På måndag redan är det inskrivning, kommer inte ihåg vad hon hette. Ingrid kanske? Hon var i alla fall underbar, det är huvudsaken. Jag mår illa idag, tog det som ett gott tecken. Var såååå sugen på broccoligratäng idag men det hade inte min käre sambo lyckats lokalisera så nu är stämningen lika frostig som den frysta gratängen
Fyra i familjen
Tack för fina gratulationer
På måndag redan är det inskrivning, kommer inte ihåg vad hon hette. Ingrid kanske? Hon var i alla fall underbar, det är huvudsaken. Jag mår illa idag, tog det som ett gott tecken. Var såååå sugen på broccoligratäng idag men det hade inte min käre sambo lyckats lokalisera så nu är stämningen lika frostig som den frysta gratängen
.
-
Johanna w.
Kramar från Åsa och Waldemar
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Åh vad kul att du känner till Ingrid, Elle. Hoppas nu bara att jag mindes rätt namn. Men man glömmer inte en sådan O:) i första taget.
Tack Åsa
Undrar om du fortfarande skulle tycka att Emil är lik Walle, jag kan se en och annan likhet fortfarande. Emil kryper och går med sin gåvagn och ser "kräkstolt" ut när han med vingliga steg lyckas ta sig fram upprätt! Mamman och pappan är f.ö. rätt stolta de med...
Kram Emma
Tack Åsa
Kram Emma
Sugen på surt
Jag har blivit fullständigt gaaalen i sura godisar. Tycker väl att det är gott i vanliga fall, men nu är begäret utom kontroll. Ju mer det drar bakom öronen desto godare. Sönderfrätt tunga? Ja tack gärna
!
Någon som känner igen sig? Bara att bejaka suget eller finns något nyttigare som jag inte kommit på?
Någon som känner igen sig? Bara att bejaka suget eller finns något nyttigare som jag inte kommit på?
-
Fd Medlem
BEJAKA!!! Herrejöss, är det någonting man ska göra när man är gravid så är det väl att bejaka alla sug! ALLA!
Får jag rekommendera den nya varianten av Ahlgrens bilar, med ett sötsurt sockerlager på? Skitgoda. Pressade i mig en hel påse igår. Och jag är ju inte ens gravid längre...
Men vill du köra ett nyttigare alternativ: Surkål. Väldigt surt. Ohyggligt nyttigt.
För om jag minns rätt så är du vego, väl? Och då är ju segisar lite tveksamt, för det är väl en hel del konaglar i det där gelantinet?
Det är jag väldigt petig med i de flesta avseenden, men när vi snackar sega sura godisar skulle jag väl kunna sätta i mig hela koskallen med hjärna och allt om så krävdes...
Utan minsta betänklighet.
Tappat suris-suget nu? Sorry...
Kram
Får jag rekommendera den nya varianten av Ahlgrens bilar, med ett sötsurt sockerlager på? Skitgoda. Pressade i mig en hel påse igår. Och jag är ju inte ens gravid längre...
Men vill du köra ett nyttigare alternativ: Surkål. Väldigt surt. Ohyggligt nyttigt.
För om jag minns rätt så är du vego, väl? Och då är ju segisar lite tveksamt, för det är väl en hel del konaglar i det där gelantinet?
Det är jag väldigt petig med i de flesta avseenden, men när vi snackar sega sura godisar skulle jag väl kunna sätta i mig hela koskallen med hjärna och allt om så krävdes...
Kram
Hej Emma!
Har inte gratulerat, så jag gör det nu!
GRATTIS!!!! "Stor fanfar ljuder i bakgrunden!"
Du får nog köra med surkålen då...
Har inte gratulerat, så jag gör det nu!
GRATTIS!!!! "Stor fanfar ljuder i bakgrunden!"
Ha, ha, ha! Tror jag skrattar än!För om jag minns rätt så är du vego, väl? Och då är ju segisar lite tveksamt, för det är väl en hel del konaglar i det där gelantinet?
Det är jag väldigt petig med i de flesta avseenden, men när vi snackar sega sura godisar skulle jag väl kunna sätta i mig hela koskallen med hjärna och allt om så krävdes... Utan minsta betänklighet.
Du får nog köra med surkålen då...
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
HA HA! Som jag har sneglat på dem, men du hade rätt. Jag är tyvärr alltför kräsmagad för att kunna äta gelatin, hur gott det än smakar... Kämpar för fullt med löpe, går i vågor men oftast börjar jag tänka kalvmage kalvmage kalvmage och sen är det kört :-& .
Vågar inte riktigt bejaka fullt ut då BM tyckte jag gått upp lite väl mycket förra gången och då åt jag inte alls mer än jag brukar och var jätteduktig med vattengympa och allt.
Tackar för fanfaren
Kram Emma
Vågar inte riktigt bejaka fullt ut då BM tyckte jag gått upp lite väl mycket förra gången och då åt jag inte alls mer än jag brukar och var jätteduktig med vattengympa och allt.
Tackar för fanfaren
Kram Emma
-
kattklo
Mäh! hur mkt gick du upp då rå?
jag är så less på BM och vågar. men det är ju jag det...
min icke vetenskapliga undersökning gör gällande att man typ går upp lika mkt vid varje barn man får och att det är högst inviduellt hur mkt det blir.
det verkar vara så att är man förinställd på att gå upp 20kg så gör man det no matter what typ.
jag är så less på BM och vågar. men det är ju jag det...
min icke vetenskapliga undersökning gör gällande att man typ går upp lika mkt vid varje barn man får och att det är högst inviduellt hur mkt det blir.
det verkar vara så att är man förinställd på att gå upp 20kg så gör man det no matter what typ.
Köp citron!!! Det är surt! och gott och nyttigt
Och utan gelatin, som väl består av fettet som finns i brosk och hud hos grisar, eller???
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Hennes åsikt ska du strunta i tycker jag! Det är DIN kropp och det är DU som är gravid! Så visst, försök äta en bra kost i grunden men sedan KRYDDA vardagen med det du är sugen på. NJUT!!emma80 skrev:
Ja men hur såg du ut 3,5 månad efteråt då i Gastsjön? Smal som en annan aldrig kommer kunna bli
Med det menar jag att du var jättefräsch så snabbt och liten som få, ingen övervikt så långt ögat kunde nå och därför är kommentarer om viktuppgång väldigt onödiga.
Bry dig inte om sånt, så länge du själv mår bra så spelar det ingen roll tycker jag!!
Blir så irriterad på dumma BM. Jag fick höra att jag enligt mitt BMI var kraftigt överviktig
Så ät kiosklagad mat och surt tills du tröttnar 8)
/Tessan
Med det menar jag att du var jättefräsch så snabbt och liten som få, ingen övervikt så långt ögat kunde nå och därför är kommentarer om viktuppgång väldigt onödiga.
Bry dig inte om sånt, så länge du själv mår bra så spelar det ingen roll tycker jag!!
Blir så irriterad på dumma BM. Jag fick höra att jag enligt mitt BMI var kraftigt överviktig
Så ät kiosklagad mat och surt tills du tröttnar 8)
/Tessan