Jo, vi funderar naturligtvis på 12h natt och jag tror att det skulle gå rätt smidigt att införa eftersom han oftast vaknar då klockan ringer, men jag har inte vågat släppa taget om schemat som fö funkar så bra. Hur justerar man sovpassen iså fall på bästa sätt? Schemat nu ser ut så här
6.00 Godmorgon! Ammar, Käkar ev lite macka när jag äter frukost.
8-9.30 Sova
ca 10 Gröt
ca 13 Lunch
13.30-15 Sova
Lite mellis
16.30 Middag
18.15 Välling
19.00 Godnatt!
Fö så känns det som om han kanske behöver 2h (vilket ger 14,4h tot) på eftermiddagen. Är oftast trött och lite gnällig när jag tar upp och så tar det en lång stund innan han piggnar till. Lite kämpigt är det också att hålla igång till kvällen. Har tänkt att ge schemat lite tid men nu när sovtiderna sitter bra både natt som dag tycker jag inte att han borde vara trött...
Som du skriver Duggan så blir det oftast 45min i vagnen. Tycker inte att han behöver sova i vagnen för att få vara ute i luften som när han var liten. Nu röjer han ju runt långa pass varje dag utomhus, men det är just då man är på resande fot eller ute på något som ju händer lite oftare nu sommartid. Har försökt att bara anv marginalkvarten på kvällen men det håller inte alltid då känns 30 min ännu bättre!

Sofia