Har nu kört enl. 12 + 45 +1,5 + 45 som schemat såg ut från början. Under denna veckan har jag varit tvungen att väcka Elias varje gång när han sover mellan 8 - 8.45 och sen har han varit trött men när han ska sova långluren har han vaknat som en klocka efter 45 minuter. Är det dumt att byta till att han sovar 12 - 1,5 - 45 - 20 istället eftersom han verkar ha lättare för det?
Jag har ännu inte gjort några ändringar i han schema men ska ju dra ner med ca 30 min.
Frågor kring sovstunder på dagen
Hejsan.
Jag personligen skulle behålla schemat du har och verkligen försöka sätta tiderna, det är ju ett schema du kan ha väldigt länge med små justeringar. Men däremot kan långluren mycket väl funka bättre när du kapar emluren till 20 min. Långluren strular ofta om det är för mycket sömn på schemat.
//Malin
Jag personligen skulle behålla schemat du har och verkligen försöka sätta tiderna, det är ju ett schema du kan ha väldigt länge med små justeringar. Men däremot kan långluren mycket väl funka bättre när du kapar emluren till 20 min. Långluren strular ofta om det är för mycket sömn på schemat.
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12