Nu dricker jag en kopp kaffe och äter en liten bit mörk choklad och ska strax se Ashes to ashes. En brittisk tv-serie som är efterföljaren till den fantastiska serien Life on Mars som gick förra hösten. Klockan 21.15 i Kanal 1.
När det gäller motion så är läget lite udda. Vi har hund, så jag går promenar med henne och vagn/bärryggsäck minst 5 dagar i veckan. Det är ju bra. Det dåliga är att jag ju har haft sköldkörtelproblem (som jag är frisk från nu) så jag har inte tränat mer än så på över två år. Men nu har jag börjat gympa på måndagar och hoppas kunna utöka det till en gång till i veckan, men jag tar det lugnt för kroppen har tagit lite stryk.
Ojoj. Det blev långt!

Tack för visat intresse!
/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.