hej,
Lång från varo, vi har flyttat och inget internet..men nu har jag några frågor om det finns nån somvill svara.
Vi har haft samma schema en dryg månad nu och det fungerar rätt bra. Nätterna har varit klockrena 12 timmars utan ett enda undantag trots att vi testat sova borta, somna bort åka hem och somna i bilen på väg hem..ht underbart!!!
Dagarna är dock lite si och så med..och det har börjat bli lite sämre sedan några dagar..
Schemat:
19.30-7.30 natt
7.30 amma
9.30-10 sova morgonlur (vill inte somna!! liggger och snackar minst 15 min)
11 äta både mat och amma
12-13.30 sova ute. Är oftast rätt trött och somnar utan problem men vaknar nästan alltid efter en timme och måste somnas om, är pigg och ligger och snackar..
14.30 amma
16-16.30 sova eftermiddag, vill ofta inte somna och när han väl somnar så vill han inte vakna och är sur..
17.00 äta gröt
19.00 amma
19.30 sova (somnar som en liten gud)
Jag vet att det är för lite tid utefter vad Anna säger men oftast blir det ju ännu mindre eftersom han vaknar tidigare (fm lurarna för förr 45 min men då vaknade han alltid efter 30 och fick somnas om och var sedan skitsur när man väckte efter 45 eller så ville han inte bli väckt efter 45)
Hans sömnmönster verkar alltså vara 30 och 60 och inte 20 och 45 för när han vaknar självmant så är det alltid ungefär dessa tider. Det vanliga är att han inte vill somna vid sina korta lurar och att han vaknar för tidigt vid sin långa. Ibland vill han dock inte vakna efter den långa, oftast när han vaknar och sedan somnat om någonstans på mitten.
Något tips från nån? Kan det vara läge att bara ha två lurar eller blir det helt fel? Även då han inte sover alls sin tid är han pigg och glad när han är vaken och äter massor!!
Håller förresten på att börja krypa för fullt, inte en lugn stund